Gå til innhold

Klippet håret kort: merket at menn er mer komfortable

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg klippet håret veldig kort for ikke så lenge siden etter å hatt langt hår praktisk hele livet. Først trodde jeg at menn nå ville ignorere hele min eksistens siden jeg ikke er attraktiv lenger, men det motsatte skjedde og jeg er fortsatt litt i sjokk. Før så gikk gutter/menn ikke nær meg en gang, tok aldri kontakt, virket som om de rett og slett latet som om jeg ikke eksisterte, og når jeg snakket med de var samtalen ofte kort og krass. Men etter at jeg klippet håret kort, og jeg mener pixie- cut kort, så plutselig vill menn være rundt meg, snakke med meg, sitte nær meg, og samtalene jeg har med de er lettere og mer genuine. Kan det være fordi de ikke ser på meg som en potensiell partner lenger og derfor føler de kan være mer åpne? Jeg var klar over at jeg ikke ville være "pen" lenger når jeg klippet håret, men det føles som om jeg har klippet av meg et fengsel jeg var fanget i, og det fengselet var at jeg måtte se pen ut for menn utifra deres standard. Nå lar jeg det korte håret stå ut fra alle kanter, og jeg bryr meg ikke så mye om hvordan jeg går kledd lenger, jeg er bare meg selv, og jeg tror at de mennene som nå plutselig søker nærhet til meg, legger merke til dette. Jeg er bare veldig glad for at jeg ikke er usynlig lenger, håper alle har en fin kveld.

Endret av Kudos
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du nå føler at du er deg selv tror jeg menn merker godt. Er nok ikke håret som er utslagsgivende, men din selvsikkerhet og ro❤️

Anonymkode: ef6f1...500

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Du må nesten spørre menn. Mulig du ER penere nå. Mulig de tror du er lesbisk, mulig de ikke ser på deg som en trussel lenger. Mange muligheter

Anonymkode: 4cfa4...6a4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det at du nå føler at du er deg selv tror jeg menn merker godt. Er nok ikke håret som er utslagsgivende, men din selvsikkerhet og ro❤️

Anonymkode: ef6f1...500

Å takk<3 blir glad for å høre det

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må nesten spørre menn. Mulig du ER penere nå. Mulig de tror du er lesbisk, mulig de ikke ser på deg som en trussel lenger. Mange muligheter

Anonymkode: 4cfa4...6a4

Mange muligheter indeed. Jeg trodde også at det kunne være pga de tror jeg er lesbisk, som jeg ikke er, men hvis det gjør det slik at de ikke tråkker på eggeskall rundt meg så er jeg fornøyd uansett:) 

• Liker 1
Skrevet

De ser på deg som en kompis. 

Anonymkode: 1108c...d00

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje du er en av dem som rett og slett passer kort hår best? 🤩

Anonymkode: 2fc24...80d

• Liker 4
Skrevet

Når du er autentisk og komfortabel i din egen hud, kan det tiltrekke seg mennesker som setter pris på deg for den du virkelig er. Ha en flott kveld du også!

Anonymkode: 496b6...8c0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Menn er noen rare skapninger. 

Anonymkode: d7ce7...d80

Skrevet

Veldig kort hår kan tolkes til at du er enkel og åpen å prate med, litt guttejente i positiv forstand. Menn blir mindre redd for å ta kontakt, fordi, har du langt hår og framstår som veldig feminin, vil kontakt fra en mann ofte tolkes som sjekking.
Ikke like mye dersom du bare ser ut som ei gladjente med kort hår. Å klippe seg kort kan være et tips dersom du har vanskelig for å komme i kontakt med menn i hverdagen. Dersom du ønsker mer kontakt med menn. Det er jo uansett ikke vanskelig å vise at du er kvinne, når og dersom du ønsker det ;).

Anonymkode: 3d0dc...df1

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg, mann kan svare. Du er ikke like vakker lengre, og da tør flere menn å prøve seg på deg. Enkle greier egentlig. 

Anonymkode: 71361...f5b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje de opplever at du har en mer maskulin utstråling, som gjør at de ser mer på deg som kompis, og ikke noe mer 

Anonymkode: d25da...688

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kan godt tenkes at det er fordi de på en måte respekterer deg meg som menneske, ikke seksualiserer og objektiviserer deg som de gjør med kvinner generelt. Det er positivt fordi du nå blir behandlet som et menneske og ikke bare et objekt og de som faller for deg på sikt liker deg først og fremst for personlighet og ikke først og fremst utseendet. Det som alle kvinner skulle ønske 

Anonymkode: ad1f9...69c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis jeg klipper meg veldig kort blir alle bare forvirret og lurer på om jeg er mann 😆 Jeg prøvde da jeg var 18 så det vet jeg. Er ikke å anbefale hvis man har litt stort hode og dessuten tjukt hår. 

Anonymkode: 8e94b...a07

• Liker 1
Skrevet

Damer med kort hår er i 90% av tilfellene uaktuell som sekspartner for meg. Så da slapper jeg gjerne mer av og snakker lettere med damen. De siste 10% gjør meg like klønete som damer med langt hår. 

Teit kanskje, men sånn er det bare.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er mye mer komfortabel rundt en kvinne som er ei 5/10 enn ei som er 8/10.

Anonymkode: 3558e...bcd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 7.37):

Tar man tiltrekning og sex ut av relasjonen endrer jo ting seg. Sånn er det jo for begge kjønn.

Det er lettere å kommunisere med trivelige damer man ikke føler noen tiltrekning til.

Anonymkode: 68e0f...b2f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville trolig tatt deg for å være lesbisk og da er alt mye enklere vettu...når jeg kan kompiszone deg.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 7.37):

Ehh ja…. for det er ikke kvinner mener du? Har vel mer inntrykk av at kvinner er noen rare og merkelige individer.😀 

• Liker 1
Skrevet
LadeJarl skrev (8 minutter siden):

Jeg ville trolig tatt deg for å være lesbisk og da er alt mye enklere vettu...når jeg kan kompiszone deg.

Ja, for det finnes NULL heterofile kvinner med kort hår ... Altså ...

Anonymkode: cd129...071

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...