AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Har datet en fyr i 1 års tid. Vært veldig ustabilt og mye frem og tilbake. Jeg har vært så forelsket og ikke klart å tenke på noe annet, vært sykemeldt tilogmed når det ble "avsluttet" mellom oss en av gangene fordi jeg havnet jo helt i kjelleren. Vært sånn at jeg har fått hjertebank osv når han har sendt en mld eller ringt og vært helt i spenn hver gang jeg har skullet møte han. Nå i det siste har det endret seg og blitt mer stabilt mellom oss. Vi er så å si sammen nå tror jeg, men nå føler jeg jo ikke på disse sterke følelsene, som før når jeg er følte meg helt rusa og ikke klarer å tenke på noe annet. Nå føler jeg ikke stort når han ringer eller sender mld og er helt avslappet før jeg møter han. Ikke noe sug i magen når vi kysser eller noe som helst. Jeg vil fortsatt ha han, er glad i han og syns fortsatt han er like fin, bare kjenner ikke denne "rusen" lenger. Den ble borte med en gang det ble rolig mellom oss og det føles litt kjipt ut... jeg har tidligere vært i et forhold over 3 år der disse følelsene aldri forsvant, vi bodde tilogmed sammen og jeg hadde sommerfugler i magen når jeg skulle hjem fra jobb hver dag, selvom jeg så fyren hver dag og bodde med han. Han som slo opp med meg og jeg sørget dypt i 4 år. Er dette vanlig? Å miste spenningsfølelsene fort ? 😢 samtidig føler jeg jo at dette er bedre siden jeg jo er mye mer psykisk stabil enn på en sånn kaotisk følelsestopp, men hadde jo vært fint å kunne kjenne på dette litt fortsatt når vi endelig har det fint da.. 🤷♀️ Anonymkode: 44a10...85d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Tror du at du hadde fått følelsene tilbake dersom han trakk seg litt tilbake og var toxic? Anonymkode: 8c739...d3f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du at du hadde fått følelsene tilbake dersom han trakk seg litt tilbake og var toxic? Anonymkode: 8c739...d3f Vanskelig å si.. men jeg tror ikke jeg hadde orket det en gang til. Jeg har jo følelser for han, jeg bare kjenner de ikke i form av hjertebank og magesug lenger Anonymkode: 44a10...85d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Kanskje du ikke egentlig var så forelsket i han? Men at det var kaoset ,samspillet, dramaet du responderte på? Anonymkode: 572ba...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Hvor lenge har dere vært sammen nå? Og hva tror du fikk deg til å ikke føle disse følelsene mer? Anonymkode: 8c739...d3f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du ikke egentlig var så forelsket i han? Men at det var kaoset ,samspillet, dramaet du responderte på? Anonymkode: 572ba...6c8 Jeg ble jo forelsket i han før det begynte å bli drama. Jeg tror jeg bare nå er tryggere på han. jeg vil absolutt ikke miste han! Er kjempe glad i han og tiltrukket, men bare lurte på om det er vanlig at den brusende følelsen blir borte så fort. Anonymkode: 44a10...85d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen nå? Og hva tror du fikk deg til å ikke føle disse følelsene mer? Anonymkode: 8c739...d3f Vi er ikke offisielt sammen enda, men har vært stabilt en måneds tid. Jeg tror det er fordi jeg nå er tryggere på han. Anonymkode: 44a10...85d
Antiviruset Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har datet en fyr i 1 års tid. Vært veldig ustabilt og mye frem og tilbake. Jeg har vært så forelsket og ikke klart å tenke på noe annet, vært sykemeldt tilogmed når det ble "avsluttet" mellom oss en av gangene fordi jeg havnet jo helt i kjelleren. Vært sånn at jeg har fått hjertebank osv når han har sendt en mld eller ringt og vært helt i spenn hver gang jeg har skullet møte han. Nå i det siste har det endret seg og blitt mer stabilt mellom oss. Vi er så å si sammen nå tror jeg, men nå føler jeg jo ikke på disse sterke følelsene, som før når jeg er følte meg helt rusa og ikke klarer å tenke på noe annet. Nå føler jeg ikke stort når han ringer eller sender mld og er helt avslappet før jeg møter han. Ikke noe sug i magen når vi kysser eller noe som helst. Jeg vil fortsatt ha han, er glad i han og syns fortsatt han er like fin, bare kjenner ikke denne "rusen" lenger. Den ble borte med en gang det ble rolig mellom oss og det føles litt kjipt ut... jeg har tidligere vært i et forhold over 3 år der disse følelsene aldri forsvant, vi bodde tilogmed sammen og jeg hadde sommerfugler i magen når jeg skulle hjem fra jobb hver dag, selvom jeg så fyren hver dag og bodde med han. Han som slo opp med meg og jeg sørget dypt i 4 år. Er dette vanlig? Å miste spenningsfølelsene fort ? 😢 samtidig føler jeg jo at dette er bedre siden jeg jo er mye mer psykisk stabil enn på en sånn kaotisk følelsestopp, men hadde jo vært fint å kunne kjenne på dette litt fortsatt når vi endelig har det fint da.. 🤷♀️ Anonymkode: 44a10...85d Forelskelsens rus går over omtrent etter 2 år viser forskningen ! Ofte tidligere en det også. Har man da ikke klart å føre det videre til ekte kjærlighet så kan det fort få konsekvenser for forholdet. Så ja det er helt normalt og noe som skjer med de aller fleste, det er hvordan du og partner tar det videre som avgjør alt. Så finnes det garantert unntak der man har slike "følelser hele livet, de er utrolig sjeldne. Elske er viljestyrt, og det er fakta. Derfor kan mange leve i lange forhold selv om man aldri var veldig forelsket fra første stund, men ble glad i partner og så elsket partner til slutt. De som bare jager forelskelsens rus ender opp i utallige forhold og til slutt alene.
ESFP Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ble jo forelsket i han før det begynte å bli drama. Jeg tror jeg bare nå er tryggere på han. jeg vil absolutt ikke miste han! Er kjempe glad i han og tiltrukket, men bare lurte på om det er vanlig at den brusende følelsen blir borte så fort. Anonymkode: 44a10...85d Hvorfor er du redd for å miste ham? Hvorfor liker du akkurat denne mannen?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 ESFP skrev (2 minutter siden): Hvorfor er du redd for å miste ham? Hvorfor liker du akkurat denne mannen? Jeg sa bare at jeg ikke vil miste han, ikke at jeg er redd for det. Man vil jo ikke miste noen man er glad i og har følelser for selvsagt. Aner ikke hvorfor jeg liker han, bare gjør det. Gjorde det fra første sekund. Blanding av utseende, kjemi, tiltrekning og fordi vi har like verdier i stor grad. Anonymkode: 44a10...85d
ESFP Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sa bare at jeg ikke vil miste han, ikke at jeg er redd for det. Man vil jo ikke miste noen man er glad i og har følelser for selvsagt. Aner ikke hvorfor jeg liker han, bare gjør det. Gjorde det fra første sekund. Blanding av utseende, kjemi, tiltrekning og fordi vi har like verdier i stor grad. Anonymkode: 44a10...85d Siden du ikke aner hvorfor du liker ham er det stor sannsynlighet for at du blir veldig trigget av om han vil ha deg eller ikke. Når det er drama mellom dere kommer nervesystemet ditt i ubalanse, du opplever mye frykt og det oppleves som/forveksles med forelskelsesrus. Nå når du "har ham" er nervesystemet ditt mer i balanse og det oppleves mer kjedelig. Det er nå du har mulighet til å finne ut om dere virkelig passer sammen. Liker du ham som person? Er han en raus, omtenksom og god partner for deg? Kan han sette sine behov til side for deg innimellom? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Du har vært hekta, det at du ikke kunne få ham ga liv til lykken i de korte øyeblikkene du hadde ham. Ulykkeligheten ga lykken masse oksygen. Mye drama og ulykkelig kjærlighet gir stooor lidenskap! Forutsigbarhet er det ikke mye gnist i. Men du får det nok bedre, hvis det er ham du vil ha, og ikke bare er forelskelset i forelskesen. Anonymkode: d1d99...c9a
Andro Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Det er mange som forveksler den spenningen som ligger i usikkerhet og engstelse med forelskelse. Å bli manisk opphengt i å kapre noen som gjør deg utrygg på om de er interessert er en traumerespons. Det er ikke et tegn på hverken kjærlighet eller forelskelse at man går inn i slike hekt. Det er et tegn på traumebånd som har dannet tilknytningsmønstre fra tidligere relasjoner, ofte fra barndommen. Forelskelse er en "ren" form for lykke og dille, og kjærlighet gjør ikke vondt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 ESFP skrev (13 minutter siden): Siden du ikke aner hvorfor du liker ham er det stor sannsynlighet for at du blir veldig trigget av om han vil ha deg eller ikke. Når det er drama mellom dere kommer nervesystemet ditt i ubalanse, du opplever mye frykt og det oppleves som/forveksles med forelskelsesrus. Nå når du "har ham" er nervesystemet ditt mer i balanse og det oppleves mer kjedelig. Det er nå du har mulighet til å finne ut om dere virkelig passer sammen. Liker du ham som person? Er han en raus, omtenksom og god partner for deg? Kan han sette sine behov til side for deg innimellom? Ja, han har de egenskapene jeg trenger. Han er snill, raus, rettferdig, omtenksom, trofast, morsom, veldig kosete. Han eier ikke nåla i høystakken og har knapt med penger, men det har ikke noe betydning for meg.. han snylter ikke på meg fordet og vil helst betale for meg selvom jeg har 5 ganger mer inntekt enn han. Anonymkode: 44a10...85d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #16 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg sa bare at jeg ikke vil miste han, ikke at jeg er redd for det. Man vil jo ikke miste noen man er glad i og har følelser for selvsagt. Aner ikke hvorfor jeg liker han, bare gjør det. Gjorde det fra første sekund. Blanding av utseende, kjemi, tiltrekning og fordi vi har like verdier i stor grad. Anonymkode: 44a10...85d Limerence? Kjenner du deg igjen i det om du googler hva det er? Jeg har selv likt menn fra første sekund og endt opp med å kjede meg, for betattheten var ikke av dem som person. Anonymkode: 572ba...6c8
ESFP Skrevet 5. november 2023 #17 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, han har de egenskapene jeg trenger. Han er snill, raus, rettferdig, omtenksom, trofast, morsom, veldig kosete. Han eier ikke nåla i høystakken og har knapt med penger, men det har ikke noe betydning for meg.. han snylter ikke på meg fordet og vil helst betale for meg selvom jeg har 5 ganger mer inntekt enn han. Anonymkode: 44a10...85d Hvor gamle er dere? At han ikke eier nåla i høystakken er greit om han er i 20-årene og studerer. Er han eldre enn det, kan det potensielt bli et veldig stort problem på sikt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #18 Skrevet 5. november 2023 ESFP skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er dere? At han ikke eier nåla i høystakken er greit om han er i 20-årene og studerer. Er han eldre enn det, kan det potensielt bli et veldig stort problem på sikt. Vi er 28 og 30. Han studerer. Jeg har alt på plass og eier uten lån. Anonymkode: 44a10...85d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #19 Skrevet 5. november 2023 Det er normalt at følelsene kan endre seg over tid. Kanskje den intense rusen har roet seg ned, men det betyr ikke nødvendigvis at følelsene er borte. Følelser kan utvikle seg og forandre seg på ulike måter.💕 Anonymkode: 76266...398
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er normalt at følelsene kan endre seg over tid. Kanskje den intense rusen har roet seg ned, men det betyr ikke nødvendigvis at følelsene er borte. Følelser kan utvikle seg og forandre seg på ulike måter.💕 Anonymkode: 76266...398 Følelsene er ikke borte nei. Er kjempe glad for at det går bedre og at dette helvettes styret er over, for det var tortur. Har det mye bedre nå, men bare lurte på om det er vanlig at de hjertebank-følelsene går over så fort da. Anonymkode: 44a10...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå