AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Hei føler at jeg har veldig støvete tepper Hva gjør dere for å minimere støv så mye som mulig? Jeg tenker på kanskje vaskemidler eller elektroniske hjelpemidler? F.eks tepperenser synes dere at tepperenser er mye effektiv enn støvsuger? Jeg føler også at støvsugeren sliper ut støv i luften Anonymkode: 760c9...fdb
Snublefot62 Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Støvsuger blåser ofte ut en del støv igjen ja med mindre du har støvsuger med filter for støv/mikropartikler. Sentralstøvsuger løser den utfordringen med å blåse støvet ut i friluft i stede for. Ellers er det jo å støvsuge og tørke støv regelmessig, og lufte/riste støvsamlere ute. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 tørketrommel. Tørketrommel og ikke tørke vask ute på tørkestativer, det er seriøst bare det som funker mot støv i huset. Anonymkode: 000b7...69f 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Jeg har ikke tepper 😛 de gir mye ekstra støv, og med katt blir det bare ekstra jobb. Merker innemiljøet er bedre uten nå enn når jeg hadde tepper før (forrige bolig). Robotstøvsuger som går 2-3 ganger i uka hjelper mye. Lufte godt helst daglig, men realistisk et par ganger i uka, gjerne rett etter støvsuging. Anonymkode: 9ea1f...cea
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Har ikke tepper. Vasker gulvet etter støvsuging. Anonymkode: 6368e...bf1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Har ikke tepper, og begrenser tekstiler. Har tørketrommel. Lar robot-støvsugeren gå ofte. Har lukkede skap i stedet for åpne hyller. Støvsuger alltid etter å ha romstert mye med klær og sengetøy. Anonymkode: 74d46...fd4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Har ikke tepper og gardiner. Lar roboten gå og støvsuge ofte. Anonymkode: 6790e...8bc
naom Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): tørketrommel. Tørketrommel og ikke tørke vask ute på tørkestativer, det er seriøst bare det som funker mot støv i huset. Anonymkode: 000b7...69f Hvorfor funker tørketrommel?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke tepper, og begrenser tekstiler. Har tørketrommel. Lar robot-støvsugeren gå ofte. Har lukkede skap i stedet for åpne hyller. Støvsuger alltid etter å ha romstert mye med klær og sengetøy. Anonymkode: 74d46...fd4 Hvorfor tørketrommel framfor å tørke med vindu? Anonymkode: 760c9...fdb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): tørketrommel. Tørketrommel og ikke tørke vask ute på tørkestativer, det er seriøst bare det som funker mot støv i huset. Anonymkode: 000b7...69f Hva i alle verden leste jeg nå? Å tørke klær ute skaper da ikke støv inne! Anonymkode: b280c...99e 3
katties Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Tørketrommel. Etter å ha skaffet meg tørketrommel har jeg skaffet både tepper og gardiner i stoff, da klær, tepper, dyner, laken etc. er dét det meste av støvet kommer fra. Har et ganske støvfritt hus. Ja, det er noe støv, men mest på stedet som ikke er støvsugd i... månedsvis. Ellers tar selvgående støvsuger teppene veldig bra
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva i alle verden leste jeg nå? Å tørke klær ute skaper da ikke støv inne! Anonymkode: b280c...99e Du tar jo klærne inn og de støver mer enn hvis man bruker tørketrommel. Selve klærne støver mindre altså. Jeg har ikke tørketrommel nå og merker veldig forskjell. Anonymkode: 88cda...532 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Å tørke tekstiler i tørketrommel framfor på stativ inne skaper definitivt mindre støv. Har dere ikke sett lofilteret på tørketromler? Ulempen med tørketrommel er jo at det er dyrt og at mye av tøyet krymper og blir fortere slitt. Tekstiler i ren bomull, som håndklær og sengetøy, er det veldig bra å tørke i trommel. Har dårlig erfaring med å tørke det meste annet der, ting krymper både en og to størrelser veldig fort. Noen tekstiler, som ull (noe jeg bruker mye av i vinterhalvåret), kan man heller ikke ta i tørketrommelen i det hele tatt. Så noe må man nesten henge på stativ, ellers vil det blir mye bruk og kast av klær. Ellers er mitt tips å ha færrest mulig ting stående framme i "luft". Ha mest mulig inne i skap (åpne hyller, som jeg har sett har blitt moderne på kjøkken er jo helt håpløst), ha minst mulig nips og pynteting.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Nå som det har blitt kaldere ute merker jeg at det har blitt mer støv inne. Jeg tror at synderen er ull. Ullsokker, ullgenser, ullpledd osv støver helt vannvittig mye. I mitt tilfelle er det verdt det, da jeg aldri kommer til å slutte å bruke ull om vinteren. Blir varm av å tørke støv og støvsuge også. Anonymkode: b1823...497
kaarebjarne Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 11.34): tørketrommel. Tørketrommel og ikke tørke vask ute på tørkestativer, det er seriøst bare det som funker mot støv i huset. Anonymkode: 000b7...69f Vi tørker kun klær på vaskerommet vårt, som ligger innerst i kjelleren. Likevel er det masse støv i hele huset. Det hjelper absolutt, men det er ikke "seriøst bare det som funker mot støv i huset". 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Jeg bruker luftrenser. Nydelig for inneklima, støv, og tørr luft. Må selvsagt støvsuge og vaske som normale folk, men stor forskjell med vs uten. Anonymkode: 6c0cb...152
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Jeg kjøpte meg ny (og den dyreste) robotstøvsuger, og den tar tepper grundig, samtidig som den støvsuger og vasker over gulvene. Men, støv blir man aldri helt kvitt... Merker i hvert fall at det ikke ligger igjen finkornet støv på benker osv., slik det gjør av vanlig støvsuger. Anonymkode: 3cc37...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå