AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Hei. Er det noen som har erfaring med hjemmefødsel og vil dele? har to styrtfødsler bak meg uten smertelindring eller komplikasjoner. Begynner å lure litt på dette med hjemmefødsel, selv om jeg er veldig redd for ting som kan gå galt.. erfaringer? Anonymkode: b6192...526
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Er det noen som har erfaring med hjemmefødsel og vil dele? har to styrtfødsler bak meg uten smertelindring eller komplikasjoner. Begynner å lure litt på dette med hjemmefødsel, selv om jeg er veldig redd for ting som kan gå galt.. erfaringer? Anonymkode: b6192...526 Du har TO styrtfødsler bak deg og ha hjemmefødsel?? Anonymkode: d8fd3...92c 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har TO styrtfødsler bak deg og ha hjemmefødsel?? Anonymkode: d8fd3...92c Ja? Innbiller meg at hvis denne og kommer fort vil det være mindre stress å ha planlagt hjemmefødsel på forhånd? Eller er det ikke det?😅 Anonymkode: b6192...526 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Mtp. alle barn som fødes med hastekeisersnitt ville jeg ikke tatt sjangsen. Jeg var få minutter unna å få hastekeisersnitt med min første pga navlestrengen var i klem, og ut kom omsider en baby som ikke pustet på mange minutter og trengte ordentlig helsehjelp som han ikke hadde hatt tilgang på hjemme (hvis jeg i det hele tatt hadde fått han ut i tide). Anonymkode: 31e02...6df 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Har svært god erfaring med hjemmefødsel. Siste barnet ble født hjemme. Veldig rolig og fin opplevelse. Jordmor ble ringt når fødselen var i gang, de store barna ble hentet, og babyen ble født 1.5 time etterpå. Med fødslene på sykehus stresset vi derimot mye for å rekke inn i tide og om det var plass osv. Styrtfødsel er jo som regel et tegn på at fødselen blir ukomplisert. Ville kontaktet en hjemmejordmor i ditt område for en samtale. Sjekk ut hjemmefødsel Norge på Facebook. Anonymkode: bf52c...eb5 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Hjemmefødsel etter styrtfødsel er nok ikke anbefalt. Privat jordmor kan nok ikke kom Anonymkode: 26543...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Og enda en ting: fordi hjemmefødsel foregår i rolige omgivelser hjemme med lire stress fra omgivelsene er det mindre sjanse for komplikasjoner. Anonymkode: bf52c...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei. Er det noen som har erfaring med hjemmefødsel og vil dele? har to styrtfødsler bak meg uten smertelindring eller komplikasjoner. Begynner å lure litt på dette med hjemmefødsel, selv om jeg er veldig redd for ting som kan gå galt.. erfaringer? Anonymkode: b6192...526 Jeg hadde en ufrivillig hjemmefødsel, og jeg skal prise meg lykkelig at det gikk så bra som det gikk. Dette var min 4 fødsel, men 2 styrtfødsler før han. Dem sa det kom til og gå helt fint siden jeg tross alt hadde født 3 uten noen problemer før han. Armen satt over hode og vannet var så grønt siden han hadde bæsjet i vannet. Så jeg hadde heller spurt sykehuset om en plan, ring sykebilen selv om vannet skulle gå eller veene skulle starte. Jeg kom hjem fra en lang kontroll på sykehuset, ingen tegn på noen ting. Satt meg i sofaen, vannet gikk og han var ute 33 min seinere. Fikk den første veen i det vannet gikk. Ble igangsatt med min 5 Anonymkode: 17323...992
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjemmefødsel etter styrtfødsel er nok ikke anbefalt. Privat jordmor kan nok ikke kom Anonymkode: 26543...a6d Trykket litt for tidlig. 😅 Det jeg mente var at hvis fødselen går før du fysisk rekker å komme til sykehuset er det nok også for sent å få en privat hjemmejordmor til å komme. I sånne tilfeller er det ambulanse som gjelder, da privat jordmor ikke har tilgang til utrykningstjeneste. Jeg fødte hjemme ufrivillig med bare meg og mannen, jordmor og ambulanse kom rett etter at barnet ble født, og det var helt ærlig en skremmende opplevelse, siden man under styrtfødsel opplever å ikke ha kontroll over egen kropp. Ville absolutt ikke født hjemme frivillig med min historikk. Anonymkode: 26543...a6d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 Det går nok stort sett veldig bra! Så er det de få fødslene der det går dårlig og man trenger rask helsehjelp. Jeg tror det er utrolig vanskelig å tilgi seg selv dersom barnet får senskader fordi det tok tid å få helsehjelp. Anonymkode: 89a44...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har TO styrtfødsler bak deg og ha hjemmefødsel?? Anonymkode: d8fd3...92c Alternativet ved styrtfødsel om en bor litt unna sykehus er: Fødsel i taxi uten fødehjelp Fødsel i bil uten kyndig fødehjelp Fødsel i ambulanse uten kyndig fødehjelp Eller Fødsel hjemme, med jordmor dvs kyndig fødehjelp. Hvorfor tenker du de tre første er å foretrekke? Har selv født i ambulanse og vil ikke anbefale det! Anonymkode: f7fa0...535 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har svært god erfaring med hjemmefødsel. Siste barnet ble født hjemme. Veldig rolig og fin opplevelse. Jordmor ble ringt når fødselen var i gang, de store barna ble hentet, og babyen ble født 1.5 time etterpå. Med fødslene på sykehus stresset vi derimot mye for å rekke inn i tide og om det var plass osv. Styrtfødsel er jo som regel et tegn på at fødselen blir ukomplisert. Ville kontaktet en hjemmejordmor i ditt område for en samtale. Sjekk ut hjemmefødsel Norge på Facebook. Anonymkode: bf52c...eb5 Ukomplisert for babyen kanskje, men jeg kjenner noen som fikk alvorlig rift pga. styrtfødsel. Men man kan vel alltids dra til sykehuset for å bli sydd ordentlig etterpå. Anonymkode: a07ac...4b4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #13 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 22.08): Har svært god erfaring med hjemmefødsel. Siste barnet ble født hjemme. Veldig rolig og fin opplevelse. Jordmor ble ringt når fødselen var i gang, de store barna ble hentet, og babyen ble født 1.5 time etterpå. Med fødslene på sykehus stresset vi derimot mye for å rekke inn i tide og om det var plass osv. Styrtfødsel er jo som regel et tegn på at fødselen blir ukomplisert. Ville kontaktet en hjemmejordmor i ditt område for en samtale. Sjekk ut hjemmefødsel Norge på Facebook. Anonymkode: bf52c...eb5 Hadde dere badebasseng du fødte i? Hadde dere samme jordmor i ettertid når det var kontroller eller var det på helsestasjon? Anonymkode: ea633...915
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #14 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 23.22): Alternativet ved styrtfødsel om en bor litt unna sykehus er: Fødsel i taxi uten fødehjelp Fødsel i bil uten kyndig fødehjelp Fødsel i ambulanse uten kyndig fødehjelp Eller Fødsel hjemme, med jordmor dvs kyndig fødehjelp. Hvorfor tenker du de tre første er å foretrekke? Har selv født i ambulanse og vil ikke anbefale det! Anonymkode: f7fa0...535 Det er jo på ingen måte det vedkommende sier. Anonymkode: d4d71...67b
asterix Skrevet 17. april 2024 #15 Skrevet 17. april 2024 Som deg fødte jeg fort og etter at jeg såvidt kom inn på sykehuset med nr 4 og i tillegg måtte argumentere med jordmor for å få komme inn på fødestua ( babyen var ute 5 min etter at jeg fikk komme inn på fødestua og 70 minutter etter at jeg våknet om natta med diaré...), så gadd jeg ikke det stresset mer og fødte de neste 4 hjemme. Definitivt mine beste fødsler. Rolig og avslappet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå