AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Hei jeg skjønner at dette er veldig vanlig i første trimester, men jeg er alltså i dårlig form, trøtt, kvalm osv hele dagene. Hva gjør dere for å føle dere bedre? jeg er bare 7+1 så dette kan bli ett langt svangerskap Anonymkode: bf7f5...9f2
mereo Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Det er ikke unormalt. For de fleste går det over i andre trimester.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 Tredje trimester her og jeg kan trøste deg med at det for de aller fleste blir bedre. Den trøttheten i starten var helt ekstrem. Jeg ble aldri kvitt oppkast/kvalme og går på kvalmestillende den dag i dag, så hvis du blir veldig plaget kan det anbefales. Mot kvalme: - Sea bands -Små hyppige måltider selv om mat ikke nødvendigvis er det man har lyst på når man er kvalm. - Xonvea hvis du sliter veldig med oppkast/kvalme Dårlig form og trøtt: - Jeg sov døgnet rundt bortsett fra de timene jeg var på jobb. Sovna en gang sittende rett opp og ned i kontorstolen også. Be om tilretteleggin hvis det er mulig. Jeg jobbet f.eks mer hjemmefra. Anonymkode: 68b2b...94a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Føler med deg. Jeg er 11+2 nå, og har hatt det sånn som deg siden uke 7, og uggen før det. Jeg har overlevd på å spise frukt (spesielt druer) jevnlig gjennom hele dagen. Av en eller annen grunn har det stilnet kvalmen nok til at jeg har klart å overleve på jobb. Jeg er møkkalei druer, men heller druer enn megakvalm. God bedring! Det går over❤️ Anonymkode: 8df4c...1d6
Hjelpenfrøken Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Hei! Kvalmen tok meg for noen dager siden, er kun 6+5. Lurer litt på hva som kan hjelpe. Har nå kjøpt inn alt som er enkelt (og ikke dødsnasty) å kaste opp - smoothie, druer, juice, epler etc. Spiser/ drikker med en gang jeg står opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå