Gå til innhold

Noen som har erfaring med å sette en dato for når sorgen skal være over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et råd av ei venninne om å sette en dato for når jeg vil at kjærlighetssorgen har fått utspilt seg nok. 

Det ble slutt i oktober, kanskje jeg burde dette frist 1 desember. Jeg gråter daglig og er god til å jobbe med å prosessere. Men funker det? Det å sette en dato? 

Anonymkode: 3d285...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fikk et råd av ei venninne om å sette en dato for når jeg vil at kjærlighetssorgen har fått utspilt seg nok. 

Det ble slutt i oktober, kanskje jeg burde dette frist 1 desember. Jeg gråter daglig og er god til å jobbe med å prosessere. Men funker det? Det å sette en dato? 

Har du fortsatt kontakt med han? Og hvor lenge var dere sammen? Sorg er individuelt. 

Skrevet

Det er ikke mulig å sette en dato for å stoppe følelser. Du kan bestemme deg for en dato der du slutter å snakke om ham til andre og du kan etter hvert sette av tidspunkt på dagen der du tillater deg selv å dykke inn i følelsene. Hvis det var et veldig langt forhold der du hadde sett for deg resten av livet med ham, kan det ta år å bli ferdig med sorgen. 

• Liker 1
Skrevet
Jessic_a skrev (57 minutter siden):

Har du fortsatt kontakt med han? Og hvor lenge var dere sammen? Sorg er individuelt. 

ESFP skrev (33 minutter siden):

Det er ikke mulig å sette en dato for å stoppe følelser. Du kan bestemme deg for en dato der du slutter å snakke om ham til andre og du kan etter hvert sette av tidspunkt på dagen der du tillater deg selv å dykke inn i følelsene. Hvis det var et veldig langt forhold der du hadde sett for deg resten av livet med ham, kan det ta år å bli ferdig med sorgen. 

Forholdet varte 6 mnd men er det verste jeg har opplevd noen gang. Ingen kontakt, jeg vil aldri mer se han, men kjenner det vil ta tid å komme meg. 

Lurt å sette av tid daglig, så ikke tankene spinner dagen lang. 

Sorg er absolutt individuelt. Lurer bare på hvordan jeg kan hjelpe meg selv til å bli fortere ferdig med han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forholdet varte 6 mnd men er det verste jeg har opplevd noen gang. Ingen kontakt, jeg vil aldri mer se han, men kjenner det vil ta tid å komme meg. 

Lurt å sette av tid daglig, så ikke tankene spinner dagen lang. 

Sorg er absolutt individuelt. Lurer bare på hvordan jeg kan hjelpe meg selv til å bli fortere ferdig med han. 

For å bli raskest mulig ferdig. 

1. La følelsene slippe til. Gråt masse. Når du vil skyve følelsene bort, tvinger du deg selv til å kjenne ekstra godt etter. Følelsene er ikke farlig, det gjør bare vondt. 

2. Skriv ned følelsene i en dagbok. Sett navn på følelsene og beskriv for deg selv hvordan de kjennes i kroppen. Skriv om når du kjente på denne type følelser tidligere i livet. 

3. Snakk minst mulig om personen til andre. 

4. Skriv ned hva du fortjener i et forhold og på hvilke områder han "feilet" å gi deg det du trengte. 

5. Vær fysisk aktiv, spis sunt, få sol i ansiktet hver dag! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ønske å sette en sluttidspunkt for sorgen etter et brudd. Å sette en dato kan gi deg en følelse av kontroll og håp om å komme videre. Det kan være en nyttig strategi for noen mennesker, men det fungerer ikke for alle. Sorg er en individuell prosess, og det viktigste er å gi deg selv tid og rom til å føle og helbrede.

Anonymkode: ad9ad...258

• Liker 1
Skrevet

Enkelte kjærlighetssorger  går aldri over 12 års erfaring sitter fortsatt i 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...