AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg lurer på om jeg må kaste inn håndkleet å dra til legen, jeg er så dårlig, kvalme konstant å oppkast, svimmel å veldig ukonsentrert. Men jeg får så dårlig samvittighet å føler jeg svikter jobben. Hvordan har dere løst slike situasjoner? Jeg er yrkessjåfør å føler det begynner å gå utover trafikksikkerheten. Anonymkode: 3d7d4...1c7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Hjelp, selvsagt må du dra til legen og spørre om sykmelding. Både for din egen del og for trafikksikkerhetens del! Anonymkode: cdb41...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 Sykemeld deg.. hadde du dødd, hadde du fort blitt erstattet med en ny. Ingen takker deg for at du sliter deg unødvendig ut på jobb Anonymkode: 6acfc...8c2 2
Apekatten Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Jeg ble sykmeldt i 1.trimester, var sykmeldt i 2-3 uker, da ble formen plutselig bra, så da klarte jeg å jobbe igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Du drar til legen og får en sykemelding. I yrker hvor din og andres helse står i fare når du er i dårlig form bør det ikke være noe å tenke på engang. Anonymkode: fac16...36e 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Syns ikke du skal tenke så mye på jobben. Jeg ble stand-in på flekken da min leder brått forsvant med ekstrem svangerskapskvalme i fjor høst. Ja, det var tøft for meg, men jeg hadde aldri noen tanke om at det var "urettferdig", eller syntes hun gjorde for mye ut av det. Det var helt naturlig at jeg skulle stille opp og ta tak. Sånn er sikkert kollegaene dine også. Man kan ikke noe for at man blir så dårlig. Din prioritet nå, er deg og barnet. Riktig god bedring til deg. Husk at det går over, selv om det føles så uendelig når det står på❤️ Anonymkode: 36c41...0af 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Dra til legen! Jeg måtte bli sykemeldt deler av første trimester men ble mye bedre i 2. og 3. trimester og kunne jobbe mer igjen da Spesielt med den jobben du har synes jeg det høres riktig ut, det går jo ikke bare ut over deg selv om noe går galt. Vet ikke om du kjører lastebil eller hva men jeg ville aldri klart det slik min form var i 1. trimester. (Ville og snakket med lege og jordmor om svangerskapspenger, det kan godt hende at ut over i svangerskapet så er jobben din ansett som risiko for fosteret og at du bør få svangerskapspenger istedet for å jobbe) Anonymkode: 31d93...d39
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dra til legen! Jeg måtte bli sykemeldt deler av første trimester men ble mye bedre i 2. og 3. trimester og kunne jobbe mer igjen da Spesielt med den jobben du har synes jeg det høres riktig ut, det går jo ikke bare ut over deg selv om noe går galt. Vet ikke om du kjører lastebil eller hva men jeg ville aldri klart det slik min form var i 1. trimester. (Ville og snakket med lege og jordmor om svangerskapspenger, det kan godt hende at ut over i svangerskapet så er jobben din ansett som risiko for fosteret og at du bør få svangerskapspenger istedet for å jobbe) Anonymkode: 31d93...d39 Ja kjører lastebil, er veldig tungt å hektisk å veldig mye stress.Har sendt melding til legen å håper han ringer meg opp, så får jeg ta en avgjørelse da. Men jeg er så redd for å si fra til sjefen, lurer på om jeg skal ta det over melding i stedet for ansikt til ansikt. Anonymkode: 3d7d4...1c7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja kjører lastebil, er veldig tungt å hektisk å veldig mye stress.Har sendt melding til legen å håper han ringer meg opp, så får jeg ta en avgjørelse da. Men jeg er så redd for å si fra til sjefen, lurer på om jeg skal ta det over melding i stedet for ansikt til ansikt. Anonymkode: 3d7d4...1c7 Hvorfor er du redd for å si det? Jeg hadde ikke sagt at jeg var gravid da jeg ble sykemeldt i første trimester så jeg sa bare at jeg var sykemeldt. Sjef har ikke lov å spørre om grunn for sykemelding og de har heller ikke lov å bli sure for at man blir sykemeldt eller gravide... Hvis du er dårlig og ikke i stand til å utføre jobben din så er det grunn for å bli sykemeldt, uavhengig av graviditet. Anonymkode: 31d93...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå