AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Vi byttet for et halvår siden etter mistrivsel på eldste i forrige barnehagen. Vi tok også med lillesøster pga måtte ha de i samme av praktiske grunner. Denne ligger i utkanten av skolekretsen, men barna som går her bor over grensen, slik at vi er eneste til nevnte skole. Og vi ELSKER de ansatte i bhg nå. Men de har så mye tunge løsninger. Feks ingen mat inkludert, så det blir så mye ekstrajobb. Mange regler på hva som skal henges hvor (noe skal ut, noe skal på etrom, noe på et annet). Og alle må leveres på samme avdeling om morgenen. Samtidig som de leker sammen nesten hele tiden ute. Så argumentene for å bytte: 1. Veldig mye jobb med matpakker nå. 2. Levering tar så mye tid og er så mye å huske på. Både jeg som relativt fersk og andre erfarne der bommer hele tiden. 3. Barna er lei hverandre når de kommer hjem fordi de har lekt så mye sammen. 4. Jeg føler alt er på halv tolv og at vi aldri kan oppnå det nivået de ønsker av oss som foreldre. 5. Ny barnehage har ledig plass på forskjellige avdelinger. 6. All mat inkludert. 7. Ligger i skolekretsen til eldste. Det negative: - 15 minutter kjørevei i stedet for 5 minutter (men passerer butikk som vi ofte må kjøre til etter henting i dag uansett) - Jeg er redd det har mer med oss å gjøre enn barnehagen? At vi har valgt å bytte fra to må jo virke som vi aldri blir fornøyd? -Hvordan barna vil oppleve enda et bytte. Yngste har slitt veldig med savn og sorg etter barnehagen. -Hvordan fortelle noe sånt til de ansatte som vi har blitt så glad i Hvordan vite om man velger riktig…? Anonymkode: 9dd17...4e1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 5. november 2023 Her tenker jeg du får bite i det sure eple, ta jobben med matpakker og lære deg hva som skal være hvor. Det at det er to av grunnene til at dere vil bytte, gjør at jeg tenker at dere har veldig fokus på dere som foreldre og lite på barnas opplevelser. Det ar de leker mye sammen, vil gå seg til etterhvert som de etablerer nye relasjoner. Anonymkode: fdaaa...a49 46 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Ville holdt ut hvis barna trives! Det med matpakker kommer til å være der i mange år. Hilsen mamma til barn som må ha med matpakke til skole og SFO Anonymkode: 5dfe4...db5 16 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Dere har to barn, og klager over dette? Smør matpakkene om kvelden under kveldsmaten, eller stå opp 10 min tidligere for å fikse de da. Lær dere hvor ting skal være i bhg, og at barna er lei hverandre hjemme fordi de leker så mye sammen i bhg? Må barna leke sammen hjemme hver dag? Kan de ikke leke hver for seg, eller få egentid med dere? Innom butikken hver dag? Begynn med ukeshandel, planlegg måltider og nister. Hva skjer når barne begynner på skolen? På hvert sitt trinn, og alt som skal følges opp der? Synd på barna om de må bytte bhg igjen, kun for at dere foreldre ikke evner å være strukturerte! Anonymkode: 23832...e50 19 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Her er det dere som er problemet. Man skifter ikkke barnehage som barna trives i fordi man ikke gidder matpakke og må holde orden. Barna er ikke noe som skal måtte oedresndoe at foreldrene skal ha det litt enklere. Og dette er ting mange andre foreldre må håndtere hver dag, gjerne med lenger reisevei enn dere har også. Så hvorfor skal ikke dere håndtere det? Det er fint at barnehagen krever av foreldrene, da tar det mindre tid på rydding, leting osv når de skal skifte og de får mer tid sammen med barna i avdelingen. Anonymkode: f115a...7f8 16 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Undersøkte dere ikke noe når dere byttet til denne barnehagen? Og har dere ingen planleggingsevne? Her har deres mangel på å undersøke bhg før dere søkte gått utover barna. Har dere så små problemer så ja da er dere problemet. I neste bhg kanskje det er mye verre problemer dvs dere slipper matpakker men barna eller dere kommer i konflikt med noen eller misliker noen barn eller ansatte. Barna har ikke godt av flere bhg skifter! Anonymkode: 19134...290 9 1
Sofakona Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Mine barn har alltid måtte ha med matpakke..tur eller til lunsj...de har 1 garderobe der visse klær skal henges i og en annen garderobe der vintertøy/ regntøy skal være..en kurv der solkrem skal være... Lag matpakke kvelden før ..sett på klokka tidligere så dere kommer dere avgårde. Legg frem klær etc kvelden før... Lag middags planer på fredag (søndag til fredag) og handle på lørdag. 4
Petra200 Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Det med matpakker er faktisk ikke et problem, det tar ikke mange minuttene å fikse, jeg fikser supre matpakker om kveldens mens ungene spiser kveldsmaten siden og vi likevel tar frem bokser med pålegg, grønnsaker osv, og vi sitter gjerne ganske lenge sammen rundt kveldsmåltidet uansett. de synes det er supert å være med og bestemme hva som skal i matpakka neste dag. Det med systemet i barnehagen er det vel bare å lære seg? 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 Det var da ikke noen store krav fra barnehagen. Ta dere sammen. Anonymkode: e57fc...d31 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi byttet for et halvår siden etter mistrivsel på eldste i forrige barnehagen. Vi tok også med lillesøster pga måtte ha de i samme av praktiske grunner. Denne ligger i utkanten av skolekretsen, men barna som går her bor over grensen, slik at vi er eneste til nevnte skole. Og vi ELSKER de ansatte i bhg nå. Men de har så mye tunge løsninger. Feks ingen mat inkludert, så det blir så mye ekstrajobb. Mange regler på hva som skal henges hvor (noe skal ut, noe skal på etrom, noe på et annet). Og alle må leveres på samme avdeling om morgenen. Samtidig som de leker sammen nesten hele tiden ute. Så argumentene for å bytte: 1. Veldig mye jobb med matpakker nå. 2. Levering tar så mye tid og er så mye å huske på. Både jeg som relativt fersk og andre erfarne der bommer hele tiden. 3. Barna er lei hverandre når de kommer hjem fordi de har lekt så mye sammen. 4. Jeg føler alt er på halv tolv og at vi aldri kan oppnå det nivået de ønsker av oss som foreldre. 5. Ny barnehage har ledig plass på forskjellige avdelinger. 6. All mat inkludert. 7. Ligger i skolekretsen til eldste. Det negative: - 15 minutter kjørevei i stedet for 5 minutter (men passerer butikk som vi ofte må kjøre til etter henting i dag uansett) - Jeg er redd det har mer med oss å gjøre enn barnehagen? At vi har valgt å bytte fra to må jo virke som vi aldri blir fornøyd? -Hvordan barna vil oppleve enda et bytte. Yngste har slitt veldig med savn og sorg etter barnehagen. -Hvordan fortelle noe sånt til de ansatte som vi har blitt så glad i Hvordan vite om man velger riktig…? Anonymkode: 9dd17...4e1 Her får dere bite i det sure eplet, dere bytter ikke flere flere ganger nå. Heller spør om de kan prøve få barna deres til å leke med forskjellige sånn de ikke går lei av hverandre. Dere valgte å bytte en gang, då bytter dere ikke enda en gang for at det skal bli lettere for eiere. Anonymkode: 02402...1c6 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 Velg barnehagen som er best for barna dine, der de har det best. Og så tar du jobb eller kjøring som det kommer. Det er uansett for en begrenset tid. Anonymkode: be31c...ce9
Eva-Lena Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Her synes jeg du setter deg selv før barnas velbehag. Jeg vet alt om minst 15 min reisevei til bhg og matpakker. Matpakker ordnet jeg samtidig med kveldsmaten 1 maks 3 min jobb. Du må bare bli kjent med hvor ting skal være i bhg og la barna dine få slå seg til ro i nåværende bhg frem til skolestart. Jeg hatet reiseveien til bhg i begynnelsen. Stikk motsatt av hvor vi jobbet og handlet. Allikevel trivdes barna med de voksne og de fikk dermed bli der frem til de begynte på skolen. Har aldri angret på å å sette barnas velbehag før meg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Har dere snakket med barnehagen angående dette med at barna leker mye sammen? Dette med matpakker og orden er jo noe som kan fikses med å justere rutinene litt, men det med lek sammen tenker jeg dere burde ha en dialog med barnehagen. Ikke fordi barna er lei av hverandre på kvelden, men at det er sunt for dem å skape nye relasjoner og utvikle hver sine identiteter. Tips ang. de andre rutinene: -Lag matpakker på kvelden -Bak mengder med pizzasnurrer og matmuffins osv. som kan ligge i fryseren som dere kan ta opp hver morgen. -Lag stor porsjon med kjøleskapsgrøt på søndag og fordel i bokser så de har til hele uka i bhg. Eller rett og slett bare kjøp store bøtter med yoghurt og ha en boks med noe de kan putte i yoghurten. -Skriv ned hva som skal hvor i barnehagen og pakk det så det er enklere å fordele det (litt usikker på nøyaktig hva du mener her, så kanskje dette punktet alltid vil være et irritasjonsmoment). Ikke bra å bytte barnehage hele tiden. Søsken krangler uansett og kommer til å bli lei av hverandre. Ikke sikkert det blir bedre av å bytte barnehage. Anonymkode: 8cf10...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Du vurderer seriøst å bytte barnehage som du må kjøre 10 min ekstra for å komme til pga matpakker? Hva med å bruke de 10 minuttene på matpakken isteden? 🤣 Det tar forøvrig ikke 10 min heller. Anonymkode: 5626a...b5c 11 3
lalaB Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 Det at dere er fornøyde med de vokse og at barna trives er tross alt det viktigste! Dere har opplevd mistrivsel i en barnehage tidligere, og dere har ingen garanti for at det ikke skjer i en eventuell ny barnehage. Hva om det skjer igjen? Da blir det enda et bytte. Også vil de til slutt ha byttet så ofte at barna slutter å danne gode relasjoner, fordi de kommer til å brytes snart uansett. Det absolutt viktigste for barna dine er trygghet og relasjoner. La de få bli 🥰 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #16 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi byttet for et halvår siden etter mistrivsel på eldste i forrige barnehagen. Vi tok også med lillesøster pga måtte ha de i samme av praktiske grunner. Denne ligger i utkanten av skolekretsen, men barna som går her bor over grensen, slik at vi er eneste til nevnte skole. Og vi ELSKER de ansatte i bhg nå. Men de har så mye tunge løsninger. Feks ingen mat inkludert, så det blir så mye ekstrajobb. Mange regler på hva som skal henges hvor (noe skal ut, noe skal på etrom, noe på et annet). Og alle må leveres på samme avdeling om morgenen. Samtidig som de leker sammen nesten hele tiden ute. Så argumentene for å bytte: 1. Veldig mye jobb med matpakker nå. 2. Levering tar så mye tid og er så mye å huske på. Både jeg som relativt fersk og andre erfarne der bommer hele tiden. 3. Barna er lei hverandre når de kommer hjem fordi de har lekt så mye sammen. 4. Jeg føler alt er på halv tolv og at vi aldri kan oppnå det nivået de ønsker av oss som foreldre. 5. Ny barnehage har ledig plass på forskjellige avdelinger. 6. All mat inkludert. 7. Ligger i skolekretsen til eldste. Det negative: - 15 minutter kjørevei i stedet for 5 minutter (men passerer butikk som vi ofte må kjøre til etter henting i dag uansett) - Jeg er redd det har mer med oss å gjøre enn barnehagen? At vi har valgt å bytte fra to må jo virke som vi aldri blir fornøyd? -Hvordan barna vil oppleve enda et bytte. Yngste har slitt veldig med savn og sorg etter barnehagen. -Hvordan fortelle noe sånt til de ansatte som vi har blitt så glad i Hvordan vite om man velger riktig…? Anonymkode: 9dd17...4e1 Det er slitsomt med matpakker?? I alle dager... Og de fleste barnehager har vel et system for hvor klær skal henge? For barnas skyld, ikke bytt igjen.. Anonymkode: 5b91c...055 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #17 Skrevet 5. november 2023 Det er tydelig at du som mor haaaater og lage matpakker. Ikke smitt dette over på barna dine. Prøv heller å lage gode matpakke opplevelser for barna, der de kan være med på å påvirke hva de skal ha i matpakken. Anonymkode: e35ff...2a4 1
BobbySocks Skrevet 5. november 2023 #18 Skrevet 5. november 2023 Stakkars unger. Innse at du/dere er problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #19 Skrevet 5. november 2023 Det høres ut som du har mange gode grunner til å vurdere å bytte barnehage. Det er forståelig at det kan være mye ekstra arbeid med matpakker og levering i den nåværende barnehagen. Det er også viktig å vurdere barnas trivsel og om de får den støtten de trenger. Å ha mat inkludert og å være i samme skolekrets kan være praktiske fordeler. Veien kan være litt lenger, men det kan være verdt det for de andre fordelene. Anonymkode: 6d279...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi byttet for et halvår siden etter mistrivsel på eldste i forrige barnehagen. Vi tok også med lillesøster pga måtte ha de i samme av praktiske grunner. Denne ligger i utkanten av skolekretsen, men barna som går her bor over grensen, slik at vi er eneste til nevnte skole. Og vi ELSKER de ansatte i bhg nå. Men de har så mye tunge løsninger. Feks ingen mat inkludert, så det blir så mye ekstrajobb. Mange regler på hva som skal henges hvor (noe skal ut, noe skal på etrom, noe på et annet). Og alle må leveres på samme avdeling om morgenen. Samtidig som de leker sammen nesten hele tiden ute. Så argumentene for å bytte: 1. Veldig mye jobb med matpakker nå. 2. Levering tar så mye tid og er så mye å huske på. Både jeg som relativt fersk og andre erfarne der bommer hele tiden. 3. Barna er lei hverandre når de kommer hjem fordi de har lekt så mye sammen. 4. Jeg føler alt er på halv tolv og at vi aldri kan oppnå det nivået de ønsker av oss som foreldre. 5. Ny barnehage har ledig plass på forskjellige avdelinger. 6. All mat inkludert. 7. Ligger i skolekretsen til eldste. Det negative: - 15 minutter kjørevei i stedet for 5 minutter (men passerer butikk som vi ofte må kjøre til etter henting i dag uansett) - Jeg er redd det har mer med oss å gjøre enn barnehagen? At vi har valgt å bytte fra to må jo virke som vi aldri blir fornøyd? -Hvordan barna vil oppleve enda et bytte. Yngste har slitt veldig med savn og sorg etter barnehagen. -Hvordan fortelle noe sånt til de ansatte som vi har blitt så glad i Hvordan vite om man velger riktig…? Anonymkode: 9dd17...4e1 Veldig mye jobb med matpakker? I all Verba 😂 Anonymkode: a28ef...eae 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå