AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Har noen erfaring med delvis sykemelding ved psykiske problemer, når jobben inneholder en del faktorer som opprettholder og forsterker de psykiske problemene? Vil det hjelpe, gjøre totalbelastningen mindre, eller er det bedre å gå for full sykemelding, med de utfordringene det da vil kreve mht å miste sosial kontakt fullstendig og vanskelig å komme tilbake. Anonymkode: 1ee69...345
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Jeg er gradert sykemeldt nå pga behov for redusert arbeid pga psykisk sykdom. Det fungerer fint. Anonymkode: 57130...497
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gradert sykemeldt nå pga behov for redusert arbeid pga psykisk sykdom. Det fungerer fint. Anonymkode: 57130...497 Så bra! Er jobben/noe ved jobben triggende eller vanskelig for deg? Jobber du kortere dager eller fjernet du noen hele dager? Anonymkode: 1ee69...345
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Det kommer vel litt an på hvor langt dette har gått før du gikk til legen. Jeg Jar det med å vente ut i det lengste så da jeg kom meg til legen var jeg så ødelagt at det ikke gikk. Forsøkte å jobbe redusert i starten men måtte trappe ned og begynte ikke på bedring før jeg brøt kontakten helt. Men det er vel forskjellen på om du er utbrent av jobben eller om du er deprimert og har godt av rutinene og innhold jobben gir. Anonymkode: 454da...566
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Man må vel gjøre noe med det som opprettholder og forsterker de psykiske problemene dine? En delvis sykemelding vil muligens hjelpe noe, da belastningen blir mindre, men tenker man må gå i roten på problemet. Anonymkode: 1d5af...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Jeg ble først fullt sykemeldt i noen uker så har jeg startet forsiktig. Jeg jobber nå 50% og har tilrettelegging ved å ikke ta de oppgavene som jeg synes er mentalt vanskelig. Så trapper jeg opp forsiktig og tar de vanskelige oppgavene litt og litt istedenfor. Anonymkode: ce136...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Så lenge du samtidig får behandling, så tenker jeg det er veldig fornuftig med en delvis sykemelding. Anonymkode: 56afd...0e9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 Gradert sykemelding og tilrettelegging på jobb må til. Man må jo gjøre noe med det som trigger. Å ha sykemelding gjør det lettere å få tilrettelagt. Anonymkode: 1873e...a11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 Når selve jobben trigger de psykiske problemene, må man i hvertfall få tilrettelegging for de tingene som trigger. Anonymkode: 9e261...474 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Når selve jobben trigger de psykiske problemene, må man i hvertfall få tilrettelegging for de tingene som trigger. Anonymkode: 9e261...474 Jeg vet ikke om det er mulig, faktisk, men jeg skal diskutere det med fastlegen og psykologen min og høre hva de sier. Anonymkode: 1ee69...345
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 For meg funker det ikke, stressfaktoren at jeg i det hele tatt må på jobb er nok til at jeg ikke blir bedre. Dette er nok individuelt. Anonymkode: 13f0c...3a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå