Gå til innhold

Å ha lyst på noe søtt når man starter lavkarbo er forferdelig! Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt i starten nå så prøver jeg å døyve det værste med litt frukt. Kan ikke si jeg blir helt tilfredsstilt. Craver så fælt etter noe søtt. 
Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 39280...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi kroppen din karbohydrater. Hjernen trenger karbohydrater. Bønner, linser, søtpotet, havregryn. 

Da vil du føle deg bedre. 

Anonymkode: a33b5...c90

Skrevet

Bakt søtpotet eller veldig søtt og godt.

Anonymkode: 9552c...a33

Skrevet

er* ikke eller

Anonymkode: 9552c...a33

Skrevet

Beste tips: Ikke spis noe søtt. Spis deg heller mett på proteiner og fett.

Anonymkode: 11011...448

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Finnes mye søtt med lavkarbo. Sjekk ut nettsiden fettogforstand.no. Tights.no har også litt. Jeg har diabetes, og kan ikke spise sukker og lite karbo. Bruker f.eks pulver til lapper/pannekaker fra tights.no med blåbær på. Sukrin kakemix er også ok. Kjøper dem på tights eller Sunkost. Sjokoladekakemix med sukrin sjokolademousse på toppen er godt. Nå skal ikke jeg ned i vekt da, så vet ikke kaloriinnholdet på disse, men lett å sjekke.

Anonymkode: 878f5...48c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Finnes mye søtt med lavkarbo. Sjekk ut nettsiden fettogforstand.no. Tights.no har også litt. Jeg har diabetes, og kan ikke spise sukker og lite karbo. Bruker f.eks pulver til lapper/pannekaker fra tights.no med blåbær på. Sukrin kakemix er også ok. Kjøper dem på tights eller Sunkost. Sjokoladekakemix med sukrin sjokolademousse på toppen er godt. Nå skal ikke jeg ned i vekt da, så vet ikke kaloriinnholdet på disse, men lett å sjekke.

Hallo? Dette er ultraprosessert mat som er så bearbeidet at det ikke engang har celler! 

Hva med å heller ta tre dadler i lakrispulver? Himmelsk! 

Anonymkode: 6e905...afa

Skrevet

Prøv å erstatte frukt med lavkarbo-alternativer som bær, sukkerfrie geléer eller sukkerfritt sjokolade. Det kan hjelpe med søtsuget uten å påvirke karbohydratinntaket ditt for mye.

Anonymkode: f699d...337

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hallo? Dette er ultraprosessert mat som er så bearbeidet at det ikke engang har celler! 

Hva med å heller ta tre dadler i lakrispulver? Himmelsk! 

Anonymkode: 6e905...afa

Vet du hva? Jeg har så store begrensninger i hva jeg kan spise, så jeg blåser faktisk i om jeg spiser noe av det jeg nevnte en gang i mnd, kanskje 🙂. Var vel ingen som sa noe om at man burde dytte i seg dette ukentlig. Dadler i lakrispulver kan ikke jeg spise 🙂. Kan spise litt bær, men ikke frukt eller annet med mye fruktsukker. Sydhavsfrukter er fy-fy for oss diabetikere. 

• Liker 1
Skrevet

Søtsuget/cravings gir seg etterhvert, det er verst i begynnelsen. Lag dipp og råkost. Gulrot f.eks er en søtere grønnsak, som du kan dippe i hummus, guacamole, etc. 

Anonymkode: c1197...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...