Gjest Nattergalen82 Skrevet 5. november 2023 #1 Del Skrevet 5. november 2023 Er det noen her som har erfaring med å jobbe på sterilsentralen på sykehus? Jeg er fra før sykepleier og har studert div fag og videreutdanning, men ønsker ikke jobbe i pleien mer eller ha ansvar for andre mennesker. Jeg ønsker en rutinepreget og forutsigbar jobb, som er passe spennende. Og en jobb hvor jeg ikke må tenke på alt mulig hele tiden, men kun det jeg holder på med. Jeg liker og å jobbe praktisk, så tenker det kan passe for meg. Noen som kan svare?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Del Skrevet 5. november 2023 jeg er operasjonssykepleier, og har av den grunn erfaring med sterilforsyningsarbeid. Hvis du først får jobb uten relevant utdanning (sterilforsyningsteknikker, spesialrenholder, opr.spl e.l.), så vær klar over at du sannsynligvis får samme lønn som ufaglærte. Å jobbe på sterilsentral kan for øvrig være veldig travelt og fysisk tungt, så det er ikke noe enkelt arbeid. Det krever også at du er konsentrert om det du gjør, å legge rister er nøyaktighetsarbeid, og gjør du feil kan det få store konsekvenser når instrumentene skal tas i bruk. De store sterilsentralene har døgndrift, så du kommer heller ikke unna turnus. Anonymkode: f9559...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…