AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Det er noen som selger 6 stoler på finn og jeg har så lyst på dem. Jeg har fulgt med lenge om slike stoler kommer på finn, da jeg har akkurat slike men trenger 4 til. For 2 uker siden kontaktet jeg selger og spurte om jeg kan kjøpe kun 4. Selgeren sa at hen vil helst selge alle 6. Og selgeren pushet meg skikkelig om å bestemme, for det er mange som er interessert i å kjøpe. Til slutt sa jeg nei, og avsto fra kjøpe. I ettertid ser jeg at stolene fortsatt er til salgs. Hva skjedde med at det var så mange som var int i å kjøpe dem? Jeg har lyst å sende selgeren mld og spørre om hen har ombestemt seg, da jeg fortsatt vil kjøpe. Er det frekt? Eller bare skrive om hen ombestemmer seg og vil selge 4, så er jeg intr.? Hva hadde du gjort? Jeg har så lyst på disse stolene, da de veldig sjeldent eller nesten aldri kommer på finn, og om de gjør det så er det langt unna meg, og ingen vil sende dem. Anonymkode: b1364...110
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Kjøp alle 6 og selg 2 av de. Anonymkode: 26b0d...1bf 26 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Ville bare kjøpt alle seks. Skjønner godt at ikke selger ønsker å måtte stå igjen med to stoler. Litt ufint å spørre igjen når selger var så tydelig. Anonymkode: fcda5...51b 18 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjøp alle 6 og selg 2 av de. Anonymkode: 26b0d...1bf Lettere å selge 6 enn 2 da, jeg forstår. Men selv om jeg kan kjøpe alle 6 og selge 2, har ikke bil stor nok til alle 6, kun 4. Og veien er for lang til å dra 2 ganger. Anonymkode: b1364...110
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville bare kjøpt alle seks. Skjønner godt at ikke selger ønsker å måtte stå igjen med to stoler. Litt ufint å spørre igjen når selger var så tydelig. Anonymkode: fcda5...51b Ok. Anonymkode: b1364...110
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Send selger en melding og si du vil fortsatt kjøpe 4 om mulig. Det er IKKE frekt. Det er kjøpers marked på Finn om dagen😉
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Da spør du om du kan betale for alle seks og bare ta med deg fire. Anonymkode: db6d2...8cb 7 1
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da spør du om du kan betale for alle seks og bare ta med deg fire. Anonymkode: db6d2...8cb Hvorfor det? Er jo helt tullete, vil folk selge så må de stå i det, set er kjøpers marked, for noe tull. Men selger kan selvfølgelig avslå igjen, men man må ikke gi seg på Finn. Har burde solgt og kjøpt mye der. Ts, ikke gi deg, kjøp 4 😉
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 Skjønner godt at han vil selge alle stolene samlet, er stort sett umulig å bli kvitt en eller to. Du kan selvfølgelig sende en melding å spørre om å bare kjøpe fire, men jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg som selger fikk den forespørselen fra en kjøper som tidligere hadde fått til svar at det var alle eller ingen. Ville faktisk tenkt at det bare var styr med deg, og helt funnet andre. Det meste blir solgt til slutt om det er en ettertraktet vare, det må bare ligge ute litt lenger. Jeg solgte selv spisestuestoler for noen år siden der henvendelsene på finn var til å rive seg i håret av, la til slutt stolene ut på en lokal markedsgruppe på fb og fikk solgt med en gang- Anonymkode: 1555a...010 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da spør du om du kan betale for alle seks og bare ta med deg fire. Anonymkode: db6d2...8cb 😳🤣 Anonymkode: b1364...110
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner godt at han vil selge alle stolene samlet, er stort sett umulig å bli kvitt en eller to. Du kan selvfølgelig sende en melding å spørre om å bare kjøpe fire, men jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg som selger fikk den forespørselen fra en kjøper som tidligere hadde fått til svar at det var alle eller ingen. Ville faktisk tenkt at det bare var styr med deg, og helt funnet andre. Det meste blir solgt til slutt om det er en ettertraktet vare, det må bare ligge ute litt lenger. Jeg solgte selv spisestuestoler for noen år siden der henvendelsene på finn var til å rive seg i håret av, la til slutt stolene ut på en lokal markedsgruppe på fb og fikk solgt med en gang- Anonymkode: 1555a...010 Rart at det skal være andre regler på Finn enn i møbelbutikker!? For der får man kjøpt enkelt stoler, og dette er brukte stoler. Så selvfølgelig kan man spørre om å kjøpe bare 4, selger har jo ikke fått solgt de, hva selger gjør med de to siste er selgers problem og det trenger da ikke kjøper å bry seg med!! For noen pinglete folk dere er, tragisk.. er bare folk som ikke får solgt sine egne ting og er furtne for det som skriver slike kommentarer her🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: c1d28...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Så du har ikke mulighet til å leie en henger og hente alle 6? 🙄 Eller kjøre to ganger, eller spørre en venn om å kjøre samtidig som deg slik at du får med deg alle stolene? I så fall dreier det seg jo bare om tafatthet. 🙄 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rart at det skal være andre regler på Finn enn i møbelbutikker!? For der får man kjøpt enkelt stoler, og dette er brukte stoler. Så selvfølgelig kan man spørre om å kjøpe bare 4, selger har jo ikke fått solgt de, hva selger gjør med de to siste er selgers problem og det trenger da ikke kjøper å bry seg med!! For noen pinglete folk dere er, tragisk.. er bare folk som ikke får solgt sine egne ting og er furtne for det som skriver slike kommentarer her🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: c1d28...3ca I hvilken verden er det «rart» at spillereglene er annerledes i en butikk og dersom man ønsker å kjøpe noe fra hjemmet til en privatperson ? 🤷♀️ Anonymkode: 37767...816 16 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så du har ikke mulighet til å leie en henger og hente alle 6? 🙄 Eller kjøre to ganger, eller spørre en venn om å kjøre samtidig som deg slik at du får med deg alle stolene? I så fall dreier det seg jo bare om tafatthet. 🙄 I hvilken verden er det «rart» at spillereglene er annerledes i en butikk og dersom man ønsker å kjøpe noe fra hjemmet til en privatperson ? 🤷♀️ Anonymkode: 37767...816 Nei, det kan jeg ikke, om jeg hadde så hadde jeg kanskje vurdert, men nei. Og 🙄 kan du stappe ett visst sted. Anonymkode: b1364...110 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skjønner godt at han vil selge alle stolene samlet, er stort sett umulig å bli kvitt en eller to. Du kan selvfølgelig sende en melding å spørre om å bare kjøpe fire, men jeg hadde blitt rimelig irritert om jeg som selger fikk den forespørselen fra en kjøper som tidligere hadde fått til svar at det var alle eller ingen. Ville faktisk tenkt at det bare var styr med deg, og helt funnet andre. Det meste blir solgt til slutt om det er en ettertraktet vare, det må bare ligge ute litt lenger. Jeg solgte selv spisestuestoler for noen år siden der henvendelsene på finn var til å rive seg i håret av, la til slutt stolene ut på en lokal markedsgruppe på fb og fikk solgt med en gang- Anonymkode: 1555a...010 Ja, KG er noe for seg selv, det ser man i de fleste tråder. Anonymkode: b1364...110 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Lettere å selge 6 enn 2 da, jeg forstår. Men selv om jeg kan kjøpe alle 6 og selge 2, har ikke bil stor nok til alle 6, kun 4. Og veien er for lang til å dra 2 ganger. Anonymkode: b1364...110 Spm er jo hvor mye du har lyst på dem. Selger eieren 6 og ikke 4. Så er det 6 du må kjøpe. Du kan alltids prøve å selge de siste to selv. Og evnt levere de til brukt butikk om du ikke får det til. Kan jo være det er bruktbutikk i nærheten av selger som vil ta de imot, da kan du kjøre to dit, og ta med deg 4 hjem. Eller ta to turer. Dette blir akkurat så vanskelig som du gjør det til. Men du må i utgangspunktet forholde deg til at selger selger 6 stoler og ikke 4. Også må du finne ut av resten selv. Alternativt kjøper du deg litt større bord Anonymkode: a4cad...628 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #16 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det kan jeg ikke, om jeg hadde så hadde jeg kanskje vurdert, men nei. Og 🙄 kan du stappe ett visst sted. Anonymkode: b1364...110 Henger får du leid på bensinstasjon Anonymkode: a4cad...628
BobbySocks Skrevet 5. november 2023 #17 Skrevet 5. november 2023 Det er da ikke verre en å sende en melding, men sier han nei da har du brent alle broer. Da blir det ikke disse stolene, så da må du se om det er verd det. 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #18 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Henger får du leid på bensinstasjon Anonymkode: a4cad...628 Har ikke bil til det, herregud!!!! Anonymkode: b1364...110 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #19 Skrevet 5. november 2023 Jeg spurte bare om det er frekt å sende mld til selger og spørre om hen er interessert å selge 4. Spurte ikke om 6 stoler her inne. Hvorfor svarer alle med 6? Dere er helt utrolige at jeg bare blir irritert. Glem at jeg spurte. Hadetbra! Anonymkode: b1364...110
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Skrevet 5. november 2023 IneT skrev (58 minutter siden): Hvorfor det? Er jo helt tullete, vil folk selge så må de stå i det, set er kjøpers marked, for noe tull. Men selger kan selvfølgelig avslå igjen, men man må ikke gi seg på Finn. Har burde solgt og kjøpt mye der. Ts, ikke gi deg, kjøp 4 😉 En god del kjøpere tror dette for tiden, ser jeg. Folk velger å være direkte sosialt dårlig fungerende. Men kjøpere som er «vriene» er ikke verdt å selge til. Da donerer jeg heller tingene mine til en bruktbutikk. Mitt minimumskrav er normal høflighet, ellers selger jeg intet til deg. Du kan gi meg all verdens penger - jeg er ikke fattig fordi jeg selger på Finn. Jeg er miljøbevisst. Finn er ikke en butikk. Vi står fritt til å diskriminere deg helt lovlig om du er ufin. Anonymkode: 4ec35...ed0 8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå