AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Del Skrevet 5. november 2023 Vet at retinol skal unngås mens man er gravid. Men hva med AHA og BHA? Har kjøpt en rensegel og exfoliernede servietter med disse ingrediensene (fra Dr. Dennis Gross). Hudpleier sa det var trygt, men så har jeg lest litt at noen mener man burde unngå dette? Mens andre mener konsentrasjonen i hudpleieprodukter er så liten at det ikke er av betydning. Noen som har kunnskap og gode kilder på dette? Bruker dere produkter med disse ingridiensene? Anonymkode: 95437...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Del Skrevet 5. november 2023 Prøvde å spør både jm og fastlege om det da jeg har brukt både aha og bha syrer i min rutine. Fikk egentlig ikke noe ja/nei svar, jeg sa at jeg leste at i alle fall bha (salicilsyre ) bør unngås, men at aha gjerne er litt mildere. Da sa de at hvis jeg har lest det så bør det nok unngås. Men som sagt fikk ikke noe svar av dem, så har utelukket det inntil viderer. Eller har en rens jeg bruker 1-2 ggr i uke, men den vaskes jo rett av så regner med det går bra.. Anonymkode: e9440...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Del Skrevet 5. november 2023 Bruker bare svanemerkede produkter uten parfyme og det meste. Anonymkode: 4107d...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Del Skrevet 5. november 2023 Det beste er å snakke med en lege eller jordmor som kan gi deg råd basert på din spesifikke situasjon. De har kunnskapen og kan gi deg de beste anbefalingene Anonymkode: 34551...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det beste er å snakke med en lege eller jordmor som kan gi deg råd basert på din spesifikke situasjon. De har kunnskapen og kan gi deg de beste anbefalingene Anonymkode: 34551...832 Har spurt jordmor, hun googlet for å finne svar 😅 og ba meg snakke med hudpleier, som jeg gjorde. Men så har jeg som sagt lest litt forskjellig etterpå, så lurte på om noen har gode kilder på akkurat dette Anonymkode: 95437...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Del Skrevet 5. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Har spurt jordmor, hun googlet for å finne svar 😅 og ba meg snakke med hudpleier, som jeg gjorde. Men så har jeg som sagt lest litt forskjellig etterpå, så lurte på om noen har gode kilder på akkurat dette Anonymkode: 95437...fdb Du kan prøve å søke etter pålitelige kilder som helsemyndighetenes nettsider eller bøker skrevet av anerkjente eksperter. Anonymkode: 34551...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusjpenn Skrevet 5. november 2023 #7 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har spurt jordmor, hun googlet for å finne svar 😅 og ba meg snakke med hudpleier, som jeg gjorde. Men så har jeg som sagt lest litt forskjellig etterpå, så lurte på om noen har gode kilder på akkurat dette Anonymkode: 95437...fdb Noen ganger har jeg mer peiling enn legen min…dessverre. Her er en kilde som tar opp ulike aktive ingredienser og hvorvidt gravide kan bruke dem. Selv droppet jeg tretinoin og brukte paulas choice bha et par ganger i uka https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3114665/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 5. november 2023 #8 Del Skrevet 5. november 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Vet at retinol skal unngås mens man er gravid. Men hva med AHA og BHA? Har kjøpt en rensegel og exfoliernede servietter med disse ingrediensene (fra Dr. Dennis Gross). Hudpleier sa det var trygt, men så har jeg lest litt at noen mener man burde unngå dette? Mens andre mener konsentrasjonen i hudpleieprodukter er så liten at det ikke er av betydning. Noen som har kunnskap og gode kilder på dette? Bruker dere produkter med disse ingridiensene? Anonymkode: 95437...fdb Jeg kuttet bha og retinol når jeg var gravid. Kjøpte et C-vitamin serum og brukte det i tillegg til niancinimide og hyaluronic acid - det er trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå