Gå til innhold

Yrkedsskade med varige skader i begge hendene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 30 år og for 2 år siden fikk jeg frostskader i begge hendene Under arbeid på fiskebåt. (eneste de har kontrollert er oppvarming av hendene hvor de indikerte skade fra finger tuppene til litt under håndleddet..) Jeg driver selvstendig næringsdrivende og har egen båt. Etter skadene ble jeg send for behandling og har vært på behandling siden. Nå har de avsluttet behandling da dette ikke var til hjelp. Der hvor de nevner at skadene er ved varig og de mener yrket ikke er passende å forsette med. Dette forstår jeg godt da jeg sitter med mye smerter daglig.  Send inn skademelding for 1.5 måned siden og håper og få dette godkjent. Alt skal være dokumentert fra skade dato fra lege og Kirurg. 

Jobber nå 1-2 ganger i uken for å ikke gå konkurs med 50 sykemelding. Om jeg går 100% sykemelding (som jeg burde med prolaps som har blitt verre og nå skadet hender) er jeg personelig konkurs innen 1 måned. Da sykepengene ikke dekker båt lånet en gang. Hva bør jeg gjøre framover? Har pratet med forsikringen. Men hadde ikke vært smart nok til og sette opp en forsikring på skader/ulykker. Trenger jeg advokat videre for hjelp og hva kan dette evt koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som om du burde selge båten og sykmelde deg 100%. For så å prøve å finne noe annet du kan jobbe med, eventuelt uføretrygd. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jonas12345 skrev (9 timer siden):

Hei. Jeg er 30 år og for 2 år siden fikk jeg frostskader i begge hendene Under arbeid på fiskebåt. (eneste de har kontrollert er oppvarming av hendene hvor de indikerte skade fra finger tuppene til litt under håndleddet..) Jeg driver selvstendig næringsdrivende og har egen båt. Etter skadene ble jeg send for behandling og har vært på behandling siden. Nå har de avsluttet behandling da dette ikke var til hjelp. Der hvor de nevner at skadene er ved varig og de mener yrket ikke er passende å forsette med. Dette forstår jeg godt da jeg sitter med mye smerter daglig.  Send inn skademelding for 1.5 måned siden og håper og få dette godkjent. Alt skal være dokumentert fra skade dato fra lege og Kirurg. 

Jobber nå 1-2 ganger i uken for å ikke gå konkurs med 50 sykemelding. Om jeg går 100% sykemelding (som jeg burde med prolaps som har blitt verre og nå skadet hender) er jeg personelig konkurs innen 1 måned. Da sykepengene ikke dekker båt lånet en gang. Hva bør jeg gjøre framover? Har pratet med forsikringen. Men hadde ikke vært smart nok til og sette opp en forsikring på skader/ulykker. Trenger jeg advokat videre for hjelp og hva kan dette evt koste?

Hva tenker du at du skal få når du ikke har tegnet forsikring? Hva tenker du en advokat kan hjelpe deg med?

Anonymkode: cb856...ea8

• Liker 2
Skrevet

Du må selge båten og eventuelle kvoter, så må du ta det derfra ang arbeidsledighet/sykemelding for å få en arbeidsavklaring på hva du kan jobbe med. 

Anonymkode: d4842...fcf

Skrevet

Alt for mange vet ikke om at de bør få helseforsikring og annet fra de er unge 😕 Uten forsikringer, spesielt som selvstendig næringsdrivende, er det begrenset hva man får gjort annet enn å bytte yrke, tror jeg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva tenker du at du skal få når du ikke har tegnet forsikring? Hva tenker du en advokat kan hjelpe deg med?

Anonymkode: cb856...ea8

Så det var advokat som kunne hjelpe med yrkesskade og om noen hadde erfaring med bruk av dem ved en slik situasjon. om de evt kunne hjelpe med og komme meg ut av denne situasjonen i forholdt til rettigheter på type utdannelse støtte eller det mann ikke tenker/vet om selv. 

Skrevet (endret)
katties skrev (12 timer siden):

Alt for mange vet ikke om at de bør få helseforsikring og annet fra de er unge 😕 Uten forsikringer, spesielt som selvstendig næringsdrivende, er det begrenset hva man får gjort annet enn å bytte yrke, tror jeg

Nei. Veldig leit at mann ikke tenker på slikt. Vis jeg går ut 100% sykemeldt får jeg 10.000 i måneden. Noe jeg ikke forstår da inntekten er relativt høy. Ikke lett og leve på med en liten familie selv om mann skulle vært enslig i disse tider. Har sendt klage på om Dette kan stemme til nav. Men svar på klagen er jo 12 uker 🤦‍♂️😀

Endret av Jonas12345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...