Gå til innhold

Gave til stebarn - dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har barn fra før og den ene fyller 18 nå. De har tradisjon for ganske dyre gaver til sånne bursdager. Jeg her pleid å bidra med 50% av gaver, men akkurat nå har jeg gått ned i stilling og tjener ganske mye dårligere i tillegg til at vi nettopp har kjøpt nytt hus. Jeg kjenner at jeg ikke har råd til å bruke så mye penger på gave nå. Er det urimelig? Jeg kan jo ta av sparepengene mine, men det begynner å bli slunkent på den kontoen også. Hva har/hadde dere andre gjort? 

Anonymkode: 114e9...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel mannen din ha forståelse for. Enten får han dekke inn din del selv, eller hvis dere begge har dårlig råd, får dere gi en rimeligere gave.

Det kan ikke være sånn at denne 18-årsgaven er viktigere enn familieøkonomien.

Skrevet

Snakk med mannen din. Hvis han ikke har forståelse for det skjønner jeg ingenting.

Anonymkode: 9bb7b...33f

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker stebarna mine og vil ikke være smålig. Så det sitter langt inne og si at jeg heller vil «spare» pengene mine enn å bidra med gave. Jeg kjenner at jeg syns det er litt gnient. Men samtidig kjenner jeg at jeg ikke har de ekstra pengene akkurat nå. Jul er det også snart…

Skrevet

Særskilt dyre gaver må foreldrene selv stå for. Gi det du vanligvis gir til bursdager.

Anonymkode: 9083e...aff

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg elsker stebarna mine og vil ikke være smålig. Så det sitter langt inne og si at jeg heller vil «spare» pengene mine enn å bidra med gave. Jeg kjenner at jeg syns det er litt gnient. Men samtidig kjenner jeg at jeg ikke har de ekstra pengene akkurat nå. Jul er det også snart…

Herregud, bare si at du ikke har råd. 

Anonymkode: 84617...d60

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og jeg synes det er gnient at ikke mannen din betaler hele gaven og setter ditt navn på kortet. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er viktig å være ærlig med partneren din om din økonomiske situasjon og diskutere alternative gaveidéer som passer bedre innenfor budsjettet ditt.

Anonymkode: c45f4...354

Skrevet
Kvalitet skrev (2 timer siden):

Og jeg synes det er gnient at ikke mannen din betaler hele gaven og setter ditt navn på kortet. 

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...