AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg er på autismespekteret, og det betyr at jeg foretrekker litt tid for meg selv, men det skal sies at jeg er mer av den sosiale sorten. Jeg har tenkt litt på det med å få en partner, men da lurer jeg; hvor ofte burde jeg forvente at jeg blir krevd å møte dem i uken om vi ikke bor sammens? Alternativt kan du svare på dette spørsmålet med å fortelle meg hvor ofte du møter din egen partner per uke 😊 Anonymkode: fe313...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Jeg møter min partner hver dag, men da vi ikke bodde sammen, minst 1 gang u uken, men vi visste at dette var bare en kort periode. Ville forventet minst 3-4 ganger i uka Anonymkode: 325a1...9d3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville forventet minst 3-4 ganger i uka Anonymkode: 325a1...9d3 Tenkte noe slik jeg også haha 😊 TS Anonymkode: fe313...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Det er veldig individuelt hvor ofte man bør møte en partner, og det avhenger av ens personlige behov og preferanser. Noen mennesker trives med å tilbringe mye tid sammen og møtes flere ganger i uken, mens andre foretrekker å ha mer tid for seg selv og møtes litt sjeldnere. Det viktigste er å finne en balanse som fungerer for begge parter og kommunisere åpent om forventningene til hverandre. Personlig møter jeg ikke min egen partner per uke😊 Anonymkode: ff46c...497
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Noen vil treffes 1 gang i uken, andre 2, andre 4, og de gærne hver dag.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Jeg vet det høres pessimistisk ut, men min største frykt er utroskap. Det har alltid vært en uro for meg, og jeg vet at noen blir utro om de føler partner tilbringer for lite tid med dem. Så da er det å finne den tricky balansen mellom autistisk rigiditet og det å tilfredstille partner. Men 3-4 ganger per uke er helt doable for meg! TS Anonymkode: fe313...f2e 1
Antiviruset Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Geminisoul_83 skrev (28 minutter siden): Noen vil treffes 1 gang i uken, andre 2, andre 4, og de gærne hver dag. De gærne Da er man ikke ute etter en partner egentlig, men en elsker man treffer en gang i blant. Om man søker et forhold så vil de aller fleste "normale" treffes ofte. Det er da man blir kjent og føler seg som noe "felles" i starten er noen ganger i uken helt greit, etter litt tid så er det mye oftere. Så finnes det sikkert noen som kan leve med at det bare skjer av og til, de er nok bare unntaket. Så dette er noe man faktisk må ta med seg når man dater! Og ikke forvente at man bare treffes en gang i uken og tro at dette er helt greit. For de aller fleste er forhold noe som skal lede til at man lever sammen. Så er det mange som aldri kan klare dette, og da må man enten leve alene, eller lete lenge etter noen man passer sammen med.
Gjest ElderMillenial Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Tja, vil si det varierer. Vil gjerne ha helgene sammen om det er mulighet for det og 1-2 kvelder i tillegg ila uka. Det kan også fort gå en uke mellom, det går det også, men jeg synes det blir litt lite i lengden.
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet det høres pessimistisk ut, men min største frykt er utroskap. Det har alltid vært en uro for meg, og jeg vet at noen blir utro om de føler partner tilbringer for lite tid med dem. Så da er det å finne den tricky balansen mellom autistisk rigiditet og det å tilfredstille partner. Men 3-4 ganger per uke er helt doable for meg! TS Anonymkode: fe313...f2e Handler jo om å kommunisere sammen om hva behov en har. Folk har forskjellige kjærlighets språk også. Jeg er i et langdistanse forhold. På 2 mnd har vi møttes 4 ganger🤷🏻♀️ Men vi prater hver dag. Noen ganger bare et par Snaps andre dager et par timer på chat eller over telefon. Vi har likt kjærlighets språk som er mer fysisk og handling fremfor masse prat om følelser. Men vi snakker selvfølgelig sammen om sånt også, men for tidligere partnere har vi følt oss misforstått fordi de har savnet mer ord, noe som ikke er naturlig for oss. Og dess mer de har krevd masse bekreftelse i form av ord, dess mer har vi følt oss kvelt og trukket oss unna. Så mye handler om å snakke sammen og gi bekreftelse til partner om hva en ønsker, trenger og forventer og så finne en gylden middelvei som funker for begge.
Lost little girl Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 Da jeg og samboer begynte å date, møttes vi stort sett hver dag. Vi var studenter på samme fakultet så vi så hverandre både der og på fritiden. Men det er nok veldig forskjellig fra par til par vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Jo mer betatt de er, jo oftere vil de møtes. Hvor ofte ønsker du? Anonymkode: d4316...d98
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vet det høres pessimistisk ut, men min største frykt er utroskap. Det har alltid vært en uro for meg, og jeg vet at noen blir utro om de føler partner tilbringer for lite tid med dem. Så da er det å finne den tricky balansen mellom autistisk rigiditet og det å tilfredstille partner. Men 3-4 ganger per uke er helt doable for meg! TS Anonymkode: fe313...f2e Jeg er ikke på spekteret, men er også helt avhengig av dager for meg selv. Om 3-4 treff i uken er doable, så går det nok helt fint. Anonymkode: 6f63c...283
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 Min erfaring fra forhold er at i starten er det fint med litt avstand, men etterhvert som man trives mer og mer sammen så blir det naturlig å være sammen hver dag. Min eks møtte jeg kanskje 5-7 dager i uka. De gangene vi ikke møttes var egentlig bare fordi en av oss var syke, slitne, traff venner eller et ærrend stod i veien. Jeg tror ikke at jeg ville likt å ha en kjæreste der man bare treffest 3-4 ganger i uka. I starten går det helt fint. Men ikke etter sånn 6mnd. 5-6 dager høres bedre ut. Ihvertfall om det er en man dater seriøst og virkelig virkelig liker som "the one". Anonymkode: 16b05...c70 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 Kommer vel an på alder, avstand og livsfase. I 40+ kan det neppe gå an å møtes så ofte vel? Hver dag, praktisk talt??? Det hadde jeg ikke klart og tipper jeg hadde gått fort veldig lei, hvis jeg skulle lagt alt annet til side og vært kjæreste nesten hver dag... 😉 Hvis man har felles interesser er det nok litt lettere.. Anonymkode: 8f761...1ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå