Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

jeg skjønner at dette er veldig vanlig i første trimester, men jeg er alltså i dårlig form, trøtt, kvalm osv hele dagene. 

Hva gjør dere for å føle dere bedre? 

jeg er bare  7+1 så dette kan bli ett langt svangerskap

Anonymkode: bf7f5...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt. For de fleste går det over i andre trimester.

Skrevet

Tredje trimester her og jeg kan trøste deg med at det for de aller fleste blir bedre. Den trøttheten i starten var helt ekstrem. Jeg ble aldri kvitt oppkast/kvalme og går på kvalmestillende den dag i dag, så hvis du blir veldig plaget kan det anbefales. 

Mot kvalme:

- Sea bands

-Små hyppige måltider selv om mat ikke nødvendigvis er det man har lyst på når man er kvalm.

- Xonvea hvis du sliter veldig med oppkast/kvalme

Dårlig form og trøtt:

-  Jeg sov døgnet rundt bortsett fra de timene jeg var på jobb. Sovna en gang sittende rett opp og ned i kontorstolen også. Be om tilretteleggin hvis det er mulig. Jeg jobbet f.eks mer hjemmefra.

Anonymkode: 68b2b...94a

Skrevet

Føler med deg. Jeg er 11+2 nå, og har hatt det sånn som deg siden uke 7, og uggen før det. Jeg har overlevd på å spise frukt (spesielt druer) jevnlig gjennom hele dagen. Av en eller annen grunn har det stilnet kvalmen nok til at jeg har klart å overleve på jobb. Jeg er møkkalei druer, men heller druer enn megakvalm. 

God bedring! Det går over❤️

Anonymkode: 8df4c...1d6

Skrevet

Hei! 
Kvalmen tok meg for noen dager siden, er kun 6+5. Lurer litt på hva som kan hjelpe. Har nå kjøpt inn alt som er enkelt (og ikke dødsnasty) å kaste opp - smoothie, druer, juice, epler etc. 

Spiser/ drikker med en gang jeg står opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...