AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #21 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, klarte ikke å gjøre mer motstand. Han brukte liksom ikke makt heller. Jeg gikk fullstendig i frysemodus.. Og ble helt sjokka og apatisk i etterkant. Han har sagt unnskyld, og lagt seg flat. Jeg har reist til et hus jeg eier, for å tenke.. Anonymkode: 7bc7e...748 Han hadde jeg aldri stolt på igjen nei. Ut av mitt hus! Hjelper ikke akkurat å si unnskyld for noe som viser en personlighetsbrist. Å voldta den man er glad i, er kriminelt og psykopatisk. Anonymkode: c4075...a2e 1
Gjest Angry Man Skrevet 6. november 2023 #22 Skrevet 6. november 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, klarte ikke å gjøre mer motstand. Han brukte liksom ikke makt heller. Jeg gikk fullstendig i frysemodus.. Og ble helt sjokka og apatisk i etterkant. Han har sagt unnskyld, og lagt seg flat. Jeg har reist til et hus jeg eier, for å tenke.. Anonymkode: 7bc7e...748 Det skjer det. Ikke noe du trenger å klandre deg selv for. Jeg vet ærlig talt ikke hva du burde gjøre i denne saken, det er det nok du som vet best da du sitter på alle detailjene rundt situasjonen, forholdet deres og mannen din. Men det er helt klart at det som skjedde ikke er noe du burde ta lett på. (og åpenbart noe du heller ikke gjør )
MuffinStud Skrevet 6. november 2023 #23 Skrevet 6. november 2023 Det er selvfølgelig til syvende og sist du selv som må finne ut av det. Men dette er det mange som ikke ville ha kommet seg videre etter. Trygghet er viktig i et forhold. Respekt er viktig i et forhold. Kommunikasjon er viktig i et forhold. Jeg forstår at han har lagt seg flat og du ikke ønsker å handle overilet. Så det å ta en time-out for å sortere både tanker og følelser er nok helt riktig. Han kan angre og han kan garantere at det ikke skal skje igjen, men hvis han da mener at han har tatt ansvar uten å anerkjenne dine følelser oppi dette, så har han et stykke å gå. 1
Isambard Skrevet 6. november 2023 #24 Skrevet 6. november 2023 I mine øyne er det voldtekt, helt klart. Dessverre har vi en lov i Norge hvor et nei ikke automatisk et nei. Han må ha brukt makt, vært truende eller du må ha vært bevisstløs/ruset. Altså er jeg litt usikker på om han ville blitt dømt for voldtekt. Det finnes en annen paragraf for seksuell handling uten samtykke. Den tenker jeg han uansett har brutt. (Før noen henger meg: Dette er ikke min mening, men sånn jeg har forstått at loven faktisk er.) Med den nye samtykkeloven som regjeringen jobber med ville han blitt regnet som skyldig i voldtekt. Det stemmer nok bedre vanlige folks oppfatning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå