Kinder Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 (endret) Trenger inspirasjon😊 Overskriften ble litt rar, for innlegget ble plutselig bare lagt ut før jeg var ferdig😅 Endret 5. november 2023 av Kinder Innlegget ble litt for raskt lagt ut
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Jeg skal lage brune pinner 🧡 Anonymkode: 127c2...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Må ha kokosmakroner, havremakroner, smultringer og krumkaker. Pleier også ha pepperkaker og pepperkakehus. Noen i familien vil ha delfiakake, risboller og Rocky roads, og ordner det. Vi pleier å prøve ut nye kaker hvert år, og koser oss med en familiebakedag med utvalg av småkaker ok hjemmelaget konfekt. Anonymkode: 99a88...f28 1
Kinder Skrevet 5. november 2023 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må ha kokosmakroner, havremakroner, smultringer og krumkaker. Pleier også ha pepperkaker og pepperkakehus. Noen i familien vil ha delfiakake, risboller og Rocky roads, og ordner det. Vi pleier å prøve ut nye kaker hvert år, og koser oss med en familiebakedag med utvalg av småkaker ok hjemmelaget konfekt. Anonymkode: 99a88...f28 Hjemmelagd smultringer høres helt fantastisk godt ut😍 Litt usikker på om jeg tørr å kaste meg ut på noe sånt, men hadde vært gøy å prøvd.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Sjakkruter, havreflarn, pikekyss(marengs) Anonymkode: eab75...de6 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Alt er vegansk. Kokosmakroner Havreflarn Sandnøtter Kardemomme pinner Fylte bringebærhjerter Risboller Anonymkode: 84da1...bbf 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Vi lager mange forskjellige typer julebakst og småkaker til jul: pepperkaker, krumkaker, serinakaker, kokosmakroner og berlinerkranser.🎄🍪 Anonymkode: ba821...ab3 1
Arkana Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 Noe bakst er fast hver jul og noe varierer vi litt. Faste småkaker er pepperkaker (og pepperkakelandsby), shortbread, kransekake(-stenger), strull (litt som krumkaker, bare mye bedre) og bordstabelbakkels. I tillegg lager vi gjerne kokosmakroner, brune pinner, marengs, risboller, havreflarn eller noe annet ut fra hva vi har lyst på. 1
Sirah Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 Så morsomt, satt akkurat å vurderte og lage en slik tråd 😅 Her skal jeg følge med! Noen som har tips til julekaker som kan fryses? Så kan man fordele bakingen litt utover. Jeg bruker vanligvis å lage lyse kakemenn og kjøpe pepperkaker, men i år har jeg lyst til å prøve meg på litt flere slag. Har ikke noe fancy utstyr så må være noe enkelt. Del gjerne gode oppskrifter om noen har! 1
Arkana Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 De aller fleste av de vanlige julesmåkakene har lang holdbarhet. Oppbevar dem i tett kakeboks et kjølig sted så varer de i ukevis. Alt av gjærbakst (julekake, lussekatter, smultringer) kan fryses. Delfiakake, risboller, lefser og Sara Bernard kan fryses. Kransekake/kransekakestenger bør faktisk fryses siden de blir seigere etter en runde i fryseren. 2 1
Brunhilde Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Jeg baker ikke så mye lenger, men det blir som regel noen serinakaker og krumkaker. Kanskje en sort eller to i tillegg hvis jeg plutselig får lyst til å bake mer. Jeg lager litt julegodter i stedet for småkaker som rocky road og peppermynter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 Jeg håper jeg klarer å få laget en batch med serinakaker, for de er så gode. Og pepperkaker må jeg ha, for det lukter så godt i huset når man lager det. Anonymkode: de33a...a6e 1
Lost little girl Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 Jeg pleier å bake pepperkaker, serinakaker, havreflarn og delfiakake. I tillegg lager jeg gjerne et par sorter konfekt hvis tiden strekker til. Pepperkaker baker hele familien sammen. Er så koselig🥰Nå kom julestemningen her🎄 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 Er vokst opp med sju slag + enda flere, men er nesten ikke vits i å bake lenger. Med ett hjemmeboende barn og ingen mann er vi bare to i hus. Reiser til familie julaften og et par dager. I romjula/nyttår treffer vi venner, men blir kanskje to-tre besøk, litt kaloribevisste folk som kanskje tar én kake (har jo gjerne noe sjokolade e l + at de har fått mat). Tenåringen spiser heller godteri/sjokolade, og jeg kan jo ikke sitte og spise alt selv… Heldigvis er jeg ikke så ung at jeg avslutter jula og begynner på fastekur andre juledag, men likevel… Hvem spiser alt dere baker? Har alle så store familier? Anonymkode: 9646b...a3a 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 sånn sjakkrutete julekjeks er skikkelig gode, lager dem hver jul🥰 Anonymkode: 676af...122 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 Baker hvite kakemenner og pepperkaker, gjerne også en julekake. Ellers varierer det litt, har bakt Snickerdoodles, kanelkjeks, havreflarn osv og lager både karameller, fugde og marshmallows. også lager jeg brente mandler hvert år, Anonymkode: 39e11...822 1
tonebelinda Skrevet 6. november 2023 #17 Skrevet 6. november 2023 Jeg har kuttet ut å bake de tørre julekakene, for de ble aldri spist hjemme hos oss. Nå baker jeg bare det jeg vet blir spist Gule bomber Kransekakestenger Sjokoladeboller/risboller Julekake Mintkule med sjokolade 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #18 Skrevet 6. november 2023 Pepperkaker Sirupsnipper Sandnøtter Berlinerkranser Kokosmakroner Kransekake Krumkaker Jeg elsker både å bake og å spise "tørre småkaker" som folk kaller dem Dessverre er ikke resten av slekten like ivrig på selve spisingen, så jeg nøyer meg med å lage små porsjoner av hver sort. Anonymkode: 6b985...4e3 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #19 Skrevet 6. november 2023 Havremakroner Krumkaker Dansk kransekage (av skålede mandler, er lysere og smaker mer marsipan) I tillegg lager jeg en fruktkake av ferske dadler og valnøtter (som også er god til Stilton), og som fryses ned. Jeg trodde i mange år at det ikke ble jul uten pepperkakebakst, men er kommet til at det er krumkakene jeg må ha for at det skal bli jul for meg. Pepperkaker er mye bry, og det er relativt enkelt å få kjøpt gode varianter. Men småkakebakst hører så definitivt fremdeles julen til for min del - det var den viktigste delen av juleforberedelsene i min barndom. Anonymkode: 56a66...167 1 1
Kinder Skrevet 6. november 2023 Forfatter #20 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vokst opp med sju slag + enda flere, men er nesten ikke vits i å bake lenger. Med ett hjemmeboende barn og ingen mann er vi bare to i hus. Reiser til familie julaften og et par dager. I romjula/nyttår treffer vi venner, men blir kanskje to-tre besøk, litt kaloribevisste folk som kanskje tar én kake (har jo gjerne noe sjokolade e l + at de har fått mat). Tenåringen spiser heller godteri/sjokolade, og jeg kan jo ikke sitte og spise alt selv… Heldigvis er jeg ikke så ung at jeg avslutter jula og begynner på fastekur andre juledag, men likevel… Hvem spiser alt dere baker? Har alle så store familier? Anonymkode: 9646b...a3a Er selv i ganske lik situasjon som deg, men tenker jeg skal lage mindre porsjoner. Fikk veldig lyst til å lage smultringer, men da lager jeg vel sikkert ikke mer enn rundt 10-15 stykk. Tipper tenåringen vil like det, også har jeg noen ekstra i tilfelle det kommer innom besøk. Om noen har en god oppskrift på smultringer, så del gjerne😊 Og kokosmakroner må jeg nesten lage, og da kan jeg lage halv porsjon. Har en del venner som ikke tåler gluten, så da er kokosmakroner perfekt å servere😊 Kom på at jeg har sett en oppskrift der de var dyppet i hakket sjokolade og hakket pistasjnøtter, så tenker at jeg skal prøve det i år (iallfall på noen av dem). Kanskje jeg skal prøve med litt revet appelsin eller sitronskall i røra også. Fikk også lyst til å lage krumkaker nå, gjerne i skålform. Jeg syns det er godt tilbehør til både is og kremer, så det kan fort bli spist opp til julens desserter. Men blir vel maks halv porsjon der også. 7 slag blir det ikke, men godt mulig jeg blir inspirert til å lage noen fler sorter☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå