Gå til innhold

Har jeg rett til å reagere på nedprioritering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i en måned nå. På denne tiden har vi møttes to ganger fordi han er så opptatt. Vi har kontakt daglig på snapchat. 

I løpet av denne tiden utsatte han den første daten. Vi ble delvis enige om å utsette date nr. 2. Han har avlyst en gang pga overtid. Også har vi hatt 3 kanskje-møter som han har avlyst. Enten fordi han må hjelpe noen med noe, han skal drive med den sosiale hobbyen sin, eller rett og slett fordi han er for sliten. I følge han så er det veldig mye han går gjennom på et personlig plan nå, men det gjør jeg også. Likevel kunne jeg lett møtt han 1-3 ganger i uken.

Interessen hans virker genuin når vi faktisk møtes, og han gir en del bekreftelse via telefonen. Jeg er 99% sikker på at han ikke dater andre, men jeg merker at jeg begynner å miste interessen. Han lover at det er en kort periode det er sånn, og at han skal prioritere meg så fort ting blir bedre, men jeg er skeptisk.
Har alltid blitt prioritert av andre jeg har datet, hvor vi har møttes så ofte vi kan, om det så bare er for noen timer. Vil likevel poengtere at han virker som en genuin, veldig snill og ordentlig mann med mye på stell, men jeg synes det virker som han ikke er så flink til å få kabaler til å gå opp, og at det er lite som skal til før det blir for mye for han.

Noen som har vært i en liknende situasjon? Er det noe håp for at det bedrer seg eller bør jeg gå videre?

Anonymkode: acb52...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært lite sannsynlig at det der bedrer seg. Kanskje for en kort periode, men så snart intens forelskelse er borte og man er over i hverdag vil mønster som dette typisk gjenta seg. Så sitter du der og nedprioriteres ever after. 

Anonymkode: 23168...0de

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde tatt dette som et hint om at han ikke er så veldig gira. Man finner alltids tid om man virkelig vil. Om det så kun er å komme på døren din og kysse i 15 minutter før han må dra igjen.

Anonymkode: 40087...1a5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gitt det mer tid og sett an.. Men du har rett til å være skeptisk. 

Men sett det i et fair perspektiv. Et voksent menneske vil ha noen priorteter i livet. 

1. Jobb/levebrødm/økonomisk livsgrunnlag

2. Nær familie 

3. Livslange venner/nære venner i nød

4. Egen helse, fysisk og mentalt. 

5. Interesser, egenutvikling, aktiviteter som gir medtringsfølelsenog glede. 

Listen kan være lenger og rekkefølgen ulik. 

Men hvor på denne listen vil du selv plassere en date man har kjent en måned? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er ikke interessert. Er man det så finner man tid uansett, eller man lar helt være å date.

Anonymkode: a5578...a41

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er ikke interessert. Er man det så finner man tid uansett, eller man lar helt være å date.

Dette synes jeg er useriøst å si. Dette kan du ikke vite. Det er generelt et dårlig karaktertrekk å ha sterke meninger om andre når man ikke vet historien deres og hva de står i. 

Hva gjør man da hvis man står til knærne i utfordringer, midlertidig, og samtidig treffer på en man virkelig liker?? Skal man bare si at "Sorry. Jeg har noen uker nå som er litt trøblete, så jeg foreslår at vi sees aldri igjen."?? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gitt beskjed om at han kunne ta kontakt igjen når han hadde tid til å prioritere å bli kjent med deg. 

Anonymkode: edb64...5dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde sikkert blitt lei tilslutt . 
Hvorfor ikke gi beskjed om at dere kan utsette datingen til det åpner seg en periode der han får mere tid og personlig overskudd  til å treffes ? 
Da burde det ringe en bjelle hos mannen. 
Hvis ikke , så er han bare sånn skrudd sammen at alle andre får vente og tåle å bli nedprioritert. 
Dette handler også om respekt for andres følelser og tid 

Anonymkode: 400c1...82a

• Nyttig 1
Skrevet

Dere dater ikke. Dere har møttes to ganger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde tatt dette som et hint om at han ikke er så veldig gira. Man finner alltids tid om man virkelig vil. Om det så kun er å komme på døren din og kysse i 15 minutter før han må dra igjen.

Anonymkode: 40087...1a5

100% enig!!

Denne mannen er ikke interessert. 

Anonymkode: 6a5da...061

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har datet en mann i en måned nå. På denne tiden har vi møttes to ganger fordi han er så opptatt. Vi har kontakt daglig på snapchat. 

I løpet av denne tiden utsatte han den første daten. Vi ble delvis enige om å utsette date nr. 2. Han har avlyst en gang pga overtid. Også har vi hatt 3 kanskje-møter som han har avlyst. Enten fordi han må hjelpe noen med noe, han skal drive med den sosiale hobbyen sin, eller rett og slett fordi han er for sliten. I følge han så er det veldig mye han går gjennom på et personlig plan nå, men det gjør jeg også. Likevel kunne jeg lett møtt han 1-3 ganger i uken.

Interessen hans virker genuin når vi faktisk møtes, og han gir en del bekreftelse via telefonen. Jeg er 99% sikker på at han ikke dater andre, men jeg merker at jeg begynner å miste interessen. Han lover at det er en kort periode det er sånn, og at han skal prioritere meg så fort ting blir bedre, men jeg er skeptisk.
Har alltid blitt prioritert av andre jeg har datet, hvor vi har møttes så ofte vi kan, om det så bare er for noen timer. Vil likevel poengtere at han virker som en genuin, veldig snill og ordentlig mann med mye på stell, men jeg synes det virker som han ikke er så flink til å få kabaler til å gå opp, og at det er lite som skal til før det blir for mye for han.

Noen som har vært i en liknende situasjon? Er det noe håp for at det bedrer seg eller bør jeg gå videre?

Anonymkode: acb52...f67

Å møtes to ganger på en måned når man akkurat har møttes er veldig normalt og ikke lite i mine øyne. Samtidig er det også dette med snap som ødelegger for veldig mange. Når man ser hverandre på snap mister man litt følelsen av hvordan det e å bli kjent i virkeligheten. Nysgjerrigheten forsvinner og man skaper ikke det intime båndet som man får ved å faktisk møtes i virkeligheten. 

Opptatte menn liker også opptatte damer fordi de da føler at de ikke vil miste seg selv eller oppleve klaging over å ikke bli prioritert. De nedprioriterer ofte i begynnelsen for å se hvordan det blir taklet, og når de ser at hun er slik som passer dem lar de følelsene komme. 

Hva vil du? Hva er viktig for deg? Hvor mye trenger du fra en mann for å føle deg prioritert? Kanskje han her ikke er en match med deg fordi dere har forskjellige behov? 

Anonymkode: 8adfb...4ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
BobTheNoob skrev (4 timer siden):

Dette synes jeg er useriøst å si. Dette kan du ikke vite. Det er generelt et dårlig karaktertrekk å ha sterke meninger om andre når man ikke vet historien deres og hva de står i. 

Hva gjør man da hvis man står til knærne i utfordringer, midlertidig, og samtidig treffer på en man virkelig liker?? Skal man bare si at "Sorry. Jeg har noen uker nå som er litt trøblete, så jeg foreslår at vi sees aldri igjen."?? 

Greit nok, jeg er enig i at man ikke bør forhåndsdømme. Når det er sagt - denne mannen har et mønster med å avlyse. Jeg forstår at ting kan skje og at man i blant dessverre er nødt til å avlyse. Men når det blir et mønster, uansett årsak, kan jeg dessverre ikke la være å se på det som noe negativt. Enten han genuint er travel, men interessert og ikke er god på å planlegge, eller han faktisk ikke er så interessert (noe jeg mistenker), så høres ikke dette så veldig positivt ut i mine ører. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Som introvert må jeg ha egentid uansett hvor lyst jeg har til å møte andre. Jeg kan være veldig forelsket men ikke ønske å treffe personen etter en lang dag på jobb hvis jeg vet at morgendagen og resten av uka blir hektisk.

Folk er forskjellige.

Men det spørs jo hva man bortprioriteres for, hvis det bare er fordi den andre personen ikke gidder å møte deg fordi det ikke er så viktig for han å ha deg i livet sitt så sier det seg selv at man burde kutte kontakten.

Å avlyse så ofte burde være for gode grunner.

Endret av Blåttvann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å møtes to ganger på en måned når man akkurat har møttes er veldig normalt og ikke lite i mine øyne. Samtidig er det også dette med snap som ødelegger for veldig mange. Når man ser hverandre på snap mister man litt følelsen av hvordan det e å bli kjent i virkeligheten. Nysgjerrigheten forsvinner og man skaper ikke det intime båndet som man får ved å faktisk møtes i virkeligheten. 

Opptatte menn liker også opptatte damer fordi de da føler at de ikke vil miste seg selv eller oppleve klaging over å ikke bli prioritert. De nedprioriterer ofte i begynnelsen for å se hvordan det blir taklet, og når de ser at hun er slik som passer dem lar de følelsene komme. 

Hva vil du? Hva er viktig for deg? Hvor mye trenger du fra en mann for å føle deg prioritert? Kanskje han her ikke er en match med deg fordi dere har forskjellige behov? 

Anonymkode: 8adfb...4ee

Bra sagt om SNAP!! Det vil ikke jeg ha med en mann jeg møter. Helt unaturlig. Men så er jeg 48 år også. 

Jeg vil møtes fysisk. 

Kan godt hende han har mye å styre med og ordne opp i. Eller han er ikke interessert, kan ha flere på en gang eller noe helt annet. 

Umulig å si. 

Anonymkode: 28bcc...d31

Skrevet

Om man vil, så får man alltid til å treffes, om så bare for noen - en - time. 

Når jeg traff mannen min, så snek vi oss til en time her og der når vi egentlig ikke hadde tid eller ork, og en gang kjørte han 5 timer for å være med meg et par timer, før han måtte kjøre tilbake. 

Vi begge hadde mye på den tiden, men vi klarte ikke å la være å treffe hverandre. 

Anonymkode: 3808b...d15

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man vil, så får man alltid til å treffes, om så bare for noen - en - time. 

Sier alle..  Helt til shit hits the fan. 

Min erfaring er at damer er raskere til å gjøre harde prioriteringer og avlyse med kjæresten sin når det skjer ting på deres side. 

Anonymkode: 8f857...3ef

Skrevet
1 hour ago, Magnifique said:

Greit nok, jeg er enig i at man ikke bør forhåndsdømme. Når det er sagt - denne mannen har et mønster med å avlyse. Jeg forstår at ting kan skje og at man i blant dessverre er nødt til å avlyse. Men når det blir et mønster, uansett årsak, kan jeg dessverre ikke la være å se på det som noe negativt. Enten han genuint er travel, men interessert og ikke er god på å planlegge, eller han faktisk ikke er så interessert (noe jeg mistenker), så høres ikke dette så veldig positivt ut i mine ører. 

Gi det en måned til med samme mønsteret så er jeg enig med deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sier alle..  Helt til shit hits the fan. 

Min erfaring er at damer er raskere til å gjøre harde prioriteringer og avlyse med kjæresten sin når det skjer ting på deres side. 

Anonymkode: 8f857...3ef

Det kan ikke jeg uttale meg om, det er ikke min erfaring, ikke bare fra mannen, men i tidligere forhold jeg har vært i.

Men jeg kjenner ikke til alle forhold.

Skrevet

Hmm.. altså, det kan hende han har mye. Men jeg tror jo også at når ting er så nytt så skla man sverme, og prioritere denne veldig høyt. Ikke fordi man må, men fordi man vil.

Så jeg hadde nok blitt lunken selv.

Anonymkode: f7f58...fbf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kastet bort mye tid på en sånn en.!!! Mulig det er samma fyren!? Høres nesten sånn ut. 

En Som prioriterer deg HELT sist.  Jobb, overtid, hobby, hjelpe naboer, .. og etter på beklager han...og klager over "alt han må", og det virker som om 95% av det som skjer i livet hans er utenfor hans kontroll, og er ting han ikke ønske gjøre. Om det stemmer så klarer han jo ikke sette grenser for seg selv/si nei.

men han  varm og kosete når vi møtes en sjelden gang (da vanket det sex)

Jeg har kuttet han ut. Cold turkey.

JEG er faktisk ikke interessert.  Og det er det viktigste.  

Anonymkode: 22b36...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...