Gå til innhold

Hva bør dagligvarebudsjettet mitt ligge på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig. Har 50% omsorg for en 4-åring, men han er nok her litt mer enn det etter mitt ønske, kanskje 60.

Anonymkode: 9224d...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det bør ligge på det du har råd til og som gir deg den livskvaliteten du ønsker.

Anonymkode: 27f9a...e51

• Liker 6
Skrevet

Det er helt umulig si uten å vite noe om inntekten din. 
Ønsker du ett budsjett som er så lavt som mulig? eller ett gjennomsnittlig? 
Hva bruker du i dag? 

Anonymkode: dd859...1ac

• Liker 1
Skrevet

6000? 

Anonymkode: aae11...0cd

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det budsjettet er som regel fullstendig på bærtur. 

Anonymkode: ad3b4...a7b

Enig, tar ikke hensyn til at absolutt alt har økt i pris. Ingen kan leve på det matbudsjettet.

8000 i mat uten andre utgifter?

Endret av Peters
Skrevet

2000 i uken bør være et greit nivå å legge seg på. 

Anonymkode: 55a37...014

• Liker 2
Skrevet

Vi er 4 i familien, og Sifo setter opp dagligvarebudsjett på ca 14000 til oss, og det stemmer temmelig bra altså! Måneder med bursdag etc kan gå litt over, men har vært på maks 15k da også. Men resten av postene holder ikke, vi bruker nok en god del mer på sko og klær med to kids i vekst ja. Handler kvalitetsvarer.

Anonymkode: ae169...e2d

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan du spiser :) vi er to voksne som bruker 3500-5000 i mnd (husholdning inkludert). Vi spiser sunt, men ikke kjøtt hver dag, og bruker frysen aktivt.

Anonymkode: 0e894...1e4

Skrevet

SIFO gir deg en god pekepinn!

Men, selvfølgelig kommer det an på hva du tjener og hvilke andre utgifter du også har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer jo an på hvordan du spiser :) vi er to voksne som bruker 3500-5000 i mnd (husholdning inkludert). Vi spiser sunt, men ikke kjøtt hver dag, og bruker frysen aktivt.

Anonymkode: 0e894...1e4

Det er omtrent akkurat der vårt matbudsjett ligger også (vi er også 2 voksne). Spiser heller ikke kjøtt (eller fisk) hver dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så mye penger har jeg ikke.

Referansebudsjettet er basert på hva folk faktisk bruker. Der betyr at noen bruker mye mer, noen mindre. Det er noe du kan ta utgangspunkt i. Har du ikke så mye penger til mat, som var spørsmålet i hi, må du jo redusere til hva du har.

Anonymkode: 71ee3...786

• Liker 2
Skrevet

Det kommer vel alt an på hva du  ønsker å ha på matbordet. En 4 årig spiser deg vel ikke utav huset, og burde vera en kurant sak å legge seg opp eit husholdningsbudsjett som er yil å leve med med. 

Anonymkode: f92a5...5f6

Skrevet

Hva bør det ligge på? Rart spørsmål uten kontekst. Hva er målet med ditt matbudsjett? Bruke så lite penger som mulig? Handle så lokalt som mulig? Bærekraftig? Sunt? 

Sifo er fint som et referansebudsjett, da det reflekterer hva folk faktisk bruker. 

Ellers vil jeg påstå at det er fullt mulig å holde budsjettet på 3000-4000 kroner om du går inn for å spise billig. Men det ville jo gitt liten matglede, i hvert fall for meg. Så i min verden ville jeg i din situasjon tenkt at omtrent 8000 kroner var et greit utgangspunkt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er 4 i familien, og Sifo setter opp dagligvarebudsjett på ca 14000 til oss, og det stemmer temmelig bra altså! Måneder med bursdag etc kan gå litt over, men har vært på maks 15k da også. Men resten av postene holder ikke, vi bruker nok en god del mer på sko og klær med to kids i vekst ja. Handler kvalitetsvarer.

Anonymkode: ae169...e2d

😳😳😳

DA LEVER DERE GODT!

Om dere havner i økonomisk krise har dere en stor pott å spare på 🙂

Anonymkode: 9141b...c4d

• Liker 1
Skrevet
-jk- skrev (5 timer siden):

Det er omtrent akkurat der vårt matbudsjett ligger også (vi er også 2 voksne). Spiser heller ikke kjøtt (eller fisk) hver dag.

Hva i huleste spiser dere? Kaninfor? 

Anonymkode: 830fa...501

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i huleste spiser dere? Kaninfor? 

Anonymkode: 830fa...501

De dagene vi ikke spiser kjøtt eller fisk? Jeg er glad i både risengrynsgrøt og pannekaker jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...