AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg har en ganske lav inntekt, og høy husleie. Bor med en tenåring 50%. Jeg har i følge beregningene, krav på bostøtte. Men for meg sitter det veldig langt inne å skulle søke om noe sånt, da jeg klarer meg på svært lite. Men så merker jeg at det hadde kommet godt med utover vinteren, når blant annet strømmen blir dyrere. Hadde du søkt om bostøtte uansett, selv om man klarte seg helt ok økonomisk? Anonymkode: f5d14...896
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en ganske lav inntekt, og høy husleie. Bor med en tenåring 50%. Jeg har i følge beregningene, krav på bostøtte. Men for meg sitter det veldig langt inne å skulle søke om noe sånt, da jeg klarer meg på svært lite. Men så merker jeg at det hadde kommet godt med utover vinteren, når blant annet strømmen blir dyrere. Hadde du søkt om bostøtte uansett, selv om man klarte seg helt ok økonomisk? Anonymkode: f5d14...896 Hvorfor sitter det langt inne å søke? Jeg har bostøtte og uføretygt. Sparer hver måned,men søkte og fikk bostøtte. 😊 Anonymkode: 38cb6...994 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Om du har rett på bostøtte, vil det si du har lav inntekt. Så ja, søk bostøtte du. Anonymkode: 6c71b...373
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Kan noen svare meg på dette angående bostøtte: Hvor lav inntekt må man ha for å få støtte? Det står at støtten er for de med lav inntekt og høye boutgifter. Men når jeg sjekker på den kalkulatoren så har de har et «tak» der boutgifter over ca 6500kr ikke dekkes, og av de 6500 er egenandelen på 6300. Så bostøtten kommer uansett ikke på mer enn 200kr, samme hvor lav inntekt jeg legger inn. Hva er poenget da? Er det vanlig å få så lite?? Det hjelper jo ingenting. Jeg har minstesats uføretrygd, så det går jo nesten ikke an å ha lavere inntekt.. Anonymkode: d149c...63a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvorfor sitter det langt inne å søke? Jeg har bostøtte og uføretygt. Sparer hver måned,men søkte og fikk bostøtte. 😊 Anonymkode: 38cb6...994 Moralsk sett vil jeg i hvert fall si at det er galt å spare penger som man får av det offentlige, som er fellesskapets penger. Anonymkode: 9304e...4bf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan noen svare meg på dette angående bostøtte: Hvor lav inntekt må man ha for å få støtte? Det står at støtten er for de med lav inntekt og høye boutgifter. Men når jeg sjekker på den kalkulatoren så har de har et «tak» der boutgifter over ca 6500kr ikke dekkes, og av de 6500 er egenandelen på 6300. Så bostøtten kommer uansett ikke på mer enn 200kr, samme hvor lav inntekt jeg legger inn. Hva er poenget da? Er det vanlig å få så lite?? Det hjelper jo ingenting. Jeg har minstesats uføretrygd, så det går jo nesten ikke an å ha lavere inntekt.. Anonymkode: d149c...63a Skjønner eller ikke poenget med bostøtte. Som deg har meg minstesats ufør, om jeg søker så er det hele 81 kr!! I støtte. Anonymkode: 1d87d...a70
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Moralsk sett vil jeg i hvert fall si at det er galt å spare penger som man får av det offentlige, som er fellesskapets penger. Anonymkode: 9304e...4bf Hva er galt med å spare penger til dyrere tider, som vinteren med økte strømregninger? Skal man ha penger til å betale store sesongvariable regninger, må man jo spare og sette til side når man kan. Anonymkode: fb659...0f2 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 Jeg har søkt om det tidligere ja, selv om jeg klarte meg helt greit der og da. Og jeg hadde i allefall gjort det om jeg hadde hatt barn. Som du sier, strømprisene vet vi lite om fremover. Andre kostnader kan også plutselig endre seg eller dukke opp. Anonymkode: b2965...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå