AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Hei, Jeg og kjæresten min har nå vært sammen i 1 år og snart 4 måneder, vi har bodd sammen i 5 måneder. Vi har det egentlig skikkelig bra, men jeg har et problem med at jeg sammenligner meg konstant med eks kjæresten hans. Han har flere ekser, men den han hadde før meg (ca et år i mellom oss) er en som har utmerket seg. Bruddet deres var litt rotete og hun forlot han, og fysisk flyttet bort fra byen for å finne seg selv. Hun kom tilbake og ville ha han tilbake. Da var han såret og klarte ikke å gå videre i forholdet. Det første han fortalte meg når vi begynte å date var hvor fantastisk hun var, og sa hun var skikkelig bra for han. Og at de hadde det SKIKKELIG BRA sammen. Dette sitter så i meg, så sinnsykt. For når jeg da fortalte om min ekskjæreste sa jeg at ja, det er en grunn til at jeg ble forelsket i han. Men heller fortalt hvordan han såret meg, som da har endret mine krav og forventninger i et nytt parforhold. Når jeg da prøver å spørre om hun her, blir han alltid så oppgitt og kort. Jeg har fått navnet hennes, og at hun er fantastisk og at de hadde det bare SKIKKELIG BRA. Såklart stalker jeg og lager mine egne tolkninger av deres relasjon... Han har fortalt at hun såret han, og om historien deres. Men helt siden han fortalte om hun har jeg hatt en konstant dårlig magefølelse. Det er så dritt, fordi jeg vil være den fantastiske. Jeg er hans første samboer og han sa han ikke ville ha barn før han møtte meg. De var sammen i to år, og det ble slutt fordi hun forlot han. Jeg klarer ikke slutte å tenke på deres forhold og sammenligne meg med henne. Jeg synes hun er utrolig vakker og virker super smart. Jeg har helt andre interesser enn de to, menst de hadde flere ting til felles. Jeg kunne ønske jeg kunne slippe henne i fortiden, men den magefølelsen rundt henne holder meg igjen. At han ville ha hun, at han fortsatt egentlig vil det. At jeg er en erstatning. Noen som har erfaringer? Kjenner seg igjen? Anonymkode: 91da9...427
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Ugh ja har vært borti samme situasjon. Gradvis begynte jeg å mislike eksen hans, og mistet respekten for han. En av grunnene til at man forelsker seg er jo måten vedkommende ser oss på, så når det går fra å være at du er helt fantastisk, til kommentarer om hvor fortreffelig eksen var, så blir følelsene påvirket- og du blir i hvertfall ikke den fantastiske, ettersom du blir bitter og forbannet for hver gang hun blir nevnt. jeg prøvde å være i forholdet lenge, sa i fra flere ganger at det påvirket meg og forholdet negativt. Men han slutter aldri å nevne denne eksen. Til og med moren hans forgudet dette menneske. Da det ble slutt, gråt han å ville på død og liv ikke miste meg fordi jeg var hans store kjærlighet.. elsker han fortsatt, men jeg kan ikke leve i et forhold hvor en eks fortsatt er et sentralt tema. Anonymkode: c119a...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå