Gå til innhold

Disse som har mange barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Har 4 barn. 2 av dem var veldig krevende. Så at mange skriver at de med mange barn har enkle barn er spesielt. Men tror mange med mange barn har en annen kapasitet enn de som har få barn. Vi er forskjellige. Og da er det vanskelig å forstå at andre skal ha en slik evne/kapasitet når man ikke har det selv. 

Må det alltid være en grunn til at folk takler flere barn? Må vi gå hjemme, være ufør eller lignende? 

Vi har full jobb begge to, men hadde aldri fått 4 barn om jeg ikke hadde økonomi å kapasitet til det. Både jeg å mannen har mye energi 😄 vi er flinke til å sjonglere mange oppgaver og har opparbeidet oss gode rutiner. 

Nå som de er eldre ser jeg mange fordeler med at de er 4 så tette. De har masse glede av hverandre og de har mindre behov for oss foreldrene. Og de får absolutt den oppmerksomheten de har behov for når de ønsker det. Men de er i en alder hvor vi egentlig bare er i veien og plagsomme. 

Anonymkode: c2f26...823

Helt enig med deg. Folk har forskjellig kapasitet når det gjelder antall barn. Vi har 3 og jeg må si at det ville vært gørrkjedelig med bare ett. Oss,foreldre, er veldig aktive selv. Vi elsker å gjøre ting sammen, det går ikke en helg uten planer,oppussing,tur. Jeg liker å sjonglere flere oppgaver. Barna er helt forskjellige typer. 

Anonymkode: 46163...c8c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En annen ting er at barn oppdrar hverandre. 

Du oppdrar nummer en. Så kommer nummer to...og du oppdrar den og. Men når nummer tre kommer, så bidrar jo ofte de andre to før du rekker å si noe. "Nei"- være forsiktig". De leker med hverandre, og de ser opp til den eldste. De vil gjerne være like flinke, og når den eldste kunne lese, så skulle hun leke skole med de andre to. Før jeg visste ordet av det kunne de også lese. 

Så hvis ungene er normale og det er et greit hjemmemiljø så får du jo en del gratis på de siste. Du kan lage middag uten å springe etter nummer 3. For nummer 2 og 3 sitter og leker sammen. Så har jeg hørt om de som har unger som bare krangler og er stygge med hverandre, men da har du kanskje ikke satt foten ned i utgangspunktet. 

Anonymkode: 303b9...c56

Helt enig her også. Jeg kunne fint lage middag,dusje i fred da tredjemann kom for første og andremann var der til å passe på. De lærer ham nå sanger og bokstaver. Jeg kan gå en tur mens de passer på tredjemann hjemme. Gå på butikken eller kaffe med venninner. Noe jeg ikke kunne mens jeg hadde 2 barn og de var 6 og 7 år. 

Anonymkode: 46163...c8c

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har 6 barn, men fikk 3 tette og flere år senere 3 tette til (helsøsken altså). Men alle i løpet av 10 år. Slik har vi 3 store og 3 små, og det er helt supert 😊

Anonymkode: a2256...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...