Gå til innhold

Ja til juridisk abort.

AdonisFFM

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Antar at det er mine argumenter du viser til her.

Jeg vil absolutt ikke legge noe press på kvinner til å ta abort. Men jeg antar at når en kvinne har valgt å ha sex, spesielt hvis det er ubeskyttet, så er hun allerede forberedt på at det kan ende med barn eller abort.

Juridisk abort tar ikke fra kvinner noe som helst. De har fortsatt full frihet til å ha ubeskyttet sex.

Anonymkode: 89824...e5a

Men det er ikke bare kvinnen som hsr ubeskyttet sex det er en mann der også. Som noen mener skal slippe unna med en underskrift på et ark. Ta på kondom da. 

Anonymkode: 6b08a...b23

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er ikke bare kvinnen som hsr ubeskyttet sex det er en mann der også. Som noen mener skal slippe unna med en underskrift på et ark. Ta på kondom da. 

Men kvinnen kan slippe unna med å ta livet av et potensielt barn. Kan ikke hun også bare bruke prevensjon?

Anonymkode: db143...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men kvinnen kan slippe unna med å ta livet av et potensielt barn. Kan ikke hun også bare bruke prevensjon?

Selvfølgelig. Men når uhellet er ute så er det hennes kropp og hennes valg. Og ja det gjør hun. Det er et ekstremt mye tøffere valg og konsekvens å ta enn at mannen ,stakkars, ikke vil betale noen kroner i mnd for barnet han har vært 50% delaktig i å lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Men når uhellet er ute så er det hennes kropp og hennes valg. Og ja det gjør hun. Det er et ekstremt mye tøffere valg og konsekvens å ta enn at mannen ,stakkars, ikke vil betale noen kroner i mnd for barnet han har vært 50% delaktig i å lage. 

Ja, det er hennes kropp og hennes valg. Det bør også være hans valg ovenfor eget liv.

Jeg er enig i at konsekvensene ved abort er større enn for juridisk abort, så da blir det enda mer dobbelmoral at det ene skal være greit og det andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er hennes kropp og hennes valg. Det bør også være hans valg ovenfor eget liv.

Jeg er enig i at konsekvensene ved abort er større enn for juridisk abort, så da blir det enda mer dobbelmoral at det ene skal være greit og det andre ikke.

åh facepalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

åååh herregud abort er vondt psykisk for veldig msnge. slutt å ta så jævla lett på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sier ikke at de ikke skal ta ansvar, men at både kvinner og menn bør ha en utvei hvis uhellet er ute.

kvinner har ikke den letteste utveien da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Konsekvensene for KVINNEN! Eneste som fpr konsekvenser av en juridisk abort er Barnet og kvinnen. Ikke mannen på noen som helst slags måte! I følge noen her skal jo barnet ha kontakt med mannen også han skal bare ikke betale eller gjøre de kjedelige greiene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta said:

åh facepalm.

Sterkt argument.

2 minutter siden, Maleficenta said:

åååh herregud abort er vondt psykisk for veldig msnge. slutt å ta så jævla lett på det

Hvor har jeg skrevet at jeg tar så lett på det? Jeg bruker bare samme argumentasjon som en del i tråden bruker mot menn "kan han ikke bare bruke kondom?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg har tvert imot anerkjent flere ganger at det ikke er lett og at det alltid er moren som får den største belastningen.

Men jeg sier også at med mindre hun ble voldtatt, så har hun selv valgt å sette seg i en situasjon der hun må velge om hun skal ta abort eller om både hun og en annen person skal bli foreldre.

det har han og satt seg i. Så hvorfor skal han slippe ennå billigere unna enn henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensene for KVINNEN! Eneste som fpr konsekvenser av en juridisk abort er Barnet og kvinnen. Ikke mannen på noen som helst slags måte! I følge noen her skal jo barnet ha kontakt med mannen også han skal bare ikke betale eller gjøre de kjedelige greiene. 

Ikke minst blir konsekvensene for fosteret mye større hvis kvinnen tar abort, man fjerner muligheten for et potensielt liv. Det vil jeg si er en større konsekvens enn å vokse opp uten en far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sterkt argument.

Hvor har jeg skrevet at jeg tar så lett på det? Jeg bruker bare samme argumentasjon som en del i tråden bruker mot menn "kan han ikke bare bruke kondom?"

er ikke samme argument. Uhell kan skje uansett prevansjonsbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke minst blir konsekvensene for fosteret mye større hvis kvinnen tar abort, man fjerner muligheten for et potensielt liv. Det vil jeg si er en større konsekvens enn å vokse opp uten en far.

Fosteret før uke 12 vet ikke at det eksisterer en gang håpløst argument. Og det andre hopper du glatt unna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Maleficenta said:

er ikke samme argument. Uhell kan skje uansett prevansjonsbruk

Det er jo samme argument.

"Hvorfor kan han ikke bare bruke kondom?"
"Hvorfor kan hun ikke bare bruke p-piller?" 

Nøyaktig samme argument. Og, ja, for begge kan uhell skje uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret før uke 12 vet ikke at det eksisterer en gang håpløst argument. Og det andre hopper du glatt unna. 

Nei, det er ikke et håpløst argument. Det er faktabasert argument - ved abort så fjerner man et poteniselt liv. Et barn kunne blitt født og levd sitt liv og det får det ikke.

Hvis du med "det andre" mener hva andre har skrevet i tråden så kan ikke jeg forsvare utsagn fra andre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke et håpløst argument. Det er faktabasert argument - ved abort så fjerner man et poteniselt liv. Et barn kunne blitt født og levd sitt liv og det får det ikke.

Hvis du med "det andre" mener hva andre har skrevet i tråden så kan ikke jeg forsvare utsagn fra andre enn meg selv.

Andre jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og da dreier du debatten inn på om du syns abort sksl være lov i det hele tatt da, hvis du mener at det er så stor konsekvens for fosteret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og da dreier du debatten inn på om du syns abort sksl være lov i det hele tatt da, hvis du mener at det er så stor konsekvens for fosteret. 

Jeg synes abort skal være lovlig, ja. Jeg synes bare ikke man skal bagatellisere hva det er man faktisk gjør. Og i hvert fall ikke brukes som argument mot juridisk abort fordi man "tenker på barnet". 

Hvorfor skal faren "tenke på barnet" mens mor kan fjerne et potensielt barn uten at noen blunker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes abort skal være lovlig, ja. Jeg synes bare ikke man skal bagatellisere hva det er man faktisk gjør. Og i hvert fall ikke brukes som argument mot juridisk abort fordi man "tenker på barnet". 

Hvorfor skal faren "tenke på barnet" mens mor kan fjerne et potensielt barn uten at noen blunker?

firdi et foster under 12 uker er ikke et barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

firdi et foster under 12 uker er ikke et barn

Derfor skrev jeg "et potensielt barn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...