Gå til innhold

Syns det lukter "råttent" fra munnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krise! Verste jeg vet hos andre er dårlig ånde. Nå syns jeg det er ille hos meg selv. Jeg bruker daglig tanntråd og har merket at når jeg drar tråden mellom særlig to bestemte tenner så lukter det ekkelt. Syns og det lukter det samme hvis jeg tar en finger i munnen og lukter på den. Det gjør meg sikker på at jeg har dårlig ånde. 

Hva kan jeg gjøre med dette? Finnes det noe spesielt på apotek eller noe? 

Anonymkode: 69a10...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Krise! Verste jeg vet hos andre er dårlig ånde. Nå syns jeg det er ille hos meg selv. Jeg bruker daglig tanntråd og har merket at når jeg drar tråden mellom særlig to bestemte tenner så lukter det ekkelt. Syns og det lukter det samme hvis jeg tar en finger i munnen og lukter på den. Det gjør meg sikker på at jeg har dårlig ånde. 

Har du tannstein? Det lukter 🤮

Anonymkode: 22d61...aaf

Skrevet

En tur til tannlegen😊

Alle får tannstein, og det stinker. det er pga et stoff i spyttet som folk har i forskjellige mengder. 

Anonymkode: 8b789...b04

• Liker 1
Skrevet

Våkner du med mye eller noe spytt på morningen eller våkner du med tør munn?

Anonymkode: de775...ff2

Skrevet

Det kan være lurt å oppsøke tannlegen din for å få en profesjonell vurdering og veiledning. I mellomtiden kan du prøve å opprettholde god munnhygiene ved å pusse tennene grundig, bruke tanntråd og skrape tunga forsiktig. Det kan også være lurt å drikke nok vann og unngå matvarer som kan forårsake dårlig ånde. Apoteket kan ha produkter som munnvann eller tyggegummi som kan hjelpe midlertidig, men det er viktig å finne årsaken til problemet.

Anonymkode: 0384e...b84

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det er mat i huller i mandlene?? (altså mandelsteiner)

Anonymkode: 327da...89c

Skrevet

Tannkjøttbetennelse? Det lukter! 

Anonymkode: 79754...8bf

Skrevet

Sjekket for tannstein? Jeg følte selv det luktet råttent av munnen min. Til tross for hyppig tannpuss og bruk av tanntråd. For noen år siden begynte jeg å spandere på meg tannrens hver 6 mnd, etter det har ikke jeg dårlig ånde. (Så vidt jeg vet)

Anonymkode: a1c76...6f2

Skrevet

Sjekk mandlene dine for mandelsteiner. De lukter virkelig helt forferdelig, råttent nesten. 

Anonymkode: 5583a...da9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...