AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg er 46 år og har vært igjennom et tøft samlivsbrudd, hatt alvorlig depresjon i måneder grunnet dette. Jeg mistet matlysten da dette skjedde, og etterhvert begynte jeg å veie meg hver dag. Fikk en god følelse av å ha kontroll på kroppen, sulten i magen var en slags selvskadingsmetode, og jeg følte jeg ble finere jo slankere jeg ble. Jeg var normalvektig da dette begynte, ikke tynn og ikke overvektig, bmi på ca 24 da. Nå er jeg bedre fra depresjonen, ser lysere på livet, men sliter fortsatt med å spise. Altså det kan gå dager der jeg ikke spiser noe, noen dager spiser jeg et måltid og gjør et voldsomt rituale av det. Jeg vil heller gå en lang tur enn å spise, og hvis jeg får i meg middag feks går jeg dobbelt så langt. Jeg vet jeg ikke kan fortsette sånn, ser at jeg ikke ser frisk ut lenger, men jeg klarer ikke slippe kontrollen. Er redd for å legge på meg. Vet det høres dumt ut, og jeg har snakket med psykolog og legen, men føler ikke de har hatt noen gode råd. Har noen av dere slitt med det samme og kommet dere over det? Jeg trenger noen tips av de med erfaring. Anonymkode: b70f5...3bf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Det finnes gode råd å få av ROS, Rådgivning om spiseforstyrrelser. Dette er et lavterskeltilbud, du behøver ikke henvisning og det er gratis. Ta kontakt med dem! Se her: https://nettros.no/ Anonymkode: b2ef9...40b 1
_popcorn_ Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg