Gå til innhold

Trenger mer fukt på vinteren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har dehydrert hud. Tørr hud kjennes vel stram ut? Og det gjør ikke min. Den bare ser tørr ut. 

Til vanlig bruker jeg Avene hydrance Aqua gel, og liker denne godt. Har dere tips til andre produkter jeg kan prøve? Kanskje en nattkrem? Jeg har lett for å få kviser. 

Anonymkode: 60d79...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dehydrert hud kan også kjennes stram ut, men det du skriver om at du har lett for å få kviser, samtidig som at huden ser tørr ut, tyder på at du har en fet eller kombinert hudtype som mangler fukt. Manglende fukt kan forøvrig gjøre at huden produserer ekstra talg for å kompensere, slik at man faktisk kan få mer kviser. 

Nattkrem er en mulighet for å tilføre fukt, du kan også vurdere et fuktserum til bruk både morgen og kveld, under krem. Gode og rimelige fuktserum er f.eks. The Ordinary Amino Acids + B5, Decubal Hydrating Serum eller Avene Hydrance Boost Serum, sistnevnte inneholder også niacinamide, som bidrar til å balansere fet hud. 

Noen nattkremer du kan vurdere, er f.eks. 

SkinCity Skincare Light Moisturizer (en 24-timerskrem som kan brukes på dagtid også)

Beauty of Joseon Dynasty Cream (inneholder også niacianamide, og squalane, som er fuktighetsbevarende)

Bioderma Sensibio Light (beregnet for sensitiv hud, men er også veldig bra for kombinert/fet, dehydrert hud).

Jeg vil også foreslå at du eksfolierer huden din èn til to ganger i uka med en skånsom syreeksfoliering. Dette hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller, slik at den blir mer mottakelig for fukt . Ettersom jeg ikke oppfatter at du har spesielt sensitiv hud, kan du forsøke med BHA (salicylsyre), som bidrar med å balansere talgproduksjon og forebygge kviser. Ettersom du opplever at huden din er dehydrert, tror jeg at et BHA-serumuten sink er best, da sink kan oppleves uttørkende på huden. 

Paulas's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant

The Ordinary Salicylic Acid 2% Anhydrous Solution

Jorgobè 2%BHA Salicylic Acid Exfoliating Toner

BHA påføres ren, tørr om kvelden og skal virke over natten. Bruk fuktighetsserum og krem når BHA-serumet har trukket ordentlig inn i huden. Husk å teste om du tåler BHA før du bruker det i ansiktet: Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet og vent i 24-48 timer. Dersom du ikke opplever noen form for hudirritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet. 

Håper dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt en fetere krem på natta. 

Jeg har en herlig kombo av fet hud som blir tørr på overflaten. Sånne gel fuktighetskremer blir for lette for meg 

Anonymkode: 0d093...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...