Gå til innhold

Årets farge er brun og den gule trestavparketten er in igjen. Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glem beige og greige, hvitt og sort.  Nå er det brunfargene som gjelder.  1-stavsparkett er ut.  Hvitmalte og hvitlaserte gulv er ut.  Den utskjelte, gule 3.stavsparketten er på mote igjen.  

Hva synes du?  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mjææ, jeg er glad i brun, litt mer usikker på den gule parketten. 

Anonymkode: cf9ed...925

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mjææ, jeg er glad i brun, litt mer usikker på den gule parketten. 

Anonymkode: cf9ed...925

Omvendt med meg.  Vi har 3-stavs parkett i hele huset, og jeg har alltid likt den.  Vår er slitt, så ikke så blank lenger.  Liker levd liv i golvet.  Brun er jeg mer skeptisk til.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Amossa skrev (Akkurat nå):

Omvendt med meg.  Vi har 3-stavs parkett i hele huset, og jeg har alltid likt den.  Vår er slitt, så ikke så blank lenger.  Liker levd liv i golvet.  Brun er jeg mer skeptisk til.  

Slik har vi det også! 

Itillegg er bruntoner gjennomgående i hjemmet. Veldig behagelig å bo i, og ser stilrent ut. 

Så jeg liker det

Anonymkode: d87a2...9d4

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er spennende at brunfarger og den gule trestavparketten er på moten igjen! Hva synes du selv? Er du begeistret for denne trenden?

Anonymkode: df92f...835

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri likt de gråhvite grusomt kalde gulvene. Da mye heller gulna gulv med varme, men hver sin smak.

Anonymkode: cb197...723

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gul parkett og trives greit med den, for jeg liker varme og lune toner.
Brune vegger er også veldig fint :) 

Anonymkode: 67711...62c

• Liker 3
Skrevet

Vi har gulnet trestavsparkett i store deler av huset, og den liker jeg. Brun er jeg ikke så glad i. Vi har brune karmer og diverse detaljer på det hvite huset vårt, og jeg skulle ønske de var blå. 

Anonymkode: bced2...8c3

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke brun farge, og har aldri likt gulnet trestavsparkett, men det skremmer meg ikke for jeg likte ikke mange av tidligere interiørtrender heller. Børstet stål på kjøkken? Furumøbler? Kaffe-latte på veggene? Hviteste hvit farge Chi på alle vegger og tak? Grå farge overalt? Hvitglans kjøkken, svart matt kjøkken? Jeg har klart å holde meg unna alle de trendene foreløpig. 🤣😬

Anonymkode: 9439e...d04

• Liker 2
Skrevet

Hvordan blir det da? Høres jo lunt og varmt ut, har du bilder av eksempler, ts?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan du legge ut link til hvor du har lest dette?

Gulnet og lakkert treverk kan jeg spare meg for, uansett hvor "in" det måtte være. Men jeg liker veldig godt brunt, og bruntoner, naturfarger. Det er harmonisk å se på. Men det kommer litt an på hvor mørk og dyp brunfargen er og hvilket rom den brukes i. Hvor mye dagslys som kommer til spiller jo inn. 

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan styre meg for gulnet trestavsparkett, men brun er en fin farge! Kunne godt tenkt meg en sjokoladebrun eller cognacfarget sofa men har ikke råd til å bytte ut. Jeg får nøye meg med et pledd eller en pyntepute…

Anonymkode: 1ffc7...66d

• Liker 1
Skrevet

Hvilke toner konkret mener du? :) 

Skrevet

Synes gul parkett er mye lunere enn hvit parkett😊

Det som er dumt er når folk hiver seg på trender og bytter ut fullt fungerende greie gulv for å få det som er in😬

Anonymkode: f4136...0d2

• Liker 5
Skrevet
Million skrev (9 timer siden):

Kan du legge ut link til hvor du har lest dette?

Gulnet og lakkert treverk kan jeg spare meg for, uansett hvor "in" det måtte være. Men jeg liker veldig godt brunt, og bruntoner, naturfarger. Det er harmonisk å se på. Men det kommer litt an på hvor mørk og dyp brunfargen er og hvilket rom den brukes i. Hvor mye dagslys som kommer til spiller jo inn. 

Jeg så det tv-kanalen Heim.  Der har de et program om eiendom, trender og slikt.  Det var representanter for Fargerike som presenterte brunt som årets farge 2024, og som sa at nå var det 3-stavsparkett som var tilbake :)

https://www.fargerike.no/inspirasjon/fargekart/arets-farge-2024/

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Liker ikke brun farge, og har aldri likt gulnet trestavsparkett, men det skremmer meg ikke for jeg likte ikke mange av tidligere interiørtrender heller. Børstet stål på kjøkken? Furumøbler? Kaffe-latte på veggene? Hviteste hvit farge Chi på alle vegger og tak? Grå farge overalt? Hvitglans kjøkken, svart matt kjøkken? Jeg har klart å holde meg unna alle de trendene foreløpig. 🤣😬

Anonymkode: 9439e...d04

Da lurer jeg på hvordan du har det hos deg?  :)  

• Liker 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 timer siden):

Hvilke toner konkret mener du? :) 

Selve Årets farge er nesten brunsvart.  Men på samme fargekart er der flere nyanser av brunt.  Se lenken jeg la ut fra Fargerike.  

Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å rive opp og legge nytt gulv basert på hva som er «in» akkurat nå .

Skrevet

Eikeparkett er tingen 😀

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...