Gå til innhold

Lager middag når noen får barn, men de som er ferdig med barn, burde de få etter f eks operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en kristen gruppe som lager middager til hverandre når man opplever noe krevende. F eks helst når noen får barn, man får da middager levert i to uker etter hjemkomst. En fikk middager etter en operasjon, en annen fikk etter å ha opplevd dødsfall.

Vi har en i gjengen som ikke har fått barn etter vi ble kjent, men vedkommende har stått i mye. Nå skal barnet operere og mammaen skal være hjemme to uker.

Bør de få middag? Er det dårlig gjort å sette grenser mot at dette gjelder bare når noen får barn eller opererer selv?

Anonymkode: c8908...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at det er en veldig bra ting å gjøre når mor står i en krevende situasjon. 

Anonymkode: 5d28f...35a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Når det gjelder å tilby middager, kan det være lurt å vurdere å utvide støtten til å inkludere andre krevende situasjoner som operasjoner eller andre utfordrende hendelser. Det er viktig å være åpne for å tilpasse og justere støtten etter behovene til medlemmene i gruppen. Så det er ikke dårlig gjort å vurdere å inkludere andre situasjoner enn bare når noen får barn.

Anonymkode: 543d5...c89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det gjelder å tilby middager, kan det være lurt å vurdere å utvide støtten til å inkludere andre krevende situasjoner som operasjoner eller andre utfordrende hendelser. Det er viktig å være åpne for å tilpasse og justere støtten etter behovene til medlemmene i gruppen. Så det er ikke dårlig gjort å vurdere å inkludere andre situasjoner enn bare når noen får barn.

Jeg mente om det var dårlig gjort å ikke gjøre det...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i en kristen gruppe som lager middager til hverandre når man opplever noe krevende. F eks helst når noen får barn, man får da middager levert i to uker etter hjemkomst. En fikk middager etter en operasjon, en annen fikk etter å ha opplevd dødsfall.

Vi har en i gjengen som ikke har fått barn etter vi ble kjent, men vedkommende har stått i mye. Nå skal barnet operere og mammaen skal være hjemme to uker.

Bør de få middag? Er det dårlig gjort å sette grenser mot at dette gjelder bare når noen får barn eller opererer selv?

Dette må du gå i forbønn til jesus om å se hva du får til svar når du har lagt vekk egoet ditt litt! (Men sånn ellers ja, selvsagt bør de få middag) 

Anonymkode: ba66d...927

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at de to første ukene ettertiden har fått barn ikke er de mest krevende om pappaen er hjemme, blir verre etterpå. 

Og så har voksne som settes ut av spill ved operasjoner, brukket bein, sykehusopphold eller lignende kanskje mer bruk for hjelp til å lage middag? Særlig om de har omsorg for andre.

Anonymkode: c159d...410

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette må du gå i forbønn til jesus om å se hva du får til svar når du har lagt vekk egoet ditt litt! (Men sånn ellers ja, selvsagt bør de få middag) 

Anonymkode: ba66d...927

Egoet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at de to første ukene ettertiden har fått barn ikke er de mest krevende om pappaen er hjemme, blir verre etterpå. 

Og så har voksne som settes ut av spill ved operasjoner, brukket bein, sykehusopphold eller lignende kanskje mer bruk for hjelp til å lage middag? Særlig om de har omsorg for andre.

Anonymkode: c159d...410

Dette er barnet hennes, som skal opereres.

Skrevet

Så hyggelig gjort av dere. Om barnet går igjennom en litt stor operasjon, er det helt klart en krevende situasjon, så ville definitivt gitt den familien middager fremover. Vil nesten påstå at det er mer krevende følelsesmessig og energimessig å ha et barn som skal igjennom en operasjon, enn å gå igjennom en operasjon selv. Da tenker jeg ikke på om barnet feks bare skal fjerne en inngrodd negl eller sette inn et dren i øret.

Anonymkode: 5ce71...396

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hyggelig gjort av dere. Om barnet går igjennom en litt stor operasjon, er det helt klart en krevende situasjon, så ville definitivt gitt den familien middager fremover. Vil nesten påstå at det er mer krevende følelsesmessig og energimessig å ha et barn som skal igjennom en operasjon, enn å gå igjennom en operasjon selv. Da tenker jeg ikke på om barnet feks bare skal fjerne en inngrodd negl eller sette inn et dren i øret.

Anonymkode: 5ce71...396

Er mandlene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lag den middagen, mulig barnet etter operasjonen er veldig satt ut. Hvorfor bør man sammenligne. Jesus hadde nok ikke sagt nei du har ikke født barn eller hatt operasjonen selv så desverre 😅. Selv kristene kan være smålig mine ganger. Dette er vel ikke noe som sikkert hver dag men uansett, neste gang kan det være deres tur

Anonymkode: 94d8a...f3c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er mandlene.

Å operere bort mandlene er en relativt liten operasjon, så jeg syntes ikke det er «dårlig gjort» eller urettferdig dersom denne familien ikke får middager av dere. Ihvertfall ikke i to uker. 

Skrevet
urenluren skrev (3 minutter siden):

Å operere bort mandlene er en relativt liten operasjon, så jeg syntes ikke det er «dårlig gjort» eller urettferdig dersom denne familien ikke får middager av dere. Ihvertfall ikke i to uker. 

Kjenner flere som har blitt slått helt ut, med komplikasjoner i ettertid. Om dem gir til andre ved operasjon hvorfor ikke dette? Regner med disse foreldrene selv har stilt opp for andre. Dem er en gruppe, så ser ut som ikke dem må lage 14 dager med middag kun dem. Det er når man begynner og veie opp hvem som skal få og ikke lengre, man begynner og bli litt smålig. For og si det sånn noen middager burde dem gitt. Siste babyen jeg fikk var enkel, fikl gjort mye husarbeid og lagd mat selv fra dag en, mens en annen igjen gråt med engang den ble puttet ned dem første 6 ukene, så der fikk jeg inne gjort mye. Barnet skal være mest mulig i ro i førsten også, så lag den middagen sier nå jeg. Slutt og tenke hvem som er verdig eller ei. Operasjoner til deg eller barnet, når noen har fått baby, og om noen har mistet noen nære. Sånne ting er gullverdt. 

Anonymkode: 94d8a...f3c

• Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mente om det var dårlig gjort å ikke gjøre det...

Åh, unnskyld for misforståelsen! Nei, det er absolutt ikke dårlig gjort å ikke inkludere andre situasjoner enn bare når noen får barn. Det er opp til hver enkelt å bestemme hvilke situasjoner de ønsker å tilby støtte for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...