Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en som ser ut til å gå veldig bra. Håper det blir oss to. Men jeg gikk gjennom spysyka for cs 4 uker siden, som gjorde en glipp i cerazetten. Sikker på jeg hadde såpass mye oppkast at den ble påvirket. Så hadde jeg og han sex, nå en mnd siden hvor han droppet kondom grunnet het stemning. Jeg har ikke tatt test nå, men frykter det verste. Jeg skulle ikke bli gravid, og han sa til meg at "håper ikke du blir på tjukka etter dette" da håper jeg du tar abort. Men jeg vet ikke om jeg klarer å ta abort? Har gått en dagviver ventet mens nå, ikke turt å teste meg enda. Bør jeg virkelig ta abort hvis det? 

Anonymkode: 1ffbf...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo du som må tenke deg om hva du ønsker og om du takler en abort. Mange ønsker ikke å ta abort i tilfeller som ditt, mens det er uproblematisk for andre. 

• Liker 4
Skrevet

Du høres veldig ung ut i dette du skriver. Når venter du mens da? Er du gravid, finner dere ut sammen om dere skal beholde, er du ikke gravid passer du mer på at dere bruker prevensjon...

Anonymkode: 31b28...06a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres veldig ung ut i dette du skriver. Når venter du mens da? Er du gravid, finner dere ut sammen om dere skal beholde, er du ikke gravid passer du mer på at dere bruker prevensjon...

Anonymkode: 31b28...06a

Jeg er i 30årene. Ikke veldig ung nei...

Jeg vet han vil jeg skal ta abort, det vet jeg. Skal noe til for å treffe den første gangen vi har sex. Er bare så utrolig vondt å ta abort om det vil vise seg at det blir oss. Vil bruke mye tanker i ettertid på at vi kunne hatt en liten en sammen... Jeg aner ikke om jeg er sterk nok psykisk til å ta en abort🥺

Skrevet

Hei kjære deg!💕

Å glemme p-piller trenger ikke nødvendigvis å bety at du blir gravid 🙂 Det skal faktisk ganske mye til. Selv når man ønsker å bli gravid og timer dette med eggløsning, er det fremdeles overraskende mye som skal til for at det skal klaffe. Forstår godt du er stresset, men sannsynligvis har du ikke noe å være bekymret over. Når venter du mens? Har du stabil syklus? 

På en annen side, så er det kun du som ta det endelige valget om abort. Det er kun du som bestemmer over din kropp. Hvor gamle er dere? Måten du forteller om reaksjonene hans forteller meg at dere sannsynligvis er ganske unge? Jeg hadde snakket med helsestasjonen om du synes det er vanskelig å snakke med foreldrene dine eller lege. Helsestasjonen er en gruppe fantastiske mennesker som har mye informasjon og gode råd om veien videre 🙂

Skrevet
Frk.Pøls skrev (2 minutter siden):

Hei kjære deg!💕

Å glemme p-piller trenger ikke nødvendigvis å bety at du blir gravid 🙂 Det skal faktisk ganske mye til. Selv når man ønsker å bli gravid og timer dette med eggløsning, er det fremdeles overraskende mye som skal til for at det skal klaffe. Forstår godt du er stresset, men sannsynligvis har du ikke noe å være bekymret over. Når venter du mens? Har du stabil syklus? 

På en annen side, så er det kun du som ta det endelige valget om abort. Det er kun du som bestemmer over din kropp. Hvor gamle er dere? Måten du forteller om reaksjonene hans forteller meg at dere sannsynligvis er ganske unge? Jeg hadde snakket med helsestasjonen om du synes det er vanskelig å snakke med foreldrene dine eller lege. Helsestasjonen er en gruppe fantastiske mennesker som har mye informasjon og gode råd om veien videre 🙂

Først og fremst, vi er ikke unge. Jeg er i 30årene og han er i begynnelsen av 40🙈 Formulerer jeg meg så dårlig?😅 

Men hekt enig med deg. Det er ikke bare å bli gravid, spes ikke på første forsøk. Jeg må si jeg er overrasket om jeg er gravid. Ventet mensen egentlig idag, istedenfor kom det mye utflod (beklager beskrivelsen) som da ikke var mensen likevel. Hatt høyere puls den siste uka, og i tillegg rar I kroppen. Jeg hadde sex med han 11 oktober og har syklus rundt 23 dager. 

Skrevet

Først og fremst, vi er ikke unge. Jeg er i 30årene og han er i begynnelsen av 40🙈 Formulerer jeg meg så dårlig?😅 

Men hekt enig med deg. Det er ikke bare å bli gravid, spes ikke på første forsøk. Jeg må si jeg er overrasket om jeg er gravid. Ventet mensen egentlig idag, istedenfor kom det mye utflod (beklager beskrivelsen) som da ikke var mensen likevel. Hatt høyere puls den siste uka, og i tillegg rar I kroppen. Jeg hadde sex med han 11 oktober og har syklus rundt 23 dager. 

Ser du skriver du er i 30-årene, beklager om innlegget mitt var nedlatende, dere hørtes veldig unge ut på ordbruken.

Når jeg leser igjen, så er han definitivt ikke klar for at dere skal få barn. Men som du skriver, så er dette et nytt forhold og det ser ut til at dere har det bra sammen. Han virker som en ung mann i tidlig 20-årene om det er sånn han reagerte. Virker ikke som han ønsker barn om det er sånn han formulerer seg. For  å være helt ærlig, så virker han veldig umoden for å være i 40-årene.

Jeg hadde tatt en test, da får du svar. Så når du får svaret, hadde jeg brukt litt tid på å sortere tankene litt. Var det dette jeg ønsket? Er resultatet negativt og du er lettet, så ja, da er alt fryd og gammen og dere kan fortsette forholdet og lære hverandre å kjenne. 

Er resultatet negativt og du blir lei deg, ja, da vet du at du har et barneønske. Da blir spørsmålet om du skal snakke med mannen om dette da han ikke virker klar for barn. Vil han i det hele tatt ha barn?

Er resultatet positivt og du blir glad, da må du uansett ta en prat med mannen. Igjen, vil han ha barn? Sier han nei, og du vil beholde, ja, da beholder du barnet, men muligens mister mannen. Vet han ikke, så har dere fremdeles mye å prate om. 

Er resultatet positivt og du blir lei deg, så går det mer på deg selv. Ønsker du barn? Ønsker du barn med denne mannen? 

Det er ekstremt mange variabler her i dette tilfellet. Det letteste er å teste deg, og så ta valg ut i fra det. Abort er et personlig valg, det er kun du som vet om det er riktig for deg eller ikke 💕

• Nyttig 5
Skrevet

Om du ser litt på kalenderen, så går det ikke opp med syklusen din og mulig eggløsning, du har ikke noe å være redd for 🙂

Skrevet

Jeg tolket deg ikke som ung ut ifra skrivemåte. 

Men som andre sier, det skal mer til for å bli gravid enn man tenker over. Det kan være du er det, det kan være du ikke er det. 

Det første du bør gjøre er å ta en test, hvis du venter mens i dag, så vil den nok mest sannsynlig slå ut nå hvis EL var når du tror. Ikke beklag deg for detaljer, vi er vant til det innpå her 😉 

Hvis den testen er positiv så har du to valg. Beholde eller ikke. Her mener jeg at hans mening teller så klart, men ikke på en avgjørende måte. Din kropp, ditt valg. Så her må du nesten selv finne ut om du ønsker barnet eller ikke. Om du vil takle en abort eller ikke. Det er mye følelser, og vanskelig å navigere absolutt ❤️ Men kun du kan finne ut hva som er rett for akkurat deg. 

• Nyttig 1
Skrevet

Om du nå ikke er gravid...kjøre deg..bruk kondom..du kan faktisk bli gravid selv om du går på pillen. Og kondom er den dukketeater måten...og ol han ikke vil bruke..nei da blir det ikke sex 

• Nyttig 2
Skrevet

Ja, du formulerer deg noe barnslig, itillegg så forventer man jo at mennesker i 30-årene er litt mer oppgående.

Du er ikke gravid bare fordi... Så ta en test hvis du stresser så ekstremt.

INGEN på kvinneguiden kan gi deg fasiten, ja vi kan sitte her og dulle deg inn i alle de fine ordene med "det går så bra, bare puste, slapp av, det ordner seg, blabla". Men du vet like så godt som alle andre her, at SEX uten prevensjon/Surr/sløvhet med prevensjon kan resultere i graviditet.

MEN det er ikke sikkert du kan bli gravid. Så det er også noe å ta i betraktning. Ikke alle kan bli det.

Iløpet av mine alle år som seksuelt aktiv med p-pille bruk, har jeg aldri tatt en gravidtetstest, for jeg har aldri trodd jeg var gravid. Tross at jeg fort har glemt pilla 2-3 dager på rad.

SÅ PUST. TA DEN JÆVLA TESTEN, og ta deg sammen 

Anonymkode: b3e55...ab2

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, du formulerer deg noe barnslig, itillegg så forventer man jo at mennesker i 30-årene er litt mer oppgående.

INGEN på kvinneguiden kan gi deg fasiten, ja vi kan sitte her og dulle deg inn i alle de fine ordene med "det går så bra, bare puste, slapp av, det ordner seg, blabla". Men du vet like så godt som alle andre her, at SEX uten prevensjon/Surr/sløvhet med prevensjon kan resultere i graviditet.

MEN det er ikke sikkert du kan bli gravid. Så det er også noe å ta i betraktning. Ikke alle kan bli det.

Iløpet av mine alle år som seksuelt aktiv med p-pille bruk, har jeg aldri tatt en gravidtetstest, for jeg har aldri trodd jeg var gravid. Tross at jeg fort har glemt pilla 2-3 dager på rad.

Ta å slapp av du, og ta deg sammen selv...  Har man ikke noe pent å si, kan man la være.. Det lærte de fleste som svært unge..  Har du ikke noe å tilføre hva tråden handler om, så la vær å svare noe da. 

Anonymkode: 8a4d7...33b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor så sur? Hva angår det deg at jeg vil lufte dette? Fy, for et nedlatende innlegg. Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er i 30årene. Ikke veldig ung nei...

Jeg vet han vil jeg skal ta abort, det vet jeg. Skal noe til for å treffe den første gangen vi har sex. Er bare så utrolig vondt å ta abort om det vil vise seg at det blir oss. Vil bruke mye tanker i ettertid på at vi kunne hatt en liten en sammen... Jeg aner ikke om jeg er sterk nok psykisk til å ta en abort🥺

Da får han også lære seg og bruke kondom, hvorfor skal du måtte ta et valg om du absolutt ikke vil ta abort. Når han var dum nok til og ikke bruke kondom 🤷‍♀️. Ta abort som man kan returnere en vare man ikke har lyst på likevel. Tar to for oh bli gravide og når han selv så blåst, så får man ta konsekvensen av sine egne handlinger. Jeg ble alenemor når jeg ble gravid med 4 mann, han dumpet meg og jeg fant ut 3 uker etterpå at jeg var gravid, klarte ikke ta abort. 

Anonymkode: 18c7a...71c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får han også lære seg og bruke kondom, hvorfor skal du måtte ta et valg om du absolutt ikke vil ta abort. Når han var dum nok til og ikke bruke kondom 🤷‍♀️. Ta abort som man kan returnere en vare man ikke har lyst på likevel. Tar to for oh bli gravide og når han selv så blåst, så får man ta konsekvensen av sine egne handlinger. Jeg ble alenemor når jeg ble gravid med 4 mann, han dumpet meg og jeg fant ut 3 uker etterpå at jeg var gravid, klarte ikke ta abort. 

Huff.. fikk dere aldri kontakten igjen? Stillte han opp som far? 

Skrevet

jeg er ikke en lege, men det kan være lurt å ta en graviditetstest for å få mer klarhet. Hvis du er usikker på hva du skal gjøre hvis du er gravid, kan det være nyttig å snakke med en helsepersonell eller rådgiver som kan gi deg støtte og veiledning i denne situasjonen. Husk at avgjørelsen om abort er personlig, og du må gjøre det som føles riktig for deg.

Anonymkode: bb3d9...060

Skrevet
Frk.Pøls skrev (41 minutter siden):

Om du ser litt på kalenderen, så går det ikke opp med syklusen din og mulig eggløsning, du har ikke noe å være redd for 🙂

Er på 25 dagen ❤️

Skrevet
Frk.Pøls skrev (39 minutter siden):

Jeg hadde eggløsning på en helt snnen tid en kalenderen skulle tilsi. Går man på piller og det er en glipp der så kan du ikke stole på den kalenderen heller. Jeg hadde normale 28 dagers syklus men eggløsning var ikke når jeg trodde den skulle være i syklusen. Jeg anbefaler ts og ta en test ca 14 daget ettter ubeskyttet sex. Og heretter ber du kjæresten bruke kondom. Hadde egentlig dumpet hele fyren jeg, en som ikke bruker kondom og hadde forventet at jeg tok abort pga hans dummhet, hadde jeg ikke spart på. Menn rundt 30 vet bedre 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff.. fikk dere aldri kontakten igjen? Stillte han opp som far? 

Han stilte opp som far, tvang meg ikke til og ta abort. Men forholdet var slutt. Vi har et godt samarbeid rundt barna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han stilte opp som far, tvang meg ikke til og ta abort. Men forholdet var slutt. Vi har et godt samarbeid rundt barna. 

Alle 4 er våres barn.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...