Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå har jeg begynt å nyte ensomheten. Vi skulle være fra hverandre i to uker, så snakke om forholdet imorgen. Men jeg har virkelig begynt å elske alenetiden. Det å ha et fint og reint hus, spise det jeg vil og bare trene, jobbe og sove alene. Savner egentlig ikke han og begynner å se flere dårlige siden ved han. Kan jeg foreslå å forlenge pausen eller bør jeg si sannheten ? Huff

Anonymkode: d334e...f04

• Liker 3
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan godt si sannheten! Han satte seg selv først når han ville ha pause, nå kan du gjøre det samme😀

Anonymkode: 33ffb...147

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Si sannheten. Sannheten er alltid beste løsningen på sikt, selv om den kan være ubehagelig der og da. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja du kan godt si sannheten! Han satte seg selv først når han ville ha pause, nå kan du gjøre det samme😀

Tenker det samme men vil ikke at han skal tro det er hevn. Det handler mer om at jeg faktisk liker forlaget hans 😁

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Si sannheten. Sannheten er alltid beste løsningen på sikt, selv om den kan være ubehagelig der og da. 

Men da er jeg redd for at jeg gjør en feil. Han satt seg selv først og tok kun hensyn til seg selv. 

Skrevet

Hva tenker du hvis han sier at han vil gjøre det slutt nå da etter pausen? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du hvis han sier at han vil gjøre det slutt nå da etter pausen? 

Da hadde han ikke mast om å avbryte pausen allerede etter 48 timer 😘 Neida, jeg vil jo ha litt mer tid til å finne ut hva jeg vil med forholdet. 

• Liker 2
Skrevet

Gi pausen et par uker til og se om du savner han/dere savner hverandre da

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men da er jeg redd for at jeg gjør en feil. Han satt seg selv først og tok kun hensyn til seg selv. 

Spørsmålet er vel da om du egentlig ønsker å fortsette forholdet?

Er ikke uvanlig at den som ikke ønsket pause i utgangspunktet, ender opp som den som vil avslutte forholdet etterpå. Ikke som "hevn", men fordi man ofte får sett partneren og hele forholdet i et annet lys. Man blir automatisk usikker på en som ønsker "pause" fra forholdet. Og for alt vi vet kan det jo også være at han selv ønsker å gjøre det slutt etter at pausen er over.

Anonymkode: 9c753...9cb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde han ikke mast om å avbryte pausen allerede etter 48 timer 😘 Neida, jeg vil jo ha litt mer tid til å finne ut hva jeg vil med forholdet. 

Da sier du det til han☺️ du må tenke på deg selv nå, for begge sin del! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er vel da om du egentlig ønsker å fortsette forholdet?

Er ikke uvanlig at den som ikke ønsket pause i utgangspunktet, ender opp som den som vil avslutte forholdet etterpå. Ikke som "hevn", men fordi man ofte får sett partneren og hele forholdet i et annet lys. Man blir automatisk usikker på en som ønsker "pause" fra forholdet. Og for alt vi vet kan det jo også være at han selv ønsker å gjøre det slutt etter at pausen er over.

Anonymkode: 9c753...9cb

Du har så rett. Jeg har mistet mye av respekten for han etter å nærmest dumpet meg som søppel. Han har vist en egoistisk og Veldig umoden side av seg selv. Han hevder han ville ha pause fordi han er deprimert. Tar ingen ansvar for seg selv 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er viktig å være ærlig med partneren din om hvordan du føler deg. Hvis du virkelig nyter alenetiden og begynner å se flere negative sider ved forholdet, kan det være lurt å være åpen om dette når dere snakker om forholdet i morgen. Fortell partneren din hvordan du har følt deg i løpet av pausen og at du ønsker å forlenge den

Anonymkode: f76af...cc5

Skrevet

Pauser er alltid starten på slutten.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er viktig å være ærlig med partneren din om hvordan du føler deg. Hvis du virkelig nyter alenetiden og begynner å se flere negative sider ved forholdet, kan det være lurt å være åpen om dette når dere snakker om forholdet i morgen. Fortell partneren din hvordan du har følt deg i løpet av pausen og at du ønsker å forlenge den

Problemet her er at han tok initiativet til pause fordi han ikke har det bra med seg selv. Han gaslightet meg deretter til å tro at feilen lå hos meg. Ved å fortelle han sannheten imorgen, kan hans depresjon forverres 

• Hjerte 1
Skrevet

Dette hørtes veldig umodent ut. Uansett, vær ærlig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje. Jeg har aldri tatt pause fra noen før. Men glad for denne 

Skrevet

Si at du er enig at dere BEGGE skal få en pause fra hverandre og finne ut hva dere vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet her er at han tok initiativet til pause fordi han ikke har det bra med seg selv. Han gaslightet meg deretter til å tro at feilen lå hos meg. Ved å fortelle han sannheten imorgen, kan hans depresjon forverres 

Mann i høy stilling? Som er vant til å få viljen sin på jobb med slik oppførsel?

Avslutt, kom deg bort, er mitt råd!

Anonymkode: 92030...852

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mann i høy stilling? Som er vant til å få viljen sin på jobb med slik oppførsel?

Avslutt, kom deg bort, er mitt råd!

Anonymkode: 92030...852

Ganske høy stilling, ja. Men heldigvis ingen felles barn eller økonomi. 

• Hjerte 3
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden):

Si at du er enig at dere BEGGE skal få en pause fra hverandre og finne ut hva dere vil. 

Jeg var helt knust hele første uken. Spiste ikke, gråt konstant. Så kom uke to og jeg var over det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...