AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Del Skrevet 6. november 2023 Å etter jeg har spist så lager jeg meg litt ris å en snitzel etter det? Anonymkode: 72e71...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å etter jeg har spist så lager jeg meg litt ris å en snitzel etter det? Anonymkode: 72e71...b0b Jeg er en kvinne på 40 år. Anonymkode: 72e71...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. november 2023 #3 Del Skrevet 6. november 2023 Dekker det behovet ditt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Del Skrevet 6. november 2023 Hvis du spiser f eks 2 måltider om dagen, kan dette være ok. Selv spiser jeg normalt antall måltider (frokost, lunsj, middag, kanskje et knekkebrød ekstra eller no) og trenger kun 1toast til frokost. Kvinne 45, slank og trener litt om det har noen relevans. Anonymkode: 4aa14...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Del Skrevet 6. november 2023 Hvordan har du tid til alt dette på travle morgener, skal du ikke på jobb? Å først lage og så spise tre toast, og deretter koke ris og steke schnitzel og så spise det.... det tar jo masse tid. Hvordan har du tid til det hver dag? Uansett, jeg hadde personlig nøyd meg med tre skiver ristet brød. Trenger ikke mer, da er jeg mett nok. Schnitzel er heller lunsj eller middag, som varmmat. Anonymkode: b5a07...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 6. november 2023 #6 Del Skrevet 6. november 2023 Ikke veldig mye mat i en toast om du bruker loff? Loff er jo bare luft. Blir aldri lett av loff selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg er uføretrygdet så jeg har all tid i verden. Dette spiste jeg rett etter tre toast kneippbrød brød skiver. Til middag blir det. Tai mat men det er 5 timer til . Jeg synes det er litt mye. Anonymkode: 72e71...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 6. november 2023 #8 Del Skrevet 6. november 2023 Du bør heller lure på om det er sunt enn normalt. Får du i deg det du trenger av vitaminer, mineraler etc ila. dagen og ikke er overvektig eller føler et energikrav etter frokost så er det greit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Del Skrevet 6. november 2023 katties skrev (1 minutt siden): Du bør heller lure på om det er sunt enn normalt. Får du i deg det du trenger av vitaminer, mineraler etc ila. dagen og ikke er overvektig eller føler et energikrav etter frokost så er det greit Tenker du at det er veldig usunt? Anonymkode: 72e71...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Del Skrevet 6. november 2023 Du kan fort få i deg 900 kalorier av 3 toast av kneipbrød. Hvis du har ost og skinke på. Jeg vil ikke påstå at selve toasten er usunn. Men det er mengden. Hadde nok droppa ris og snitzel rett etterpå, men det er meg. Drikk mer vann er et godt tips hvis du vil unngå å overspise. Du velger selv hvor mange kalorier du vil spise på en dag. Skal man ned i vekt eller holde vekta bør man være litt obs på hvilke måltider som er "kalorityvene". Anonymkode: c92ff...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #11 Del Skrevet 6. november 2023 Hvis du har en normal vekt og føler deg i god form er det vel riktig for deg? Hvis du har helseplager pga vitaminmangel eller overvekt kan du jo kanskje gjøre noen endringer. Men husk at det som er rett for deg ikke nødvendigvis er rett for andre. Du kjenner din kropp best Anonymkode: 21b44...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Del Skrevet 6. november 2023 For meg hadde det vært altfor mye, men jeg spiser et knekkebrød til frokost og blir mett av det. For deg er dette kanskje akkurat det du trenger, og så lenge du er mett og føler deg bra etterpå, er det jo greit. Anonymkode: 111ed...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Del Skrevet 6. november 2023 Kommer jo an på hvem du spør. For meg er det helt uvanelig å spise noe som helst før kl 13-14. Er jo du som vet hva som er vanlig for deg. Anonymkode: fd237...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg var ikke sulten etter tre toast. Men lysten tok overhånd. Jeg har blitt vant til å spise mye. Det er ett problem jeg har. Nesten kvalm nå etter all maten. Anonymkode: 72e71...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ikke sulten etter tre toast. Men lysten tok overhånd. Jeg har blitt vant til å spise mye. Det er ett problem jeg har. Nesten kvalm nå etter all maten. Anonymkode: 72e71...b0b Kjedespising? Hva med å finne på noe å gjøre etter frokost? Gå en luftetur i stedet for å spise mer når du allerede er mett. Luft gjør godt for kropp og sinn❤️ Anonymkode: c92ff...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 6. november 2023 #16 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tenker du at det er veldig usunt? Anonymkode: 72e71...b0b Hvis det er grovbrød og ikke svartstekt eller fullt av smør, så er det greit. I tillegg må det være noe mer til: sunt fett eller proteiner - det sier du ingenting om. Om det kun er brød og smør så får du ikke akkurat særlig mye næring av det. Ris er det også veldig lite næring i. Schnitzel pleier jo å være frittert, så proteinmessig er det bra, men har mye usunt fett . Fiber i brød er bra, men der høres ut som mye karbohydrater og lite vitaminer, så da må du kompensere for dét senere på dagen. Det er ikke usunt å ha ujevn fordeling av næringsstoffer gjennom dagen, men det kan for noen gjøre at man mister litt energi noen tidspunkter på dagen. Spiser man mye karbohydrater og trener etterpå så er det derimot helt greit, så det handler mest om hvordan du føler deg etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #17 Del Skrevet 6. november 2023 Det er så enkelt: Er du tjukk er det for mye. Anonymkode: 0e17a...0ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #18 Del Skrevet 6. november 2023 De fleste kvinner skal spise over 2000 kcal per dag med normal aktivitet. Tre brødskiver til frokost er da helt normalt og det vil ikke utgjøre 900 kcal med mindre du har mye smør og fet ost på. En toast/brødskive eller ett knekkebrød vil være lite med mindre vedkommende spiser mye mer til måltider senere på dagen. Om brødet er toasta eller ikke har ingen betydning. Det har heller ingen betydning for kaloriinnholdet om brødet er fint eller grovt, men grovt brød har mer næringsstoffer og holder deg mett lenger. Å spise snitzel rett etter frokost kan jo være litt dumt hvis ts også spiser lunsj middag og kveldsmat, men alt kommer an på totalen og om dette var kun en dag har det absolutt ingenting å si. Anonymkode: 9fe38...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #19 Del Skrevet 6. november 2023 Hvis du ikke blir mett etter tre toastskiver så ville jeg sett litt på hva du har på dem. Evt valgt noe annet til frokost, noe som inneholder mer proteiner. Anonymkode: f882b...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #20 Del Skrevet 6. november 2023 Det er ikke tre skiver toast som er problemet her. Anonymkode: be0e4...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå