Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i tre måneder og han har et nært vennskap til en han har hatt sterke følelser for. Dette har han fortalt meh selv. De har felles interesser og har mye kontakt, kan tilbringe kvelder sammen og han drar på turer med henne og hennes samboer. Dette gjør meg veldig usikker. Han mener jeg har et tillitsproblem og ikke har noe å bekymre meg over, og at de kun er gode venner. Et vennskap han ikke vil ofre. Han er også god venn med hennes samboer. Jeg stoler på han, likevel er dette så vanskelig for meg at det er i ferd med å bli en «deal breaker» allerede. Hva tenker dere? Siden han ikke er villig til å ofte vennskapet, burde jeg ofre han?

Anonymkode: b0d47...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til at de hadde lenge et forhold og at hun ikke ville mer, noe som førte til at han ble veldig såret. Dette er seks år siden.

Skrevet

Det må du nesten finne ut av selv, hva du vil godta. For meg er ekser en no go, enter er man ferdig med de, eller ikke. 

Anonymkode: fff03...048

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må bare legge til at de hadde lenge et forhold og at hun ikke ville mer, noe som førte til at han ble veldig såret. Dette er seks år siden.

De er ikke bestevenner, han er hektet på henne eller en slags avhengighet. Jeg har selv vært bestevenn med eksen min og det er bare en annen måte å være nære og ikke ville innrømme for seg selv at det over og videre. 

Jeg kommer aldri til å innlede noe med noen som er bestevenn med noen de har vært sammen med, i allefall ikke dumpet og såret. Det skriker stuck i fortiden. 

Anonymkode: 8da91...0e6

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og kjæresten har vært sammen i tre måneder og han har et nært vennskap til en han har hatt sterke følelser for. Dette har han fortalt meh selv. De har felles interesser og har mye kontakt, kan tilbringe kvelder sammen og han drar på turer med henne og hennes samboer. Dette gjør meg veldig usikker. Han mener jeg har et tillitsproblem og ikke har noe å bekymre meg over, og at de kun er gode venner. Et vennskap han ikke vil ofre. Han er også god venn med hennes samboer. Jeg stoler på han, likevel er dette så vanskelig for meg at det er i ferd med å bli en «deal breaker» allerede. Hva tenker dere? Siden han ikke er villig til å ofte vennskapet, burde jeg ofre han?

Han kan vel inkludere deg i dette vennskapet. Hvis han er på tur med henne og samboeren, hvorfor er ikke du invitert? Hadde ikke syns det var ok med mindre han har deg med når han er sammen med henne/dem. Ellers er det rart.

Anonymkode: 55346...e56

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan vel inkludere deg i dette vennskapet. Hvis han er på tur med henne og samboeren, hvorfor er ikke du invitert? Hadde ikke syns det var ok med mindre han har deg med når han er sammen med henne/dem. Ellers er det rart.

Anonymkode: 55346...e56

Han har sagt at jeg kan være med, men jeg har to barn fra før som har gjort det vanskelig.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg ikke var en naturlig del av den gruppen, hadde jeg gått. Hadde jeg blitt iniævitert, ville jeg ha vurdert iht hans og hennes oppførsel med meg i nærheten. Hadde han holdt seg mye unna meg, og vært mer på henne , hadde jeg gått. Hadde han stolt vist meg frem og vært optatt av og lagt til rette for at dette skulle bli bra, haddejeg iallfall 

Anonymkode: 737d2...d74

Skrevet

Vis du plages av dette så tidlig i forholdet blir det vel neppe bedre. Du kan ikke endre han, bare bestemme hvordan du selv skal ha det.

Skrevet

Rødt flagg! Kom deg bort så fort som mulig. Om han er interessert i deg kommer han til å kutte henne. Sånne vennskap med en eks kommer det ikke noe godt ut av. Ikke kast birt tida di. Du kommer til å angre. 

Anonymkode: 0ca4f...199

• Liker 1
Skrevet

Med mindre man har barn sammen, så ser jeg ikke noe grunn til å ha kontakt med eksen.

Anonymkode: 80e33...dc6

• Liker 1
Skrevet

Nope. Der hadde vært uaktuelt for min del. God tone med eksen? Flott. Bestevenn? Nei. Sjansen for at hun er "the one who got away" er for stor, og da blir det problemer om det blir slutt mellom henne og samboeren i fremtiden. 

Det at han har hengt rundt henne etter at hun knuste hjertet hans, er fordi han vil være nær henne og lever i håpet. Grunnen til at hun har latt han henge rundt, er fordi hun liker følelsen av å bli beundret 

Anonymkode: d467d...557

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er viktig å snakke åpent og ærlig med kjæresten din om hvordan du føler deg. Prøv å uttrykke dine bekymringer og se om dere kan finne en felles forståelse og kompromiss.

Anonymkode: c7b3b...59f

Skrevet

Ja, jeg ville ofret han. Hvis eksen er viktigere enn en ny kjæreste, så sier det mye. 

Anonymkode: 6dd67...f71

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke akseptert dette. 

Anonymkode: 75486...bbe

Skrevet

Rødt flagg! Var i ett sånt forhold selv, der han chattet med eksen jevnlig, også om våre problemer, jeg oppfattet det sånn at han fikk råd fra henne om oss. Det ble etterhvert så plagsomt at jeg ikke kunne tolerere det lengre, etter at følelsene døde bort. Han viste seg å være en verre drittsekk enn jeg trodde i etterkant av bruddet, så jeg ville definitivt holdt meg langt unna en sånn type nå. 

Anonymkode: 383f6...4d4

• Liker 1
Skrevet

Det er seks år siden det ble slutt, eksen har ny samboer og TS blir invitert med på ting med dem.

I min verden er faktisk ikke dette et rødt flagg, heller omvendt (at TS’ usikkerhet er et rødt flagg). 

Anonymkode: 7d83d...3a7

• Liker 1
Skrevet

Har de barn sammen?

Anonymkode: c533f...829

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 14.05):

De er ikke bestevenner, han er hektet på henne eller en slags avhengighet. Jeg har selv vært bestevenn med eksen min og det er bare en annen måte å være nære og ikke ville innrømme for seg selv at det over og videre. 

Jeg kommer aldri til å innlede noe med noen som er bestevenn med noen de har vært sammen med, i allefall ikke dumpet og såret. Det skriker stuck i fortiden. 

Anonymkode: 8da91...0e6

Enig med henne over. Grunnen til at han drar på tur med henne og samboeren hennes, er sikkert å ha kontroll på hennes forhold, eventuelt sabotere forholdet. Høres ut som hekt, særlig fordi hun gikk, og han tok det tungt. Det er ikke vanlig å være bestiser med noen som har såret deg grovt.

Anonymkode: 1a568...a9b

Skrevet

Minner meg om en fyr jeg hadde et kort forhold til for mange år tilbake. En kveld fortalte han plutselig at han ofte sto opp om natten og kikket ut om han våknet av biler som stoppet i gaten utenfor, og det gjorde han fordi han håpet på at eksen hans dukket opp! Når du er så hekta på en person bør du for all del ikke involvere deg med andre.

Heldigvis for ham er han i dag lykkelig gift med henne.

Anonymkode: 6845b...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...