AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Hei ung dame her i slutten av 20 åra. Det har seg slik at jeg har klart å bli utbrent. Det har skjedd en del livskriser de siste åra og jeg har jobbet hardt med studier og prøvd å ta 2 bachelor på en gang. Nå før sommer sa det pang og har siden det slitt masse med angst og vært mye nedfor. Tidligere har jeg håndtert problemer med å gjemme bort følelser og synke inn i studer fordi jeg har ikke orket å stå i alle følelsene. Slik har jeg levd i 3 år, frem til jeg leverte siste eksamen forje semester. Det endte med at lynet slo ned fra klart himmel. Så har hatt det ganske tungt og vært kjempe redd pga angst, det kan sees i sammenheng i livskrisene. Jeg skal ikke gå inn på det pga anonymitet. Men min angst kan speiles i de tinga jeg har angst for. Nå de siste dagene, så har jeg innsett at jeg tror jeg er utbrent. Så min teori er at angsten utløste seg da jeg var ferdig med siste eksamen i sommer, men at roten i problemet er at jeg jeg er utbrent. Jeg har vært hos lege, og han har henvist meg til DPS, men kun for angsten. Jeg er ferdig med kartlegging hos dps, så veien videre vet jeg ikke enda. Jeg har ikke sagt til DPS at jeg prøvde å ta 2 bachelor på en gang, og at jeg tok avstand fra følelsene mine ved å bare synke lenger inn i studiene. Så mitt spørsmål: Burde jeg bestille en legetime til for å snakke om dette med legen? Å si at jeg tror problemet ligger i at jeg kanskje er utbrent? Jeg vet ikke hva han får gjort. Sykemelding er ikke vits da jeg er student. Men mer for å kanskje bare snakke og spørre hva som er viktig fremover for meg nå for at jeg skal få det bedre. Anonymkode: 4b59a...f81
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Blir ikke ulike bakenforliggende årsaker til angsten bli tatt opp hos DPS? Behandler de bare angsten uten å prøve å nøste opp i hvorfor du plutselig fikk angst? Hvis ikke, så gå til legen igjen ja. Utbrenthet er ikke bra. Men spørsmålet er jo hva du mener legen skal gjøre når du er student og ikke kan sykemeldes? Det blir jo da opp til deg å trappe ned og ta det mer med ro tilsvarende en sykemelding. Anonymkode: 3343f...c45
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Jeg ville nok ventet litt til du finner ut hva veien blir videre. Dere vil nok komme inn på bakgrunnen for symptomene dine under behandling. Anonymkode: 584de...261
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Når du har oppfølging hos DPS, kan det være nyttig å være åpen om din erfaring med å prøve å ta to bachelorgrader samtidig og hvordan du har håndtert følelsene dine. De kan hjelpe deg med å finne en helhetlig tilnærming for å håndtere både utbrenthet og angst. Anonymkode: cb832...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Hvorfor går du til Dps og du ikke er åpen om problematikken du strever med? Anonymkode: f21bf...d34
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor går du til Dps og du ikke er åpen om problematikken du strever med? Anonymkode: f21bf...d34 Jeg åpner meg om mye. Men føler ikke alltid det er nok tid. Jeg har åpnet meg mye mer til de enn noen andre. Og jeg er ganske åpen person. Men jeg sa ikke at jeg tok 2 bachelor, følte ikke det var relevant den gangen. Men ser absolutt nå at det hadde vært viktig informasjon. Ts Anonymkode: 4b59a...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå