AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Holder på å rebalansere porteføljen og selger meg ned i noen posisjoner. Rundt 20% til ASK skal omfordeles til fastrente da jeg trenger disse pengene om noen år. Lurer på i denne sammenhengen om det ikke kan være smart å lukke DNB Norden Indeks posisjonen. Her ligger det rundt 20% av porteføljen om en kun betrakter ASK. Da trenger jeg liksom ikke å selge noko annet for å omfordele til fastrente. Takk for innspill. Anonymkode: ea84e...94c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 3 hours ago, LadeJarl said: Hvor lenge er "noen år" ? Mellom 8mnd og 2år en plass. Pengene er nesten 20 år gammel og har vært plassert der og der opp gjennom tiden. Anonymkode: ea84e...94c
LadeJarl Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 For å gi gode råd om pengeplassering fra 8- 24 mnd fram trenger en en særdeles nypusset krystallkule skal jeg være helt ærlig.. Det en kan si rent generellt er at det er ikke i norden det store skjer for tida men USA og særlig Kina..Men 8-24 mnd er en håpløs tidsramme...Det som taler for fastrente er at nedgangsyklusen ikke er over og at børsene fremdeles ikke har tatt en smell..pluss masse grus i det geopolitiske maskineriet med potensiale til å utløse en børskrise.. På den andre siden ser det ut som rentetoppen er nådd og vi vet at masse investeringsbanker sitter på sekker med penger de vil kaste inn på børsene når sola titter fram igjen... DNB norden index..? Vi snakker norsk olje, svensk tømmer og dansk bacon...?..:)...Alt i alt ville jeg landet på det samme du gjorde siden tidsperspektivet er så kort.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå