Rødstrupa Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Ikke la deg lure av Black friday! De setter opp prisene før de tilsynelatende gir deg god pris på varene/produktene du handler. Utrolig at folk lar seg lure år etter år. Prisjakt.no er stedet å ta stikkprøve før man skal ha noe. Det er iallefall min erfaring? Hva er din…,.c’’.)? 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Jeg venter til januar. Da er alle blakk, kredittkortregninger forfaller og folk skal stramme inn. Da sliter butikkene med salg og jeg har tid å vente til rett tilbud kommer. Mye mindre folk og, jeg holder meg langt borte fra black friday/black week. Anonymkode: 14e7b...e1b 4 5
NakenPanda Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 prisjakt.no tracker priser over tid så man slipper å la seg lure. 5 2
Million Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Tror ikke jeg har benyttet meg av Black Friday noen gang. Kjøper uansett ikke noe jeg tror er på tilbud bare fordi det er på tilbud, liksom. Det måtte vært noe jeg har hatt i kikkerten lenge og tidligere har undersøkt priser på og kjenner prisen til. Da hadde jeg jo sett med en gang om et Black Friday "tilbud" faktisk var et tilbud eller enda et triks fra handelsstanden. Leser at mange butikker setter opp prisene kunstig høyt noen uker før Black Friday, fordi da "lyver de ikke" når de setter ned prisen og har tilbud noen uker etterpå, på Black Week eller Black Friday. Lureri. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Prisjakt ja! Jeg har sett allerede at noe jeg ønsket meg ble satt opp i pris til 1. november, sikkert før Black Friday. Her er det viktig at folk følger med. Anonymkode: cc455...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Min erfaring er at jeg har handlet på black friday hvert år, og alltid med minst 50 % rabatt. Anonymkode: 6b9e8...b98 1
Schmuhu Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 (endret) Er det altså folk som deltar på blakk fredag? Seriøs da, det finnes noen ekte tilbud om en ser nærmere på en del. Men det finnes også mange tulletilbud. Schmuhu Endret 6. november 2023 av Schmuhu
Rødstrupa Skrevet 6. november 2023 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min erfaring er at jeg har handlet på black friday hvert år, og alltid med minst 50 % rabatt. Anonymkode: 6b9e8...b98 Men det jo sluttsummen som teller da vet du…. 2
newman01 Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 39 minutter siden, Rødstrupa said: Ikke la deg lure av Black friday! De setter opp prisene før de tilsynelatende gir deg god pris på varene/produktene du handler. Utrolig at folk lar seg lure år etter år. Prisjakt.no er stedet å ta stikkprøve før man skal ha noe. Det er iallefall min erfaring? Hva er din…,.c’’.)? Det lureste er å kjøpe noe man trenger til en akseptabel pris. Å kjøpe noe på salg kun fordi det er billig er ikke lurt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Men det jo sluttsummen som teller da vet du…. Ja? har jeg påstått noe annet? Om man handler diverse ting på salg/tilbud uten å sjekke prishistorikk, så risikerer man bli lurt, helt uavhengig av om det er black friday, singels week, sommersalg, julesalg, vintersalg, sommersalg, eller andre typer salg. At noen butikker setter opp priser før salg er overhode ikke noe som er særegen for black friday, det har vært gjort i forbindelse med alle mulige salg i alle år... Men det er ikke alle som handler masse ting på impuls bare fordi det står salg, noen planlegger kjøp uansett.. Og det er mange butikker som ikke hever prisene før black friday. Anonymkode: 6b9e8...b98
Navani Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Sjekker jo prisjakt før jeg kjøper. Det er ikke mye jeg kikker etter, så det går fort å finne ut om det er et reelt tilbud eller ikke. Hvis ikke venter jeg til romjul eller januar. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 Jeg pleier å ha en liste over ting jeg tenker å kjøpe uansett, og så følger jeg med på om det blir billigere enn vanlig under Black Friday. Jeg opplever at det ofte er tilbud på ting, men at du ikke må lese deg blind på om noe er "billig". Det viktigste er jo at det faktisk er billigere enn normalpris, og at du uansett hadde kjøpt det. Anonymkode: 12f3f...af2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 NakenPanda skrev (4 timer siden): prisjakt.no tracker priser over tid så man slipper å la seg lure. prisjakt viser ofte feil.. skulle ha en spesifikk jakke og sjekket historikken. fant ut at prisjakt da sammenlignet med en helt annen jakke enn den jeg skulle ha. så obsobs Anonymkode: f87a6...650 1
Frøkenfryd30 Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 Bare lureri. Kjent sak at elektrokjeder setter opp prisen i ukene før. Cubus feks pleier å ha 40 % på alle varer, da er det greit, for da er det jo 40% av prisen på lappen på plagget. Fikk epost fra to butikker I slutten av oktober med Black friday tilbud... En ting er Black friday, men så strekker de det til Black week, og nå Black måned...
c_buk Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 Har ofte en liste over ting jeg har planer om å kjøpe/har lyst på, men som det ikke haster å få tak i. Da venter jeg ofte til de kommer på tilbud til en pris jeg synes det er verdt å betale. Finner ofte gode priser under Black Friday-tilbudene. Det er også mange "tilbud" som egentlig er ca det samme som fullpris. Lønner seg å ha oversikt over hva tingene man ser etter normalt koster. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 Rødstrupa skrev (5 timer siden): Ikke la deg lure av Black friday! De setter opp prisene før de tilsynelatende gir deg god pris på varene/produktene du handler. Utrolig at folk lar seg lure år etter år. Prisjakt.no er stedet å ta stikkprøve før man skal ha noe. Det er iallefall min erfaring? Hva er din…,.c’’.)? Butikker og andre firma som selger ting - det være seg tjenester, opplevelser, varer etc - har ikke innført black friday fordi det er «koselig». De er firma. Alt de gjør er rettet mot å tjene mest mulig penger fra flest mulig kunder på minst mulig innsats. Ikke tenk på butikker som vennligsinnede. Tenk heller på dem som onde skurker som du må overliste. Og tenk særlig på dem som onde skurker når du ser reklame på tv, Internett, kg, influensere, insta, plassert i programmer og filmer, øverst i Google-søket ditt og innlegg på fb der ansatte som later som om de er «normale folk» som legger igjen rosende «ekte omtaler». Det at du kan se at du blir lurt på black friday er for så vidt positivt, ts. Men det at du ikke ser at du også blir lurt de øvrige 364 dagene er ikke et godt tegn. For du blir det. Anonymkode: ed637...05b 1
Rødstrupa Skrevet 6. november 2023 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Butikker og andre firma som selger ting - det være seg tjenester, opplevelser, varer etc - har ikke innført black friday fordi det er «koselig». De er firma. Alt de gjør er rettet mot å tjene mest mulig penger fra flest mulig kunder på minst mulig innsats. Ikke tenk på butikker som vennligsinnede. Tenk heller på dem som onde skurker som du må overliste. Og tenk særlig på dem som onde skurker når du ser reklame på tv, Internett, kg, influensere, insta, plassert i programmer og filmer, øverst i Google-søket ditt og innlegg på fb der ansatte som later som om de er «normale folk» som legger igjen rosende «ekte omtaler». Det at du kan se at du blir lurt på black friday er for så vidt positivt, ts. Men det at du ikke ser at du også blir lurt de øvrige 364 dagene er ikke et godt tegn. For du blir det. Anonymkode: ed637...05b Men det at du ikke ser at du også blir lurt de øvrige 364 dagene er ikke et godt tegn. For du blir det. Hva er det for en slags påstand???? Jeg er veldig prisbevisst og i dette innlegget mitt dreide det seg primært om Black Friday.
flusa Skrevet 6. november 2023 #18 Skrevet 6. november 2023 Jeg handler ikke noe spesielt da,nei. Er bare lureri,som du sier-de setter opp prisene litt og litt,før de på 'black friday'skrur ned prisene til vanlig pris,eller over ,faktisk!
Spissrotte Skrevet 6. november 2023 #19 Skrevet 6. november 2023 Er det ikke vanlig å sjekke prisene på det man skal kjøpe god tid i forveien?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Spissrotte skrev (På 6.11.2023 den 19.40): Er det ikke vanlig å sjekke prisene på det man skal kjøpe god tid i forveien? Ikke nødvendigvis, men det er vanlig at visse folk på KG er etterpåkloke og tror man kommer med smarte innlegg. Anonymkode: a543e...f71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå