AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Dette spørsmålet gjelder både de som har fått eller ønsker å få barn og de som ikke ønsker barn Hva tenker du er grunnen til ditt valg? Anonymkode: 9df61...0dc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Jeg vil ikke ha barn og liker ikke barn. Så enkelt er det. Stakkars de barna som vokser opp uønsket. Anonymkode: e9d83...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Jeg liker ikke barn, og har aldri ønsker meg barn. Lever meget godt uten, har dyr i livet mitt i stede❤️ Anonymkode: 4281d...20f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Aldri følt på lysten for barn og familie. Trodde kanskje den ville komme etterhvert som jeg ble eldre, men jeg er 32 og har fremdeles ikke lyst på barn. Det er også litt hell i uhell, da jeg uansett har store sjanser for spontan abort grunnet blodtype og sikkert fått fødselsdepresjon. Anonymkode: ba96e...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Jeg hadde lyst på barn. Livet var over i en ny fase. Jeg hadde ingen interesse av å gå på byen, drikke øl, etc i helgene lenger. Livet føltes når man ble eldre og roet seg litt. I tillegg tenkte jeg på de neste 20 årene. At de kanskje ville bli kjedelig med kun jobb. Det føltes mer givende å ha barn å komme hjem til. I tillegg er det jo ikke til å legge skjul på at tankene om alderdom også var gjeldende. Tenk om man ble enke tidlig? Alle andre var opptatt med sin egen familie, og man selv var pensjonist. Da kunne det jo blitt stusselig. Det ville jo være koselig om barn og kanskje barnebarn kunne komme på besøk? Livet er travelt med barn, men jeg ville ikke byttet. Anonymkode: 1ad01...750
Anononyma Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Jeg ville ha barn fordi jeg ville oppleve å se et annet menneske vokse opp. Være der for han fra hans første møte med verden. Være hans trygghet, en klippe. Jeg ville kjenne på den uendelig dype kjærligheten. Oppleve den ultimate skapelsen. Det føltes som meningen med livet. Nå som jeg har barn kan jeg bekrefte at det er meningen med livet og at å bli mamma til gutten min er det eneste riktige valget for meg ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Ville ikke ha av 10000 grunner. Alt fra at de ikke er søte, til krig og at verden antagelig går under Anonymkode: a6268...b95
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri følt på lysten for barn og familie. Trodde kanskje den ville komme etterhvert som jeg ble eldre, men jeg er 32 og har fremdeles ikke lyst på barn. Det er også litt hell i uhell, da jeg uansett har store sjanser for spontan abort grunnet blodtype og sikkert fått fødselsdepresjon. Anonymkode: ba96e...7aa Hvilken blodtype er dette? (Rhesus minus hos mor, og pluss på et barn ga jo det for påfølgende svangerskap, men ikke i Norge i 2023...) Anonymkode: 1e909...9aa
Gjest Menelaos Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 Jeg vil bare ikke ha barn. Ser ikke noen grunn til å ha noen annen forklaring enn det.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 Har alltid visst at jeg ønsker å opplevelse hvordan det er å bli mor, forandringen og utfordringen og gledene. Og ikke minst oppleve den ubetingede kjærligheten som jeg har til mitt barn. Det å bli mor pusher meg til å bli den beste versjonen av meg selv for å være et godt forbilde Anonymkode: 58eac...53a 1
Topsi Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 Jeg ville egentlig ha barn, men kompliserte familieforhold og store søvnvansker gjorde at det ikke ble slik. Ville selvsagt tatt et barn hvis jeg ble gravid, men det har jeg ikke blitt, og det å bevisst gå inn for å skape et barn når jeg har såpass mye utfordringer følte jeg ble feil. Men gruer meg til jeg blir gammel 3
skreppamedleppa Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 (endret) Ønsker meg de ikke. Ser bare prevensjonsgrunner når jeg ser og hører barn. Og må legge til at det et min mr right har sterilisert seg før vi ble sammen gjør han bare til enda mer drømmemannen for min del. Jeg har valgt frihet istedenfor og det er et valg jeg lykkelig takker meg selv for hver eneste dag Endret 5. november 2023 av skreppamedleppa 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Jeg har aldri følt på en lyst til å ha barn. Er nå 30 år. Fortsatt ingen interesse eller lyst. Har heller ingen nær familie, og har ingen interesse av familie-konseptet. Aldri vært interessert i hvor jeg kommer fra, arv og den type ting. Anonymkode: 2b874...a46 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Ville opprinnelig ha fordi jeg ønsket a4-livet med familie, og ville ha noen å gi ubetinget omsorg og kjærlighet til. Men det ble ikke, og er på en måte lettet over det i dag fordi verden ikke er en trygg og fin plass lenger og jeg er opprinnelig bekymret for fremtiden. Greit å slippe bekymre seg for egne barns og senere barnebarns fremtid. Anonymkode: 01896...65c 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 Topsi skrev (6 minutter siden): Jeg ville egentlig ha barn, men kompliserte familieforhold og store søvnvansker gjorde at det ikke ble slik. Ville selvsagt tatt et barn hvis jeg ble gravid, men det har jeg ikke blitt, og det å bevisst gå inn for å skape et barn når jeg har såpass mye utfordringer følte jeg ble feil. Men gruer meg til jeg blir gammel Anonymkode: e3a0a...b00 2
Gregarious Skrevet 5. november 2023 #16 Skrevet 5. november 2023 Jeg fikk barn fordi de jeg elsker levende hus, samt at de representerer et lys i en framtidig alderdom. Også fordi verden er bedre nå en den noen gang har vert å vokse opp i.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #17 Skrevet 5. november 2023 Jeg ville ha fordi jeg ... ville ha. Så enkelt. Det var et dypt og grunnleggende ønske hos meg. Ønsket meg min egen familie, se et barn vokse opp. Trodde jeg skulle få mange barn, men har "bare" fått ett - og det blir trolig bare det ene av diverse grunner. Men jeg føler meg heldig. Barnet er høyt elsket og jeg er så takknemlig. Dette var rett for meg. Anonymkode: 11c20...a3e 1
Trolltunge Skrevet 5. november 2023 #18 Skrevet 5. november 2023 Jeg fikk egentlig ikke valget. Alle mine tre barn er laget til tross for prevensjon, og jeg klarte ikke ta abort, så da ble det barn. Hadde sikkert fått barn etterhvert. Jeg tror iallefall det, men vanskelig å vite siden jeg aldri fikk velge egentlig, og derfor heller ikke kjente på noe ønske eller motvilje mot å få barn med tiden. Jeg var ikke kommet til å føle at jeg måtte avgjøre noe slikt før jeg bare ble gravid. Etter å ha fått tre slike overraskelser, og erfaring med at både piller og hormonspiral kan svikte, så steriliserte jeg meg. Det kunne jeg i det minste få velge selv. 😅 1
Maskinfører Skrevet 5. november 2023 #19 Skrevet 5. november 2023 Jeg passer ikke den oppgaven passer ikke en gang til å være sammen med noen kvinner
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Skrevet 5. november 2023 Jeg kan ikke ha barn, men hvis jeg kunne, ville jeg ønske det fordi jeg ville elske å oppleve gleden og kjærligheten ved å være forelder. Anonymkode: fb5fd...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå