AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg ammer fortsatt. Vekta gikk ned ca 8kg ganske kjapt etter fødsel, før det stoppet opp. Nå har jeg begynt å gå ned i vekt igjen. Jeg tør ikke slanke meg, eller være for aktivt, for jeg er redd for å miste melka. Baby er 9 måneder. Men lurer på andres erfaringer med ammeslutt. Gikk dere opp eller ned i vekt da? Anonymkode: 4be78...92d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Gikk ikke ned noe særlig så lenge jeg ammet. Gikk litt ned etter ammeslutt, men for å komme ned til førgravid-vekta måtte jeg legge inn skikkelig innsats. Anonymkode: a4f98...cca
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Gikk opp i vekt da jeg ammet. Gikk ned til normal vekt da jeg sluttet å amme. Anonymkode: 4d05d...56c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Jeg raste ned i vekt da jeg ammet (til - 12 kg før graviditet), men gikk opp igjen ca halvparten da jeg sluttet amme. Anonymkode: cd323...c31
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Det er viktig å huske at amming i seg selv kan bidra til å forbrenne kalorier, så det er normalt å oppleve vekttap mens du ammer. Men fokuser på å ha et balansert kosthold og være aktiv på en måte som føles riktig for deg og din kropp. Anonymkode: bb0c3...6ed
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Vet ikke om amming har påvirket hverken det ene eller andre hos meg. Med første, gikk jeg tilbake til ca som jeg var før, i løpet av ammetiden. Med nr 2 ca det samme, men mistet ikke alt det ekstra før er par år etter fødsel. Med nr 3 gikk jeg ned etter ammeslutt. Følte ikke jeg spiste mye mens jeg ammet siste, men tror kroppen min holdt på både fett og vann. Anonymkode: 055e6...ad0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Etter ammeslutt var vekten stabil igjen. Jeg gikk ufrivillig ned mens jeg ammet. Siden det har jeg ikke forsøkt å gå hverken opp eller ned, og tror vekten er omtrent den samme som da jeg sluttet å amme siste barn nå. Anonymkode: 0b446...b6c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Veide 46kg da jeg ble gravid, 78kg rundt termin og gikk ned til 56kg med kun 2 år med amming og null trening. Spiste hva jeg ville. Gikk opp til idealvekt på 62kg etter endt amming. Anonymkode: d5d07...2f6
IkkeStudentLenger Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 Gikk mye ned i vekt, men etter de første to ukene der 12 kg forsvant med fødsel av baby etc (samme som jeg gikk opp i graviditeten), så gikk det stabilt nedover til jeg var 16 kg under det jeg var før graviditet. Jeg ble ganske mager tilslutt, og jobbet hardt for å holde vekten. Gikk ikke opp til normalvekt igjen før etter at jeg hadde stoppet å amme når mini var 2 år og 4 måneder. Veide 65 kg før graviditet, gikk opp til 77, og på det laveste veide jeg 49kg. Nå er jeg på 55, det er der jeg liker meg best. Er 1.61.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 11.20): Jeg ammer fortsatt. Vekta gikk ned ca 8kg ganske kjapt etter fødsel, før det stoppet opp. Nå har jeg begynt å gå ned i vekt igjen. Jeg tør ikke slanke meg, eller være for aktivt, for jeg er redd for å miste melka. Baby er 9 måneder. Men lurer på andres erfaringer med ammeslutt. Gikk dere opp eller ned i vekt da? Anonymkode: 4be78...92d Om man går opp eller ned i vekt ved ammeslutt kommer ann på din livsstil, kosthold, trening og biologiske forhold. Jeg gikk lettere ned med nr 2, sluttet å amme på våren - enkelt å komme seg ut, være aktiv, ta sunne valg. Jeg la på meg når jeg sluttet å amme i oktober. Var rett og slett vanskeligere å komme seg ut dørene og holde aktiviteten oppe. Mørkt og kaldt ute, mer kos inne.. Anonymkode: 57ec4...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå