Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes at all den negativiteten er det mest slitsomme. For min del mister jeg ikke juleglede av å pynte sakte litt og litt i mitt tempo. Hvordan andre gjør det er opp til de. Her har vi allerede drukket julebrus og nå er de ferske smultringene i salg så skal begynne unne oss det og i blant. For meg er jula ferdig etter nyttår. Aldri skjønt poenget med holde på i januar. 1 nyttårsdag er nytt år for meg og da begynner jeg glede meg til sommeren. Allerede fått en kalender i hus, en kaffe kalender skal få en te kalender av typen. Er kaldt og mørkt og begynt tenne stearinlys. Kommer nok snart henge opp stjerna for gir lys og glede inn i mørke tiden ❤️🎄😉

Anonymkode: 4267e...127

• Nyttig 1

Jeg har begynt å planlegge, men må gjennom to eksamner før den tid og må ikke komme i for mye kosemodus😂 Drøyer julebrus, julegodt og julemusikk til siste halvdel av november, når jeg har rukket et par effektive uker med lesing og kan ha det som en underveisbelønning

Anonymkode: 938f6...077

• Liker 1

Ikke akkurat julestemning, mer venter-på-jula stemning?

Jeg synger i kor, og vi er i full gang med å øve på julerepertoaret. Det begynner vi med i oktober, og er skikkelig koselig når det begynner å bli mørkt og ruskete ute. Så holder jeg på å sette sammen bilder til fotobok til besteforeldrene, og funderer på julekortbilde av ungene. Liker å planlegge julegaver og sånt i november, desember går så fort uansett. Jeg skal snart bestille jule-te av ulike slag, det drikker jeg hele vinteren. Og lurer på når det kommer klementiner i butikken. 

Pynt, julebakst og sånt venter til det faktisk er advent. Men det er mange juleforberedelser som kan begynne i november og det syns jeg bare er koselig. 

Anonymkode: a2a34...3a3

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke akkurat julestemning, mer venter-på-jula stemning?

Jeg synger i kor, og vi er i full gang med å øve på julerepertoaret. Det begynner vi med i oktober, og er skikkelig koselig når det begynner å bli mørkt og ruskete ute. Så holder jeg på å sette sammen bilder til fotobok til besteforeldrene, og funderer på julekortbilde av ungene. Liker å planlegge julegaver og sånt i november, desember går så fort uansett. Jeg skal snart bestille jule-te av ulike slag, det drikker jeg hele vinteren. Og lurer på når det kommer klementiner i butikken. 

Pynt, julebakst og sånt venter til det faktisk er advent. Men det er mange juleforberedelser som kan begynne i november og det syns jeg bare er koselig. 

Anonymkode: a2a34...3a3

Jeg vil også ha klementiner i butikken 🙂

Anonymkode: 09de9...4ae

Annonse

Jeg har kommet i førjulsstemning! Nyter synet av jul i butikker, hører på juleradioen og forbereder litt, gleder meg til å bake, pynte osv. På lille julaften, når huset er pyntet og familien samler seg til kveldsmat og ser Grevinnen og Hovmesteren, DA kommer julestemningen❤️

Anonymkode: 70251...808

Nei, får ikke julestemning tidlig i november av at butikkene pøser på med juleting. Ingen pynter her ennå, eller ønsker god jul. 

Den kommer snikende i adventstiden, og topper seg på julaften og når det faktisk er jul :)

Anonymkode: 127d5...7a7

• Liker 1
  • Nyttig 1

Jeg kjenner jeg får mindre og mindre julestemning desto mer handelstanden pøser på med jul fra oktober av. Og folk er så idioter at de danser rundt gullkalven og lar seg påvirke til å ha jul i 3 måneder. Får mer og mer avsmak av hvordan det er blitt. Så nei. Ingen julestemning, bare en ekkel flau smak i munnen når jeg ser hvor gale det er blitt

Anonymkode: 92443...c59

• Liker 1
  • Nyttig 1

Nei og det er helt greit.  Jul er bare mas.  Jobber 8 timer bittelille,12 timer lillejulaften og 12 timer julaften samt hele romjula tom 29/12.  Gleder meg til det er over

Anonymkode: 5c35e...8eb

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes at all den negativiteten er det mest slitsomme. For min del mister jeg ikke juleglede av å pynte sakte litt og litt i mitt tempo. Hvordan andre gjør det er opp til de. Her har vi allerede drukket julebrus og nå er de ferske smultringene i salg så skal begynne unne oss det og i blant. For meg er jula ferdig etter nyttår. Aldri skjønt poenget med holde på i januar. 1 nyttårsdag er nytt år for meg og da begynner jeg glede meg til sommeren. Allerede fått en kalender i hus, en kaffe kalender skal få en te kalender av typen. Er kaldt og mørkt og begynt tenne stearinlys. Kommer nok snart henge opp stjerna for gir lys og glede inn i mørke tiden ❤️🎄😉

Anonymkode: 4267e...127

Som jeg skulle sagt det selv 😅❤️

Har ikke tid til å tenke på at det snart er jul, alt for mye som skjer 😂 Håper det slår innover meg når vi bikker 1. søndag i advent. Gleder meg til å få julestemning! Bake litt og fikse julegaver 🥰👌

Annonse

I år sliter jeg med at det er så mørkt, kaldt og vått ute. Har ikke sett sola på 2 uker.

Så jeg har veldig lyst å få frem lyskjede og stjerne i vinduet, men klarer nok holde igjen 2 uker.

Vi reiser bort 15. desember og feirer ikke hjemme i år, så vi setter ikke opp juletreet, men jeg skal ha pynt. Masse pynt.

Anonymkode: 930bf...479

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har begynt å få julestemning allerede,og vil at det skal bli desember fort 🙂 

Nei vet ikke om jeg rekker å komme i julestemning før jula er borte. Reiser bort 14 dager i begynnelsen av desember .. kommer hjem 7 dager før jul så d får bli som det blir. 

Arkana skrev (16 timer siden):

Dette er et utsagn jeg leser ofte på KG, alltid fra de som synes man skal holde julepynten mellom lille julaften og 13./20. dag jul, men har aldri opplevd at det stemmer. Jeg vet ikke om noen som blir lei av og tar ned julepynten i løpet av romjulen, uansett når de satte den opp. De som elsker julen så mye at de pynter allerede tidlig i desember vil naturlig nok også at den skal vare lengst mulig.  

Du kjenner ikke meg, med andre ord! 😆

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har begynt å få julestemning allerede,og vil at det skal bli desember fort 🙂 

Ja skikkelig faktisk, gleder meg til jul

Anonymkode: 424a0...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...