Gå til innhold

Del din historie om falsk barneverns melding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vil gjerne høre dine historier der du har blitt falskt meldt til barnevernet. Hvordan gikk det? Hvordan gikk det med deg? Ble det mye styr frem og tilbake?

Jeg tenker på saker der en person. Si en sjuk X eller kanskje en stalker har meld deg til barnevernet. 

Grunnen til at jeg vil høre din historie er at en person med en slik historikk har dukket opp i livet mitt igjen (prøver å dukke opp via andre for å nå meg). Eneste forskjellen fra nå og mange år tilbake i tid er at nå er jeg 50% alene pappa. Og jeg er piss redd for å trå feil slik at jeg blir bombardert med anmeldelser, barnevernet og terrorisering. 

Mest redd for at barna som er 2 og 4 skal få traumer.

Anonymkode: bccce...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei.

Jeg vil gjerne høre dine historier der du har blitt falskt meldt til barnevernet. Hvordan gikk det? Hvordan gikk det med deg? Ble det mye styr frem og tilbake?

Jeg tenker på saker der en person. Si en sjuk X eller kanskje en stalker har meld deg til barnevernet. 

Grunnen til at jeg vil høre din historie er at en person med en slik historikk har dukket opp i livet mitt igjen (prøver å dukke opp via andre for å nå meg). Eneste forskjellen fra nå og mange år tilbake i tid er at nå er jeg 50% alene pappa. Og jeg er piss redd for å trå feil slik at jeg blir bombardert med anmeldelser, barnevernet og terrorisering. 

Mest redd for at barna som er 2 og 4 skal få traumer.

Ble henlagt, men jeg har traumer

Anonymkode: 5e769...9bf

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble henlagt, men jeg har traumer

Hvordan gikk det med ungene oppi alt det styret? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det med ungene oppi alt det styret? 

Babyen var liten og husker heldigvis ingenting. Til tross for gode anbefalinger fra alt fra helsestasjon til psykolog og nettverk fortsatte de å undersøke og stille de samme spørsmålene. Advokaten klaget dem inn til Statsforvalteren 6 ganger. 

De kom ikke med forslag om tiltak en gang, hadde bare lang undersøkelse

Skrevet

Håp at du får en voksen saksbehandler og ikke en maktsyk bitter 22 åring med null livserfaring 

Anonymkode: c4022...6d8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håp at du får en voksen saksbehandler og ikke en maktsyk bitter 22 åring med null livserfaring 

Nettopp dette, de yngste er ofte verst i min erfaring. Hun vi fikk lette etter feil som ikke fantes, og prøvde å skape problemer ut av ingenting. Fikk komt i kontakt med en eldre mann fra samme barnevernstjeneste. Han tok en liten titt på papirene og skjønte med en gang at det ikke var noen sak der... 

Anonymkode: a7d80...611

• Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp dette, de yngste er ofte verst i min erfaring. Hun vi fikk lette etter feil som ikke fantes, og prøvde å skape problemer ut av ingenting. Fikk komt i kontakt med en eldre mann fra samme barnevernstjeneste. Han tok en liten titt på papirene og skjønte med en gang at det ikke var noen sak der... 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst?

Hva skjer med at de som er nyest er de verste? Bevise at de lissom er sjefen eller noe?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Babyen var liten og husker heldigvis ingenting. Til tross for gode anbefalinger fra alt fra helsestasjon til psykolog og nettverk fortsatte de å undersøke og stille de samme spørsmålene. Advokaten klaget dem inn til Statsforvalteren 6 ganger. 

De kom ikke med forslag om tiltak en gang, hadde bare lang undersøkelse

Høres ut som ekstremt tid krevende ?

Skrevet

Orker ikke og fortelle det øynene bare fylles med  tårer og jeg får klump i halsen når jeg tenker tilbake på det som skjedde  for 32 år siden og fikk alvorlige følger for resten av livet mitt alt fra utdanning til familieliv og hva falske melding kan gjøre for en hel familie 🥺☹️☹️☹️

• Hjerte 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst?

Hva skjer med at de som er nyest er de verste? Bevise at de lissom er sjefen eller noe?

Tenker det er vel heller at "alle er superforeldre - helt til de er selv foreldre". De som går for jobb i barnevernet, kan selv ha traumer fra barndom som de prosjekterer på barna de ser. 

Anonymkode: b158f...2d2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Meldt to ganger til barnevernet av barnefar med bare 1,5 års mellomrom. 
årsak: han ville ikke betale barnebidrag 🤯 

heldigvis ble det gjennomskuet av barnevernet begge ganger, men det var utrolig ubehagelig og vondt begge ganger. 

Anonymkode: 6dbac...51a

• Liker 2
Skrevet

Barnet mitt ble tatt på akuttvedtak og jeg sloss i 3 år før h*n kom tilbake - med ekstra advokathjelp og flere sterke ressurser i ryggen. Da hadde 3 ulike, individuelle sakkyndige psykologer konkludert med at ingen av bekymringene stemte, og de alle hadde minst én kommentar om saksbehandlerens psykiske helse ... Likevel kom h*n ikke hjem før over et år etter det igjen. Fikk aldri en unnskyldning en gang, og barnet mitt og jeg selv har store traumer, men jobber oss igjennom dem. 

3 advokater sa det var den verste saken de hadde vært borti ...

Anonymkode: d7e8e...90c

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det er vel heller at "alle er superforeldre - helt til de er selv foreldre". De som går for jobb i barnevernet, kan selv ha traumer fra barndom som de prosjekterer på barna de ser. 

Anonymkode: b158f...2d2

Det tenker jeg også, at de ikke helt kan sette seg inn i situasjonen fra en forelders perspektiv. Noe som egentlig er ganske viktig når det kommer til å behandle barnevernssaker

• Nyttig 2
Skrevet

En familiemedlem ble anmeldt til bv, og jeg var med hele veien som støtte så kjenner til gangen. Anmeldelse kom fra far, eller fars ny kona og gikk ut på hvorvidt familiemedlem var egnet som forelder. Var ganske ubehagelig, ble først flere samtaler med bv hvor alt (mange sider, over 10) med anmeldelse ble lest og motparten måtte komme med sine kommentarer/unnskyldninger(?), så ville de snakke med ungdomen, som sa det den mente at den har det greit hjemme, så litt flere samtaler med skole, lærer, helsesøster, før de konkluderte at alt er vel hjemme og saken ble henlagt. Det er utilgivelig og var ganske vondt å være vitne til.. 

Anonymkode: 38221...fdc

• Nyttig 1
Skrevet

Splittet opp hele familien. Årsaken var at jeg er autistisk, noe som ble misforstått veldig da jeg var liten. Jeg ble plassert i fosterhjem, brødrene mine ble plassert i et annet fosterhjem. Mamma kjempet med alt hun hadde for å få oss tilbake. Pappa prøvde å ta livet sitt, og døde nesten i ambulansen på vei til sykehuset. Rettsak etter rettsak... Hele greia forårsaket mange traumer, og det hele skulle aldri ha skjedd i utgangspunktet. Ble aldri den samme etter alt det. Vi fikk komme hjem til slutt etter et par år.

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ei venninne av meg ble meldt av sin veldig sinte ferske eks. Begriper ikke hvorfor han gjorde det, men saken ble nå henlagt. 

Et vennepar av oss også, av en sint barnehagestyrer i privat bhg som ble kikket i kortene på underslag. Den meldingen også henlagt. 

Anonymkode: c0318...c80

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Splittet opp hele familien. Årsaken var at jeg er autistisk, noe som ble misforstått veldig da jeg var liten. Jeg ble plassert i fosterhjem, brødrene mine ble plassert i et annet fosterhjem. Mamma kjempet med alt hun hadde for å få oss tilbake. Pappa prøvde å ta livet sitt, og døde nesten i ambulansen på vei til sykehuset. Rettsak etter rettsak... Hele greia forårsaket mange traumer, og det hele skulle aldri ha skjedd i utgangspunktet. Ble aldri den samme etter alt det. Vi fikk komme hjem til slutt etter et par år.

Kan jeg spørre når dette skjedde?

Jeg har en sønn med høytf autisme og ble regelrett forfulgt, traumer her og.

Anonymkode: daefb...3a3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre når dette skjedde?

Jeg har en sønn med høytf autisme og ble regelrett forfulgt, traumer her og.

Ikke meg du siterer, men jeg kommenterer likevel. Har et barn med (høytfungerende) autisme. Vi har også vært innom barnevernet. Var veldig ubehagelig, i alle fall å få den telefonen fra dem om at det var kommet inn en bekymringsmelding, og at de ville sende en politibil til skolen for å hente vår sønn.

Vi fikk avverget politibilen, hentet sønnen vår selv og kjørte til barnevernet som sto og ventet. De visste ikke at det var snakk om en diagnose. Saken ble henlagt etter mange samtaler, med oss og sønnen vår, der barnevernet snudde om og så hvordan situasjonen var i familien vår, og uttrykket full sympati til oss foreldre som står i en ganske ekstrem hverdag.

Men ubehagelig, JA. Vi visste ikke om vi ble trodd, visste aldri om vi fikk barnet tilbake etter hver av disse samtalene. Heldigvis har vi en historikk med mye kontakt med masse instanser (Bup osv), og ga barnevernet full tilgang til absolutt alt av dokumentasjon. Det tror jeg var viktig, det er ikke så lett for utenforstående å skjønne hvordan det kan være med et barn med denne diagnosen.

Anonymkode: 81f81...98c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke meg du siterer, men jeg kommenterer likevel. Har et barn med (høytfungerende) autisme. Vi har også vært innom barnevernet. Var veldig ubehagelig, i alle fall å få den telefonen fra dem om at det var kommet inn en bekymringsmelding, og at de ville sende en politibil til skolen for å hente vår sønn.

Vi fikk avverget politibilen, hentet sønnen vår selv og kjørte til barnevernet som sto og ventet. De visste ikke at det var snakk om en diagnose. Saken ble henlagt etter mange samtaler, med oss og sønnen vår, der barnevernet snudde om og så hvordan situasjonen var i familien vår, og uttrykket full sympati til oss foreldre som står i en ganske ekstrem hverdag.

Men ubehagelig, JA. Vi visste ikke om vi ble trodd, visste aldri om vi fikk barnet tilbake etter hver av disse samtalene. Heldigvis har vi en historikk med mye kontakt med masse instanser (Bup osv), og ga barnevernet full tilgang til absolutt alt av dokumentasjon. Det tror jeg var viktig, det er ikke så lett for utenforstående å skjønne hvordan det kan være med et barn med denne diagnosen.

Anonymkode: 81f81...98c

En politibil for å hente en med høytfungerende autisme (?) 

Ja, hverdagen i tidligere og noen ungdomsår var ekstrem, men det skyldtes jo folk som skulle ivareta han krenket han i stedet og skyldte på meg, jeg kommer aldri til å tilgi hvordan de ødela år av livene våre.

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen flere som har historier å dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...