Gå til innhold

Dra på weekendtur uten baby 10 uker gammel??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har en baby som første helgen i desember vil være 10 uker. Vi har lyst til å ta en weekendtur til København den helgen. Men uten babyen. Jeg ammer henne ikke. Så sånn sett er jo ikke mat et problem. Broren min og konen har sagt de kan passe henne. De har barn fra 11 - 14 år. Men min mor reagerte på at vi hadde tenkt å dra fra baby. Er det noen tanker / erfaringer rundt dette? 

Anonymkode: a16d4...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er individuelt fra situasjon til situasjon, og at dere får en fin helg sammen alene:) God tur! :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks dere bør være borte er jo kanskje 2 timer. Nei, dere bør selvsagt ikke reise. Dette må jo være en trolletråd! 

Helgeovernatting bør en vente med til barnet er halvannet år, sier Gerhardsen. Når barnet er to år mener barnepsykologen foreldrene gjerne kan ta en langhelg, og en treåring takler vanligvis fint at foreldrene er borte en liten uke.

Fra 6 måneders alder er det ideelle å ikke være lenger borte fra barnet enn 6-7 timer.

Anonymkode: db149...a46

• Liker 33
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En så liten baby skal ikke være uten foreldrene sine hvis den ikke må. 

Anonymkode: b861f...f8c

• Liker 21
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist fra en så liten baby. Den trenger mor og far og tilknytningen til dere er så viktig. 

Anonymkode: b520b...4cb

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri i verden klart. Hadde ikke klart det nå heller, og min yngste er 11 mnd. 

Anonymkode: 9784b...bfa

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal? Selvsagt er det 100% ugreit. Babyen er så liten og helt avhengig av mamma og pappa. Man reiser ikke fra et så lite barn om man ikke er helt nødt 😢

Anonymkode: 05bb6...a92

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt at så små barn er borte fra sine primærpersoner så lenge. 

Så om dere skal gjennomføre dette så må i hvertfall de som skal passe være veldig mye innom i tiden før turen.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså, jeg hadde ikke klart det. Men det er jo ikke ulovlig.

Men som ett alternativ, kanskje dere heller kan han med en barnevakt og babyen på turen?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min baby er trøtt, usikker eller ukomfortabel er det alltid jeg som mor han faller best til ro med. Jeg tror ikke det er kun fordi jeg ammer, så jeg hadde ikke hatt hjerte til å forlate barnet mitt på 10 uker. 

Anonymkode: ff7ef...0c9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å reise bort så tidlig. Var fullstendig knyttet til babyen, følte meg rett og slett naken hvis ikke baby var innenfor noen meters avstand.

Babyen dauer jo ikke, men jeg synes det er rart at du selv ønsker å være borte fra babyen. Er ikke babyen det viktigste i livet ditt akkurat nå?

Anonymkode: 5edf2...552

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg og mannen har en baby som første helgen i desember vil være 10 uker. Vi har lyst til å ta en weekendtur til København den helgen. Men uten babyen. Jeg ammer henne ikke. Så sånn sett er jo ikke mat et problem. Broren min og konen har sagt de kan passe henne. De har barn fra 11 - 14 år. Men min mor reagerte på at vi hadde tenkt å dra fra baby. Er det noen tanker / erfaringer rundt dette? 

Anonymkode: a16d4...3af

Tenker barnevernet og omsorsgsovertakelse. Du har jo åpenbart ikke lyst på ungen

Anonymkode: 54d13...62e

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig unormalt for et foreldrepar å være borte fra en 10 uker gammel baby så lenge.

Merkelig at dere ikke føler behovet for å være sammen med en så liten baby. Er dere veldig, veldig unge? 

Anonymkode: b0ce7...c7b

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk her er litt vel harde må jeg si. Om du føler det er greit så er det bare å dra, men husk at er ikke sikkert barnet takler så bra at primær omsorgspersonene er borte. Men det er noe man må ta valget om selv, babyen overlever nok 😅

Anonymkode: 7ad2e...03f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...