AdonisFFM Skrevet 10. november 2023 Forfatter #561 Del Skrevet 10. november 2023 Rosalilje84 skrev (På 8.11.2023 den 23.46): Donor puler ikke kvinner de befruktet. Ideen og konseptet er det samme. Hvis kvinner kan velge å få barn uten far, så er det mulig å få til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. november 2023 #562 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sier ikke at abort er bare-bare. Graviditet er ikke bare-bare. Å skulle bli far er ikke bare-bare. Ja, i dag risikerer mannen dette fordi han ikke har noe valg. Men det er ikke nødt til å være slik. Jeg er enig i at det er idiotisk å ta sjansen. Men du kan ikke anklage en mann for å ønske juridisk abort og samtidig velsigne kvinner som ønsker abort. Anonymkode: 89824...e5a jo for det er ikke det samme. Å hjennomgå svangerskap og fødsel er en fysisk helserisiko 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 10. november 2023 #563 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg sier ikke at abort er bare-bare. Graviditet er ikke bare-bare. Å skulle bli far er ikke bare-bare. Ja, i dag risikerer mannen dette fordi han ikke har noe valg. Men det er ikke nødt til å være slik. Jeg er enig i at det er idiotisk å ta sjansen. Men du kan ikke anklage en mann for å ønske juridisk abort og samtidig velsigne kvinner som ønsker abort. Anonymkode: 89824...e5a Nå er det jo slett ikke bare kvinner som ønsker abort!! Veldig mange aborter kommer i stand etter press fra barnefaren, og veldig mange aborter kommer i stand fordi begge parter er enig om abort. Så veldig mange menn har sluppet unna konsekvensene pga abort. Og kvinnene har måttet tåle de fysiske og psykiske påkjenningene ved abortinngrepet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #564 Del Skrevet 10. november 2023 For normale oppegående mennesker så er ikke dette et problem. Slummennav menn som trenger å «juridisk frasi seg alt ansvar» Anonymkode: 6b08a...b23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #565 Del Skrevet 10. november 2023 15 hours ago, Maleficenta said: jo for det er ikke det samme. Å hjennomgå svangerskap og fødsel er en fysisk helserisiko Ja, og med mindre hun ble voldtatt, valgte hun å risikere svangerskap. Det er litt som å synes synd på basehoppere som skader seg når de har hoppet på farlige steder. Kjipt for dem, men de kunne jo latt være. Anonymkode: 89824...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #566 Del Skrevet 10. november 2023 3 hours ago, Thyra said: Nå er det jo slett ikke bare kvinner som ønsker abort!! Veldig mange aborter kommer i stand etter press fra barnefaren, og veldig mange aborter kommer i stand fordi begge parter er enig om abort. Så veldig mange menn har sluppet unna konsekvensene pga abort. Og kvinnene har måttet tåle de fysiske og psykiske påkjenningene ved abortinngrepet. Jeg synes faktisk den potensielle faren bør ha noe han skulle ha sagt når kvinnen bestemmer om hun skal bruke kroppen sin til å gjøre ham til far. Igjen, hvis hun ikke ble voldtatt eller prevensjonen sviktet, så valgte hun frivillig å risikere en graviditet. Da skulle det bare mangle at han får være med og bestemme om det blir et barn eller ikke. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #567 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes faktisk den potensielle faren bør ha noe han skulle ha sagt når kvinnen bestemmer om hun skal bruke kroppen sin til å gjøre ham til far. Igjen, hvis hun ikke ble voldtatt eller prevensjonen sviktet, så valgte hun frivillig å risikere en graviditet. Da skulle det bare mangle at han får være med og bestemme om det blir et barn eller ikke. Anonymkode: 89824...e5a Han er med på å bestemme det. Prevensjon. Anonymkode: 6b08a...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #568 Del Skrevet 10. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Han er med på å bestemme det. Prevensjon. Anonymkode: 6b08a...b23 Prevensjon er lurt, billig og enkelt. Så hvorfor skal kvinner ha fri abort når det er så himla lett å unngå å bli gravid? Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #569 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prevensjon er lurt, billig og enkelt. Så hvorfor skal kvinner ha fri abort når det er så himla lett å unngå å bli gravid? Anonymkode: 89824...e5a Fordi det er i kvinnen barnet er og dermed kvinnen som bestemmer over seg og sin kropp. Anonymkode: 6b08a...b23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #570 Del Skrevet 10. november 2023 Løsningen er veeeeldig enkel.. Har du ikke lyst på barn (uavhengig av kjønn) så bruk prevensjon.. Menn og kvinner har likt ansvar for å beskytte seg selv.. Så velger du som mann å pule uten gummi eller sterilisering er det en risiko for at du kan bli far. Det valget tar hver enkelt mann som VELGER å ha sex uten prevensjon selv om de tror/vet/spør om dama bruker noe. Du som mann kan tre på deg en kondom - helst en som ikke har lagt i lommeboken i 6 år, som er gyldig, ikke utsatt for høy varme etc. Velger du som mann å ha sex ubeskyttet og dama blir gravid vell.. da har du egentlig bare deg selv å takke.. Kvinnens kropp, kvinnens valg. Mannens penis, mannens ansvar. Anonymkode: e7256...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #571 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prevensjon er lurt, billig og enkelt. Så hvorfor skal kvinner ha fri abort når det er så himla lett å unngå å bli gravid? Anonymkode: 89824...e5a Fordi de fleste menn nekter å bruke prevensjon. Derfor. Anonymkode: 201c4...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. november 2023 #572 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg er for, og for meg handler det om likestilling. Om en kvinne skal kunne ta abort innen 12 uker, bør en mann kunne gjøre det samme. det handler også om hva jeg mener er til barnets beste. Jeg tror menn flest er ansvarlige og ikke fraskriver seg sitt eget barn, selv om det ikke var planlagt, da de kjenner konsekvensene av ubeskyttet sex. Jeg tror ikke en mann som ikke bruker prevensjon, og som får sjokk når konsekvensene er et lite menneske, ikke nødvendigvis er en god far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 11. november 2023 #573 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes faktisk den potensielle faren bør ha noe han skulle ha sagt når kvinnen bestemmer om hun skal bruke kroppen sin til å gjøre ham til far. Igjen, hvis hun ikke ble voldtatt eller prevensjonen sviktet, så valgte hun frivillig å risikere en graviditet. Da skulle det bare mangle at han får være med og bestemme om det blir et barn eller ikke. Anonymkode: 89824...e5a Men da kan dere ikke si at "vanlig abort" bare er for at kvinnen skal kunne slippe ansvaret og derfor må menn ha rett på juridisk abort! Men selvsagt, dette med abort kan aldri bli helt rettferdig. Det er kvinnen som må gjennom svangerskap og fødsel med alt det medfører og kan medføre. Og om partene er uenige, kan ikke begge få viljen sin. Så kvinnen må ha siste ordet. Hun kan ikke verken tvinges til å fullføre et svangerskap eller gå gjennom et abortinngrep. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 11. november 2023 #574 Del Skrevet 11. november 2023 (endret) Helene1982 skrev (1 time siden): Jeg er for, og for meg handler det om likestilling. Om en kvinne skal kunne ta abort innen 12 uker, bør en mann kunne gjøre det samme. det handler også om hva jeg mener er til barnets beste. Jeg tror menn flest er ansvarlige og ikke fraskriver seg sitt eget barn, selv om det ikke var planlagt, da de kjenner konsekvensene av ubeskyttet sex. Jeg tror ikke en mann som ikke bruker prevensjon, og som får sjokk når konsekvensene er et lite menneske, ikke nødvendigvis er en god far. Kvinner tar ofte abort i samråd med barnefar eller etter press fra barnefar. Mange kvinner sliter med aborten i etterkant, tenker på barnet de kunne ha hatt. Si det til en kvinne som lot seg presse til å få fjernet et barn hun egentlig ønsket å beholde; "dere kvinner kan ta abort for å slippe unna ansvaret, så vi menn må kunne ha juridisk abort!" Nei, de fleste menn har en relasjon til barnet sitt selv om det ikke var planlagt. Men hvordan kan juridisk abort være til barnets beste? Og likestilling? Dette er et av de få områdene hvor man ikke kan oppnå full likestilling. Ikke så lenge ikke begge kjønn kan bli gravide, føde barn eller gjøre andre gravide. Og når det er snakk om juridisk abort, så handler det faktisk om et barn som blir fratatt rettigheter. Endret 11. november 2023 av Thyra 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #575 Del Skrevet 11. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Løsningen er veeeeldig enkel.. Har du ikke lyst på barn (uavhengig av kjønn) så bruk prevensjon.. Menn og kvinner har likt ansvar for å beskytte seg selv.. Så velger du som mann å pule uten gummi eller sterilisering er det en risiko for at du kan bli far. Det valget tar hver enkelt mann som VELGER å ha sex uten prevensjon selv om de tror/vet/spør om dama bruker noe. Du som mann kan tre på deg en kondom - helst en som ikke har lagt i lommeboken i 6 år, som er gyldig, ikke utsatt for høy varme etc. Velger du som mann å ha sex ubeskyttet og dama blir gravid vell.. da har du egentlig bare deg selv å takke.. Kvinnens kropp, kvinnens valg. Mannens penis, mannens ansvar. Anonymkode: e7256...0f1 Du tenker at hvis noen har brukt tissen sin til å lage et potensielt barn, så får de bare ta konsekvensen av det? Hvis eieren av tissen er en mann, vel å merke. Men du har jo rett. Kvinnens kropp, kvinnens valg. Når hun har VALGT å være gravid, bør ikke hun selv være den som har det fulle ansvaret for det? Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #576 Del Skrevet 11. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi de fleste menn nekter å bruke prevensjon. Derfor. Anonymkode: 201c4...17c Og da har ikke kvinnen annet valg enn å ha ubeskyttet sex med ham? Har de hatt sex mot sin vilje kales det voldtekt, men jeg har antatt at vi her snakker om folk som har sex frivillig. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 11. november 2023 #577 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du tenker at hvis noen har brukt tissen sin til å lage et potensielt barn, så får de bare ta konsekvensen av det? Hvis eieren av tissen er en mann, vel å merke. Men du har jo rett. Kvinnens kropp, kvinnens valg. Når hun har VALGT å være gravid, bør ikke hun selv være den som har det fulle ansvaret for det? Anonymkode: 89824...e5a I de tilfellene hvor kvinnen tar abort etter begges ønske, eller mot seg presse pga mannens ønske, så slipper jo MANNEN unna alle konsekvenser, mens KVINNEN har måttet ta konsekvensen, Å GJENNOMFØRE ET ABORTINNGREP. Et abortinngrep vil alltid medføre smerte og risiko for komplikasjoner. Mange kvinner sliter psykisk i etterkant selv om de selv ønsket å ta abort. For dem som blir presset til å fjerne et barn de egentlig ville beholde er abortinngrepet enda verre. For noen er ikke abort et alternativ, for andre kan abort føles umulig når de først har blitt gravide. Man kan ikke forvente at kvinner skal ta abort mot sin vilje for at mannen skal slippe å bli far. Når barnet først er der, må man tenke mer på barnets beste og barnets rettigheter enn på fars "rettighet" til å slippe å betale for et barn fan ikke ønsker. Om loven sa at om kvinnen fullførte svangerskapet mot mannens vilje går hun betale alt for barnet helt alene, ville det vært en måte å presse kvinner til abort og å skape flere fattige barn. På dette området blir det aldri full likestilling. Kjønnene har helt ulike utgangspunkt. Ved sex risikerer kvinnen å bli gravid. Mannen risikerer å bli far mot sin vilje. Mannen vet at kvinnen har det siste ordet angående abort, og om han for alt i verden ikke ønsker å bli far, må han ta konsekvensen av det. Når situasjonen er som den er (og slik må den nesten være, man kan ikke pålegge kvinner abort, og barnet har rett på å bli forsørget av begge foreldre) så synes jeg det er rart at så mange menn er så slappe med prevensjon. Begge parter har et ansvar for prevensjon, men jo større "krise" man synes det er å bli gravid eller å bli far, jo større ansvar bør man ta for å unngå det! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #578 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og da har ikke kvinnen annet valg enn å ha ubeskyttet sex med ham? Har de hatt sex mot sin vilje kales det voldtekt, men jeg har antatt at vi her snakker om folk som har sex frivillig. Anonymkode: 89824...e5a Jeg ble gravid med spiral. Flere jeg kjenner ble gravid fordi p-pillene sviktet. Anonymkode: 201c4...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #579 Del Skrevet 11. november 2023 5 minutter siden, Thyra said: Et abortinngrep vil alltid medføre smerte og risiko for komplikasjoner. Mange kvinner sliter psykisk i etterkant selv om de selv ønsket å ta abort. For dem som blir presset til å fjerne et barn de egentlig ville beholde er abortinngrepet enda verre. Sympati for kvinner som havner i en uønsket situasjon, men ikke for menn. Quote Om loven sa at om kvinnen fullførte svangerskapet mot mannens vilje går hun betale alt for barnet helt alene, ville det vært en måte å presse kvinner til abort og å skape flere fattige barn. Ja, hvis hun ble gravid etter voldtekt. Har hun hatt sex frivillig vet hun hva konsekvensene kan bli. Quote På dette området blir det aldri full likestilling. Kjønnene har helt ulike utgangspunkt. Ved sex risikerer kvinnen å bli gravid. Mannen risikerer å bli far mot sin vilje. Mannen vet at kvinnen har det siste ordet angående abort, og om han for alt i verden ikke ønsker å bli far, må han ta konsekvensen av det. Når situasjonen er som den er (og slik må den nesten være, man kan ikke pålegge kvinner abort, og barnet har rett på å bli forsørget av begge foreldre) så synes jeg det er rart at så mange menn er så slappe med prevensjon. Begge parter har et ansvar for prevensjon, men jo større "krise" man synes det er å bli gravid eller å bli far, jo større ansvar bør man ta for å unngå det! Nettopp - jo større krisen oppleves, dess større ansvar må man ta! Og jo større innvirkning DITT valg har på ANDRES liv, dess større ansvar har du. Din kropp, ditt valg og ditt ansvar. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #580 Del Skrevet 11. november 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ble gravid med spiral. Flere jeg kjenner ble gravid fordi p-pillene sviktet. Anonymkode: 201c4...17c Trodde dere at spiral og piller var 100% sikkert? Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå