Gå til innhold

Dra på weekendtur uten baby 10 uker gammel??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte min svigermor hva hun mente, siden min mor mente vi ikke kunne dra. Svigermor sa; hvorfor ikke? Babyen ser da ikke om det er deg eller annen som er der. Så de mente helt forskjellig. 

Dette blir i så fall en tur fra torsdag til sent søndag kveld. 3 netter... 

Anonymkode: a16d4...3af

Jeg vil tro dette er trolling. Men hvis ikke, svigermor tar feil. 

Babyen kjenner dere, både nå og når den er 10 uker. Den kjenner igjen stemmene, lukten, bevegelsene, alt. Dere er den trygge havnen i verden, ikke bare en mat- og bleieskiftstasjon. Snakk med helsesykepleier om det, hvis dere ikke vet hvem dere skal tro. 

Anonymkode: 70816...fc7

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Må dere være borte en hel helg, kan dere eventuelt begynne med en natt? 

Første weekend turen vi hadde var barnet 20 uker, gikk helt fint. Også tok vi en langhelg i New York da barnet var 10-11 mnd. Gikk helt fint det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (21 minutter siden):

Må dere være borte en hel helg, kan dere eventuelt begynne med en natt? 

Første weekend turen vi hadde var barnet 20 uker, gikk helt fint. Også tok vi en langhelg i New York da barnet var 10-11 mnd. Gikk helt fint det også. 

det gikk fint for dere, ja. Har du spurt babyen hvordan h*n opplevde det?

Anonymkode: 810f2...9db

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist så tidlig, men mye som spiller inn. Noen drar jo ikke fra barna selv når dem er 10. vi vet lite om situasjonen deres, har barnet kolikk feks, har du en depresjon. Aldri spør om sånt her inne, får tyn. Du bestemmer til slutt hva du synes er greit. 

Anonymkode: 84382...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

altså, kan babyer svare på det? 

Anonymkode: 72688...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt. Synes du skal ta det opp med helsesykepleier som følger opp babyen. Hør hva han/hun tenker om det.

Jeg forstår ikke at noen klarer å forlate baby slik. Jeg ble tvunget til å gå i butikken alene da baby var bare noen uker. Var borte i 20 minutter og det var vondt. Baby var ekstremt krevende og jeg hadde nok godt av avbrekket, men jeg har ikke gjentatt det med de neste babyene. Å tenke tanken på å reise fra babyen i fire dager er på grensen til omsorgssvikt. 

Anonymkode: 3ba44...99a

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

altså, kan babyer svare på det? 

Anonymkode: 72688...634

nei, de kan jo ikke det, og det er derfor enkelte her inne bør tenke seg litt bedre om før de slenger ut et robotisk " vi gjorde det og det gikk bra".

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke anbefalt. Synes du skal ta det opp med helsesykepleier som følger opp babyen. Hør hva han/hun tenker om det.

Jeg forstår ikke at noen klarer å forlate baby slik. Jeg ble tvunget til å gå i butikken alene da baby var bare noen uker. Var borte i 20 minutter og det var vondt. Baby var ekstremt krevende og jeg hadde nok godt av avbrekket, men jeg har ikke gjentatt det med de neste babyene. Å tenke tanken på å reise fra babyen i fire dager er på grensen til omsorgssvikt. 

Anonymkode: 3ba44...99a

du er litt ekstrem i motsatt retning, så ikke et spesielt godt eksempel. Foreslår at vi enes om at det er ok å være borte 1 time mer for hver måned eldre baby blir. Det er det som er anbefalingen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan dere ikke bare ta med babyen da?

Anonymkode: 50c6f...a04

Poenget var vel å få litt fri fra ungen da.

Til tross for tilsynelatende likestilling, har patriarkatet fremdeles strupetak på kvinner, ved å bruke «barnas beste» imot dem. Likestillingen er kun juridisk og overflatisk. I realiteten skal en kvinne være underdanig dørmatte for mannens avkom, enten barnet er 10 år eller 10 uker gammelt. Hun skal vie livet sitt til tjeneste og oppofrelse, mens mannen kan fortsette med å være seg selv og gjøre som han vil. 

Seriøst, barn har klart seg fint med ammer og barnepiker i hundrevis av år. Bare her på berget vi absolutt skal fremstå som moralsk overlegne. En på 10 uker drives av av basalbehov, har lite hukommelse, og kommer ikke til å klandre deg eller bli personlighetsforstyrret. 
Gjør som dere føler for, men ikke spør underkuede forumsauer om ting du vet du vil få tyn for. Ønsker deg forøvrig alt godt!

Anonymkode: c2443...dab

Dette! Folk her inne er jo helt hysteriske. 

Anonymkode: ae602...5a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er ikke hysterisk å peke på hva fagfolk og forskning sier.

Det er dere synsere som er hysteriske, og så patetiske i jakten på et liv med barn, der man ikke merker at man har barn.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er snakk om et spedbarn på 10 uker, ikke en aktiv 4 åring. Når man får barn må man faktisk regne med at det er altoppslukende det første året.

Syns det er direkte uforsvarlig å bare tenke på å reise fra en nyfødt i fire dager, og attpåtil overlate barnet til mennesker det ikke kjenner. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fri fra ungen en hel helg etter bare 10 uker? Dette kommer til å bli tøft de neste 18 årene. 

Anonymkode: 4f729...fba

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

det er ikke hysterisk å peke på hva fagfolk og forskning sier.

Det er dere synsere som er hysteriske, og så patetiske i jakten på et liv med barn, der man ikke merker at man har barn.

Nei, dere er fullstendig hysteriske. I mange land er man tilbake på jobb igjen når ungen er 10 uker, og når de er så små har de ikke noe tidsbegrep som skiller på barnepass i ni timer eller tre dager.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, dere er fullstendig hysteriske. I mange land er man tilbake på jobb igjen når ungen er 10 uker, og når de er så små har de ikke noe tidsbegrep som skiller på barnepass i ni timer eller tre dager.

det gjør det jo ikke bedre.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du mødrene som starter å jobbe igjen etter 10 uker gjør det fordi de har lyst, eller fordi de må på grunn av dårlige permisjonsordninger? 

Anonymkode: 123e5...3d6

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilder på dette? At ni timer eller tre dager er ett fett? Det skal jeg like å se.

Anonymkode: e60c8...01d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Ja han svarte at han koste seg med bestemødrene sine...

Nå som barnet er 12 år, ser det ikke ut til at han har tatt noen skade av det, har sett på bilder av den perioden, hvor han virker blid og fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og baby er ett de første 6 månedene. Babyen er helt avhengig av deg, den er helt ny i verden! Selvsagt skal du ikke reise!

Anonymkode: 36664...83d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...