Gå til innhold

Jeg syns det er veldig vanskelig og sårt nå, og må ta et valg. Hjelp, råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann i snart 6 måneder. 
Vi holder ikke på vil jeg si. Vi møtes flere dager i uken, vi finner som regel på noe eller omgås i hverandres selskap hos en av oss.

Jeg har i løpet av disse månedene blitt interessert i fyren. 
Jeg har smått prøvd å vise interesse, selvom vennskapet kan ryke men det er en risk jeg må ta, føler jeg. 
Jeg har ikke prøvd på et kyss, men litt mer nærhet, så vi har omgås lenge uten at vi har kysset, og har definitivt ikke hat sex. Han har heller ikke prøvd på noe kyss eller mer. 
Vi har ikke snakket noe om følelser for hverandre. Vi har delt mye om oss selv til hverandre(oppvekst, ekser, hva man vil i livet, fremtidig partner osv),så en trygghet er det vel begge veier.

Når vi er ute blandt andre virker han beskyttende ovenfor meg, sånn generelt om det gir mening. Han er opptatt av at jeg har det bra. Han er også veldig spandabel, jeg får aldri spandere noe tilbake😅og jeg har prøvd. Men igjen, han kan vel også bare bry seg som en kompis, selvom han er beskyttende osv? Jeg tenker man ikke kan analysere alle situasjoner. Men for meg omgås vi mye, deler store deler av hverdagen, vi bruker så mye tid på hverandre at det kan til tider føles ut som et forhold, minus kos og forpliktelser som er med et forhold.

Jeg syns nå at vi bruker så mye tid på hverandre og jeg ønsker som en del andre å møte en jeg kan dele livet med. Jeg er dessverre redd for at jeg og han kun bruker tiden til hverandre, det er hyggelig og alt det. Men om interessene dessverre bare går en vei så er jeg på en måte nødt til å trekke meg mye tilbake, da jeg vil være åpen for andre muligheter. Da vi innledet vennskapet, hadde jeg ingen plan om at denne karen skal jeg få følelser for, nei. Det har kommet med tiden. Det er mye ved han jeg liker. Så jeg er også redd jeg blir såret om han møter ei annen, med tanke på all tiden vi bruker på hverandre idag.

Jeg forstår at og prate med han om dette kan gi noen svar. Men det er bare noe i meg som ikke får det til. Jeg tenker som så at når ingenting mer er skjedd mellom oss etter så lang tid, kan en vel umulig ha følelser gjensidig? 
Og siden jeg ikke tørr og vise dette eller gjøre noe mer. Så tenker jeg også, hva er evt oddsen for at han skulle like meg som mer enn en venn, når heller ikke han gjør noe mer. Jeg sier ikke at mannen må ta første steget. 

Anonymkode: 2bc30...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du forsøker på litt nærhet, hva gjør han da? Trekker han seg vekk?

Dere har snakket om mye. Har dere og snakket om dere er glad i kos og berøring i kjæresteforhold?

Tror jeg ville sagt til ham at jeg likte ham veldig godt, og at jeg har merket etter hvert at jeg liker deg mer enn bare en venn. Det føles vanskelig for meg å si det, for vet ikke om du har de samme følelsene. Men føler at det blir for vanskelig for meg å bare være venn.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg har fått følelser for deg.

Enkelt og rett på poeng.

Så er resten opp til han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når vi er ute blandt andre virker han beskyttende ovenfor meg, sånn generelt om det gir mening. Han er opptatt av at jeg har det bra. Han er også veldig spandabel, jeg får aldri spandere noe tilbake😅og jeg har prøvd. Men igjen, han kan vel også bare bry seg som en kompis, selvom han er beskyttende osv? Jeg tenker man ikke kan analysere alle situasjoner. Men for meg omgås vi mye, deler store deler av hverdagen, vi bruker så mye tid på hverandre at det kan til tider føles ut som et forhold, minus kos og forpliktelser som er med et forhold.

Jeg hadde en kompis som over ti år ikke kunne spandere så mye som én kaffekopp på meg. Jeg var rausere enn ham, for jeg har alltid tenkt at man er litt raus i vennskap, sånn generelt sett. Først da han ble forelsket i meg snudde det helt: det skulle betales og fikses og passes på og lyttes til og gud vet hva. Fyren endret seg fra å være litt kald til å bli veeerdens hyggeligste og rauseste mann. De gangene jeg treffer ham nå, er han i ekstase over å gjøre små greier for meg. Så min erfaring er at forelskede menn strekker seg nok lengre for en kvinne enn det helt platoniske kompiser gjør.

Anonymkode: fec03...219

Skrevet
exictence skrev (13 minutter siden):

Når du forsøker på litt nærhet, hva gjør han da? Trekker han seg vekk?

Dere har snakket om mye. Har dere og snakket om dere er glad i kos og berøring i kjæresteforhold?

Tror jeg ville sagt til ham at jeg likte ham veldig godt, og at jeg har merket etter hvert at jeg liker deg mer enn bare en venn. Det føles vanskelig for meg å si det, for vet ikke om du har de samme følelsene. Men føler at det blir for vanskelig for meg å bare være venn.

Det er litt forskjellig syns jeg. 
Noen dager virker det som at nærhet er ok, om vi slapper av med serie eller film feks. Andre ganger syns jeg han kan trekke seg unna. Så syns det er litt vanskelig.

Vi har vært inne på tema, vil jeg si. Ifølge han så er han veldig forsiktig/varsom med den neste damen han vil satse på. Da han har noen dårlige erfaring med forhold, utroskap osv. Han har sagt han må stole 100% på vedkommende, noe som også er forståelig. Han har fortalt hva han ser etter i en dame, hvilke «krav». Ikke snakket noe om nærhet/kos i et kjæresteforhold.

Kan man skrive slikt på en melding? 
Jeg vet det beste er og ta det opp, jeg bare kvier meg veldig mye. Jeg risikerer vennskapet også, men igjen, det kan vel like så godt settes på risk siden jeg føler mer. Og en dag kan ende opp med og bli såret om vi forsetter dette vennskapet så intens!

Skrevet
WhisperingWind skrev (12 minutter siden):

Jeg har fått følelser for deg.

Enkelt og rett på poeng.

Så er resten opp til han.

Kan man sende slikt på en melding? Kvier meg allerede for en slik samtale. Jeg foretrekker egentlig prat ansikt til ansikt, men akkurat nå og med dette, så får jeg ikke ordene ut en gang. Det har jo vært flere ganger jeg har ville snakke om det og muligheten har vært der, men det sier bare stopp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er litt forskjellig syns jeg. 
Noen dager virker det som at nærhet er ok, om vi slapper av med serie eller film feks. Andre ganger syns jeg han kan trekke seg unna. Så syns det er litt vanskelig.

Kan godt forstå du synes det er vanskelig. 

Jeg synes du skal forsøke deg med å sette ord på følelser overfor ham. Si når dere sitter tett og ser film at du har det fint med ham, at du synes dere har det så koselig.

Og spørre ham når han trekker seg vekk; at jeg opplever at det liksom er sånn at du trekker deg vekk. Hva tenker du?

Vi har vært inne på tema, vil jeg si. Ifølge han så er han veldig forsiktig/varsom med den neste damen han vil satse på. Da han har noen dårlige erfaring med forhold, utroskap osv. Han har sagt han må stole 100% på vedkommende, noe som også er forståelig. Han har fortalt hva han ser etter i en dame, hvilke «krav». Ikke snakket noe om nærhet/kos i et kjæresteforhold.

Men han må jo forstå at du og har dine erfaringer. Dere begge tar en sjanse på om det dere ska fungere i et langsiktig forhold. Det kan man ikke helt vite om vil fungere før man tør å prøve. Det gjelder begge. 

Jeg blir faktisk litt redd for å gå inn i et forhold til en som tilsynelatende vil bli så utrolig såret og lei seg hvis det ikke går. Jeg orker liksom ikke ha det ansvaret på meg at det skal gå. 

Selvfølgelig må det være 100% gjensidighet det med å kunne stole på hverandre. Det mener jo du og. 

Kan man skrive slikt på en melding? 
Jeg vet det beste er og ta det opp, jeg bare kvier meg veldig mye. Jeg risikerer vennskapet også, men igjen, det kan vel like så godt settes på risk siden jeg føler mer. Og en dag kan ende opp med og bli såret om vi forsetter dette vennskapet så intens!

Ja, du kan jo det. Men jeg tror kanskje det hadde vært bedre å si det direkte. 

Jeg tror det går veldig bra. I verste fall føler han bare vennskap, men du vil uansett føle deg lettet over å ha sagt det til ham. 

Lykke til

Gjør det, vi. jeg absolutt si

Skrevet

Ikke send mld om dette. Ta det neste gang du snakker med han. Si du har fått følelser, og hva han tenker om det. Er det ikke gjensidig må du trekke deg bort. Og si at du gjør det. 

Anonymkode: 136a7...2f6

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan man sende slikt på en melding? Kvier meg allerede for en slik samtale. Jeg foretrekker egentlig prat ansikt til ansikt, men akkurat nå og med dette, så får jeg ikke ordene ut en gang. Det har jo vært flere ganger jeg har ville snakke om det og muligheten har vært der, men det sier bare stopp.

Ville tatt den face to face. Bare tving de ut😎💪

Skrevet

Hvis du føler at du ønsker å utforske et mer romantisk forhold, kan det være lurt å åpne opp for en samtale om følelser. Kommunikasjon er nøkkelen for å forstå hverandres forventninger og ønsker. Det er også viktig å være tålmodig og la ting utvikle seg naturlig.❤️

Anonymkode: e3c6e...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...