Gå til innhold

Hvilken type kjøkken? HTH, Sigdal, IKEA, Norema, Epoq, Kvik

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.
Jeg er på jakt etter nytt kjøkken. Og som alltid er det en del å velge i.

Jeg ser på disse 6 leverandørene: HTH, Sigdal, IKEA, Norema, Epoq, Kvik.
Håper på å kanskje få et godt tilbud under black friday.

Jeg har erfaring med IKEA sitt kjøkken, det det er enkelt å sette opp, grei kvalitet og nokså rimelig.
Jeg ser nå Elkjøp med Epoq kjører 50% i disse dager. Jeg har lest at det kan være litt leveringsproblemer på Epoq og kanskje ikke det letteste å montere, men dersom det er halv pris er det aktuelt.

Har noen erfaring med noen av kjøkkenleverandørene? Jeg ønsker informasjon om:
* Levering
* PRIS
* Montering
* Kvalitet

Takk

Endret av pedror
Skrevet

Jeg hadde Norema her jeg bo, ikke fornøyd i det hele tatt. Dårlig kvalitet, dårlige løsninger og veldig dyrt når jeg ville endre på noe av innholdet og bytte dørene. Endte opp med Ikea når jeg pusset opp kjøkkenet, og er veldig fornøyd med det. God service og lett å supplere om det er noe man vil endre eller kjøpe mer av. 

Anonymkode: da4b3...5f5

• Liker 2
Skrevet

Vi har Ikea kjøkken og er storfornøyde 🥰 Vi valgte ikke montering fra dem, da jeg har lest og hørt masse negativt. Det var en mann som monterte kjøkkenet gis oss, vi la ut jobben på finn.

I førrige uke hadde vi kjøkken fra Aubo, det var utrolig fint kjøkken.

Anonymkode: 6ccff...105

• Liker 2
Skrevet

Beklager skrivefeil oppe 🙈 gis=hos. uke=huset

Anonymkode: 6ccff...105

• Liker 1
Skrevet

Har Kvik-kjøkken fra i fjor. Bestilte MED montering, noe jeg er veldig glad for. Alt gikk knirkefritt og jeg er superfornøyd! Bra kvalitet til en relativt rimelig penge.

• Liker 2
Skrevet

Av de kjøkkenleverandørene du nevner er det Epoq jeg har lest mest negativt om. 

Anonymkode: 13dd8...8cf

• Liker 4
Skrevet

Jeg har Norema og er så langt kjempefornøyd. Kjøpte det i sommer. Hadde en utrolig flink selger hos Power som fulgte veldig godt opp under hele prosessen. Flinke montører også som malte og la gulv og ordnet elektriker og rørlegger. Jeg kjøpte da de hadde kampanje med 40% og det har de ganske ofte.

Anonymkode: c259c...154

• Liker 2
Skrevet

Har erfaring med sigdal og ikea. Jeg synes vel ikea gir mest for pengene, dog synes jeg ikke de har noen fine fronter om dagen. Likte de eikefrontene med smal list ytterst, men de gikk ut av sortimentet for noen år siden av en eller annen merkelig grunn.

Har premium sigdal kjøkken nå og det er jeg fornøyd med, men hadde aldri kjøpt det om ikke vi hadde fått en veldig god rabatt, for er svindyrt

Anonymkode: d6857...acd

Skrevet

Sigdal - kvalitet og utseende. Mye å velge mellom. Ingen tvil. 

Anonymkode: a7db3...192

Skrevet

Hørt mye dårlig om Epoq

Anonymkode: 8f4a2...a72

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hørt at HTH, Sigdal, og Norema er kjente for god kvalitet og har et bredt utvalg. Kvik har også fått positive tilbakemeldinger på pris og leveringstid. Black Friday kan være en flott tid å få gode tilbud, men husk å sjekke leverings- og monteringsvilkårene for hvert selskap.

Anonymkode: 53208...ba8

Skrevet

Jeg har HTH, valgte med montering. Storfornøyd - også på service sånn i etterkant. Har sett et par småting etter de var ferdig, som de har kommet tilbake for å fikse. 

Anonymkode: 83041...974

Skrevet

Norema fra Power skal jeg aldri kjøpe igjen av for å si det sånn, herregud for uprofesjonellt opplegg. 

Sigdal har jeg måttet reklamere på flere ganger, jeg var ikke så imponert over dem heller. Men det kommer nok an på hvike fronter man velger, og nå som salg kun går direkte via Sigdal og ikke Byggmakker lenger, så kanskje det har blitt bedre. 

Skal jeg ha nytt kjøkken igjen, kommer jeg uten tvil til å gå for Strai. 

Anonymkode: b4d9c...e24

Skrevet

Jeg kjenner flere som har hatt problemer med at fronter fra Sigdal flasser og blir stygge etter relativt kort tid, og at det har vært en kamp å få dette på reklamasjon.

Vi har kjøkken fra Ikea, og er svært fornøyde. Vurderer å kjøpe mindre bolig om noen år, og ser det som positivt når jeg ser at det er Ikea-kjøkken i boligannonsene, fordi det er lett å bytte fronter om ønskelig da det også finnes mange firmaer som produserer fronter til Ikea-kjøkken.

Anonymkode: 47446...37f

• Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner flere som har hatt problemer med at fronter fra Sigdal flasser og blir stygge etter relativt kort tid, og at det har vært en kamp å få dette på reklamasjon.

Vi har kjøkken fra Ikea, og er svært fornøyde. Vurderer å kjøpe mindre bolig om noen år, og ser det som positivt når jeg ser at det er Ikea-kjøkken i boligannonsene, fordi det er lett å bytte fronter om ønskelig da det også finnes mange firmaer som produserer fronter til Ikea-kjøkken.

Akkurat dette problemet jeg hadde. 3 reklamasjoner på fronter etter kort tid på 1 kjøkken, ga de en ny sjans i min neste bolig, og da måtte jeg reklamere både på front og lyslist. 

Det var et mareritt å reklamere fordi ingen tok tak. Når de først kom og fikset, så nektet de å ta med seg avfallet "pga kostnader med å kaste det på dynga". Så dette måtte altså jeg påkoste. Nei du, Sigdal skal du få gratis av meg. 

ikea kjøkken etter et visst årstall kan man bytte fronter på, men de har jo byttet mål? Jeg syns ikea kjøkken svulmer opp etter noen år. 

Skrevet
Medullaoblongata skrev (2 timer siden):

Har Kvik-kjøkken fra i fjor. Bestilte MED montering, noe jeg er veldig glad for. Alt gikk knirkefritt og jeg er superfornøyd! Bra kvalitet til en relativt rimelig penge.

Vi valgte Kvik over Norema når vi bygde og det er jeg veldig glad for. Aldri hatt problemer og kjøkkenet har fungert optimalt hele veien. God hjelp til planlegging, gode råd på veien, valg av hvitevarer, og levering, montering osv var smertefritt. 

Anonymkode: 2f2c5...ff2

Skrevet
Medullaoblongata skrev (2 timer siden):

Som om jeg skulle sagt det selv. Alt kom til tiden, rask montering, en front var feil farge, men den dro de å byttet med engang så ingen forsinkelser. Superfornøyd med alt. Veldig behjelpelig til å se ulike løsninger og kom med flere gode innspill som vi selv ikke hadde tenkt på under tegning. Også er jo prisen fin.

Anonymkode: d615d...8be

Skrevet

Jeg har Sigdalkjøkken som er 6 år, er strålende fornøyd. Det er like fint som da det var nylevert. 

God opplevelse: vi hadde en kunderådgiver som tegnet det, viste oss 3D tegninger og var utrolig dyktig med løsningen. 

Kjøkkenet ble levert og montert som avtalt. Var en liten skade på ene skapet, dette ble umiddelbart fikset opp i og byttet når vi ga beskjed. Ingen problem. 

Eneste negative var at det var veldig dyrt, men for oss var det verdt det. 

Anonymkode: 72b31...4e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat dette problemet jeg hadde. 3 reklamasjoner på fronter etter kort tid på 1 kjøkken, ga de en ny sjans i min neste bolig, og da måtte jeg reklamere både på front og lyslist. 

Det var et mareritt å reklamere fordi ingen tok tak. Når de først kom og fikset, så nektet de å ta med seg avfallet "pga kostnader med å kaste det på dynga". Så dette måtte altså jeg påkoste. Nei du, Sigdal skal du få gratis av meg. 

ikea kjøkken etter et visst årstall kan man bytte fronter på, men de har jo byttet mål? Jeg syns ikea kjøkken svulmer opp etter noen år. 

Det lages fronter til den gamle modellen, Faktum, også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har erfaring med Epoq og HTH. Hadde Epoq i leilighet, det var helt greit men i en helt annen og lavere prisklasse og opplevd kvalitet enn det HTH-kjøkkenet jeg har i dag. Det var også leveringsproblemer og forsinkelser med Epoq, men der begynner å bli snart 10 år siden, så det er nok ikke så relevant nå. Kjøpte HTH for 4 år siden, levering og montering gikk helt smertefritt. Alt var som det skulle. Montøren kom tilbake og gujda en liten greie som ikke funka, fikk raskt kontakt med dem og han kom dagen etter og fiksa det. Opplever kvaliteten på HTH som betydelig bedre enn epoq, men så er jo prisen også betydelig høyere. Søstera mi har Aubo og er superfornøyd med det. 

Anonymkode: 4ede0...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...