AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg er ganske betatt av ei dame. Vi er begge i 30-årene, hun er et par år yngre enn meg, tror jeg. Hun har et barn fra før og er 100 % alenemor. Jeg er barnløs, men ønsker meg. Vi har et slags profesjonelt forhold til hverandre via jobben til en av oss som gjør det vanskelig for meg å ta kontakt. Kan jo si det slik at den ene av oss jobber mens den andre benytter seg av tilbudet arbeidsplassen gir. Vi ser hverandre nesten hver dag, men er kun på hils. Hun smiler sjenert og kikker ned i bakken når jeg sier hei, men svarer hei tilbake. Jeg har begynt å få litt sommerfugler når jeg ser henne. Smilet hennes er så sjarmerende. Noen ganger tror jeg kanskje hun er interessert, men jeg har nesten alltid brent meg på slikt tidligere. Men da har jeg likt jenter som var mye penere enn meg. Denne dama er mer på mitt nivå, hvis det er lov å si. Kan jeg ta dette videre og eventuelt hvordan? Syns ikke at det er ideellt når det er er profesjonelt forhold som står litt i veien. Anonymkode: cf706...a1c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Kommer litt an på typen profesjonelt nivå, og også hvem du er i dette. Om du er behandler eller tilsvarende, og dermed har en slags maktposisjon over henne: absolutt ikke gjør noen tilnætmeringer på noen som helst måte. Om hun har en slags maktposisjon over deg: avslutt det profesjonelle forholdet, og ta deretter opp kontakten på en mer flørtende måte. Om det ikke er noe form for maktforhold, eller hvertfall i langt mindre grad, for eksempel hvis en av dere er frivillig et sted den andre går, underviser i en aktivitet for voksne der den andre går (typ danselærer etc) så tenker jeg at det er mer åpent for en forsiktig tilnærming, men det må være på en måte som er lett å le bort/unnskylde slik at ikke hun føler seg presset. For eksempel "det hadde vært hyggelig å ta en kaffe bare vi én dag, hvis ikke du synes det blir litt rart på grunn av jobben din/min? :)" Anonymkode: 3eea5...f18 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Jeg vil også legge til at dette med sjenert kan være to helt motsatte ting - det kan være akkurat sånn du tolker det, at hun er litt sjenert, kanskje litt elstra fordi hun synes du er litt interessant. Men det kan også være fordi hun merker at du er interessert, og ikke vil virke for på, når hun selv ikke er interessert. Jeg har hatt begge måtene å reagere på selv, så her må du føle deg litt frem. Anonymkode: 3eea5...f18
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer litt an på typen profesjonelt nivå, og også hvem du er i dette. Om du er behandler eller tilsvarende, og dermed har en slags maktposisjon over henne: absolutt ikke gjør noen tilnætmeringer på noen som helst måte. Om hun har en slags maktposisjon over deg: avslutt det profesjonelle forholdet, og ta deretter opp kontakten på en mer flørtende måte. Om det ikke er noe form for maktforhold, eller hvertfall i langt mindre grad, for eksempel hvis en av dere er frivillig et sted den andre går, underviser i en aktivitet for voksne der den andre går (typ danselærer etc) så tenker jeg at det er mer åpent for en forsiktig tilnærming, men det må være på en måte som er lett å le bort/unnskylde slik at ikke hun føler seg presset. For eksempel "det hadde vært hyggelig å ta en kaffe bare vi én dag, hvis ikke du synes det blir litt rart på grunn av jobben din/min? :)" Anonymkode: 3eea5...f18 Nei, det er ikke noen direkte relasjon til hverandre på denne arbeidsplassen. Takk for tips! Anonymkode: cf706...a1c
Andro Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Kommer jo helt an på yrke og relasjon. Noen prefesjoner har ingen anledning til å inngå relasjoner med pasienter / kunder / brukere.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Det viktigste er å respektere hennes situasjon som alenemor og være forsiktig med å blande det personlige og det profesjonelle. Hvis du ønsker å ta dette videre, kan det være lurt å finne en anledning til å snakke med henne utenfor arbeidssammenhengen. Kanskje du kan invitere henne på en uformell kaffe eller lunsj for å bli bedre kjent. Anonymkode: 37f91...2e4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Mange finner hverandre på jobb 😊 Har du mulighet til å prate med henne forbi disse hilsningene? Kanskje ta det fra der? Anonymkode: adb28...e10
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 Spør om hun har lyst å ta en kaffe med deg. Helt uskyldig og ikke noe press. Ta det fra der.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mange finner hverandre på jobb 😊 Har du mulighet til å prate med henne forbi disse hilsningene? Kanskje ta det fra der? Anonymkode: adb28...e10 WhisperingWind skrev (15 timer siden): Spør om hun har lyst å ta en kaffe med deg. Helt uskyldig og ikke noe press. Ta det fra der. Ja, er jo mulig om jeg ikke hadde vært såpass reservert. Anonymkode: cf706...a1c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, er jo mulig om jeg ikke hadde vært såpass reservert. Anonymkode: cf706...a1c Reserverthet er ikke lett. Hun er ikke farlig, håper vi ikke, prøv å nærm deg henne. Trenger ikke være noe seriøst eller stort i starten, bare et lite steg. Kanskje det er situasjoner på jobb hvor det er natulrig å ha en samtale, om så om jobb? Bare for å få litt varme i trøya, og bli tryggere rundt henne? Ikke for å presse deg for mye, men tenk på hva som skjer om du ikek prøver med ei, denne dama eller andre. Kanksje vil ei utadvendt ei liste seg inn i komfortsonen din, men hva om det ikke skjer? Prøv ☺️ Heier på deg! Anonymkode: adb28...e10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå