AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Noen som har erfaring med det? Jeg er lut lei mannen min, lei av absolutt alt ved han. Jeg trenger at noen snakker til han, nytter ikke at jeg gjør det, da går har rett i forsvarsposisjon. Altså null kommunikasjon, utover været omtrent. Jeg har så lyst å bare gå, men pga barn og økonomi er ikke det en mulighet nå. Han er snill og god, og jeg vil helst at det skal ordne seg, men jeg når ikke inn, og jeg er lei nå. Har ikke råd til privat parterapi, men ser familievernkontoret har et tilbud. Noen som har gått dit med problemer? Kan man gå dit alene i første omgang? Jeg tørr ikke ringe å spørre.. Anonymkode: 1995c...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Du kan gå dit alene ja. Tenk litt over hva du ønsker å få ut av en time der. Du kan uansett ikke tvinge mannen din til å gå dit. Når det kommer til barn og økonomi, så erfarte jeg at jeg hadde mye større ressurser enn jeg trodde. Så jeg klarte meg utrolig mye bedre enn det jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre. Anonymkode: 46a16...415 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Vi har vært der både sammen og jeg alene. Prøv det! Anonymkode: ad300...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan gå dit alene ja. Tenk litt over hva du ønsker å få ut av en time der. Du kan uansett ikke tvinge mannen din til å gå dit. Når det kommer til barn og økonomi, så erfarte jeg at jeg hadde mye større ressurser enn jeg trodde. Så jeg klarte meg utrolig mye bedre enn det jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre. Anonymkode: 46a16...415 Hadde sikkert klart meg, men frykter det blir tungt. Barn under utredning for diverse diagnoser, svært krevende. Men tanken på annenhver helg fri til å ta vare på meg selv er verd nesten hva som helst nå... Anonymkode: 1995c...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi har vært der både sammen og jeg alene. Prøv det! Anonymkode: ad300...8b1 Takk for svar, kanskje jeg tørr å ta mot til meg😬 Anonymkode: 1995c...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Vi appen er veldig bra! Sjekk den ut og gjennomfør en leksjon daglig (tar max 10 min) Anonymkode: f2da7...990
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hadde sikkert klart meg, men frykter det blir tungt. Barn under utredning for diverse diagnoser, svært krevende. Men tanken på annenhver helg fri til å ta vare på meg selv er verd nesten hva som helst nå... Anonymkode: 1995c...b7f Om du har barn som er krevende vil det vel være mulig å ta imot hjelp fra venner og familie dersom det er mulig? Vil nok være lavere terskel for å tilby hjelp når du er alene. Lykke til😊 Anonymkode: 46a16...415 1
Gjest the1andonly Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Altså reis vekk annenhver helg! Minst en helg i måneden. Planlegg en tur alene. Helt alene. Det er så digg! Henter meg inn og når jeg får vært mer alene og gjort mine ting så går jeg mer overskudd til mannen og barna hjemme. Har en mann som jobber turnus 1 uke på og 1 uke av. Han har tidlig fått beskjed om at jeg blir borte minst en natt 1 gang i måneden. Og jeg gleder meg til vi som par kan dra bort en natt eller to men har ingen som passer (2 og 5 år er barna) så da er det hver sin tur å finne på noe alene. Vi har mer å gi til hverandre når vi begge har fått litt tid til å pleie og ha omsorg for oss selv først.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 Familievernkontoret kan være en god ressurs for å få hjelp og støtte. Du kan absolutt gå dit alene i første omgang. De kan gi deg råd og veiledning om hvordan du kan håndtere situasjonen. Ikke vær redd for å ringe og spørre om hva slags hjelp de kan tilby. De er der for å støtte deg. Anonymkode: d4332...82a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde sikkert klart meg, men frykter det blir tungt. Barn under utredning for diverse diagnoser, svært krevende. Men tanken på annenhver helg fri til å ta vare på meg selv er verd nesten hva som helst nå... Anonymkode: 1995c...b7f Annenhver helg? tenker du annenhver uke hvis dere ryker ? Anonymkode: 78142...a63
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Hva som blir vanskelig med tanke på økonomi? Som en annen sier her så er det ofte tanken på det som er verst. Når du først kommer deg vekk og starter med «blanke ark» ser du at alt ordner seg med riktig hjelp og planlegging. Det kan også være en ond sirkel dere er i, som kan være vanskelig å komme ut av uten hjelp. Jeg har tenkt akkurat dette om mitt forhold og mann, men vi løste det med en kjærestekveld i måneden der vi drikker vin, tenner lys og spiller spill. Omgivelsene har mye og si også, har man det koselig rundt seg er det lettere å snakke. Vi drikker oss kanskje litt småbrisen ( ikke slik at man ikke husker) og sier alt vi begge har på hjertet. Alt er så mye bedre ukene etter en slik kveld. i travle hverdager har man behov for en slik kveld der man «blåser» ut litt til hverandre og snakker sammen om hva man trenger av hverandre. Viktig begge er ydmyke. Men det betyr ikke at dette hjelper dere på samme måte selvom det er et must hos oss. Bare et lite råd ❤️ Anonymkode: b11b6...7d5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde sikkert klart meg, men frykter det blir tungt. Barn under utredning for diverse diagnoser, svært krevende. Men tanken på annenhver helg fri til å ta vare på meg selv er verd nesten hva som helst nå... Anonymkode: 1995c...b7f Men hvor lenge hadde du planlagt å stå i det da? Til barnet er ferdig utredet? Forholdet er jo over, det vet du selv. Bedre å bli ferdig med bruddet og komne seg videre i livet. Anonymkode: 6b490...61e 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen som har erfaring med det? Jeg er lut lei mannen min, lei av absolutt alt ved han. Jeg trenger at noen snakker til han, nytter ikke at jeg gjør det, da går har rett i forsvarsposisjon. Altså null kommunikasjon, utover været omtrent. Jeg har så lyst å bare gå, men pga barn og økonomi er ikke det en mulighet nå. Han er snill og god, og jeg vil helst at det skal ordne seg, men jeg når ikke inn, og jeg er lei nå. Har ikke råd til privat parterapi, men ser familievernkontoret har et tilbud. Noen som har gått dit med problemer? Kan man gå dit alene i første omgang? Jeg tørr ikke ringe å spørre.. Anonymkode: 1995c...b7f Min erfaring med familievernkontoret er at de kan hjelpe viss begge vil ha hjelp/redde forholdet. Alvorlige problemer fikses ikke der. De kommer heller ikke til å «snakke til» mannen din. Deres jobber å være nøytrale og få klientene til å snakke. Jeg prøvde å reparere forholdet med en narsissist, og da var familievernkontoret helt feil plass. Jeg har aldri angret på at jeg gikk. Anonymkode: f0331...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå