Gå til innhold

Stramme magen, løs hud etter graviditet(er)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt løs hud rundt navlen etter siste graviditet. Vil dette bli bedre av å trene magen? Det syns ikke når jeg står, bare når jeg bøyer meg framover. Noen som vet?

Anonymkode: 859df...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Noe løs vil huden alltid bli etter å ha blitt strukket så hardt. Da må du fikse det kirurgisk. Men det kan ende med alle mulige andre problemer, i verste fall. Kropp er kropp. ;) 

Anonymkode: 5376a...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening og spesifikke øvelser rettet mot magemusklene kan bidra til å stramme opp huden og styrke musklene i området.

Anonymkode: 9b599...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Trening kan ikke stramme opp hud. Du kan stramme opp musklene under, men ikke huden over. 

Anonymkode: 79800...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening hjelper ikke på selve huden, men den kan trekke seg tilbake av seg seg selv. Hvor mye vil avhenge av elastisiteten, som igjen avhenger mest av alder og noe av livsstil, hvor lenge huden har vært strukket osv. Dette tar tid.

Husk at det er mer vanlig å ha skrukkete hud og litt mage enn å ikke ha det. Det er bare ikke det som vises mest frem på bilder. 

Anonymkode: 67c8c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat rett over navelen har jeg også litt løs hud som syns hvis jeg bøyer meg (men det har vel mange) men ser det ikke når jeg står oppreist. Ser av gamle bilder at den huden var strammere før, så navelen så litt annerledes ut på en måte. Men som de over sier, ikke noe å trene bort annet enn å trene muskler under. Så jeg lever godt med det. 

Anonymkode: aef9d...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...