AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Jeg forstår at du føler deg frustrert og usikker på hvorfor din kone ikke er interessert i sex og romantikk. Det er viktig å huske at alle har forskjellige behov og ønsker når det gjelder intimitet. Kommunikasjon er nøkkelen her. Prøv å ha en åpen samtale med din kone om deres følelser og behov. Kanskje det er andre faktorer som påvirker hennes lyst, og det er viktig å finne en felles forståelse. Anonymkode: b9a97...32f 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Her tenker jeg at det er noe helt annet som ligger under. Snakk med henne på en orntlig måte og se om du finner ut hva. Anonymkode: ac414...236 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Dump henne! Ja dette er liknende situasjon og jeg har. Bare kona mi jobber 50% og jeg 100% og hun er så sliten… Anonymkode: de803...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Hadde du vært min mann hadde jeg definitivt hatt overskudd for sex ja! Så det høres ut som det ligger noe annet bak.. Han jeg bor sammen med greier såvidt passe ungene og lage taco samtidig..🙃 Anonymkode: d0654...398 4 1
exictence Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Ja, det stemmer i hvert fall hvis du mener det sånn at godhet og småflørting gjennom dagen teller mye for at man får mer lyst. Nå høres det ut som du er en god og snill mann som gjør mye. Det i seg selv er ikke nok, dersom du ikke også i tillegg er blid, kommer med små komplimenter, får partneren din til å føle seg fin og god/verdifull. Det at du er lyttende og viser at du bryr deg om hvordan hun har det, spør om dagen hennes og sånne ting. Å løfte hverandre opp, og vise at man er der for hverandre. Jeg synes og det er veldig godt med masse små berøringer og kos uten at det skal nødvendigvis føre til sex. Vise trygghet. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Du er sikkert flink. Høres ut som kanskje du og er sliten? Hvis noen klager på at de er sliten får man ofte lyst til å forsvare seg med at vi og er sliten. Ikke så lurt av deg å påpeke for henne alt du har gjort og at du er så flink, se på alt jeg har gjort for deg. Da blir man litt oppgitt over den "selvgode", og kanskje føler man stikk og et behov for å si at "altså jeg og er sliten". Det beste er at man bygger opp hverandre, og gir hverandre en god følelse. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Jeg vet ikke. Men om du sier at hun snakker tull og om du er litt sånn at du angriper og kritiserer det hun sier, så hjelper ikke det på at hun føler mer tiltrekning til deg. Er du glad i henne lenger? Mitt tips er å si med et smil om hvor glad du er i henne, og ikke klandre henne for at hun ikke er glad i deg lenger. Vis at du er det, og at hun betyr mye for deg. Klarer du å si og vise det, så tror jeg du kommer langt 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Handler ikke om husarbeid eller noe annet. Handler om å "bli sett", at han er en del av familien, at han ser at ungene trenger det ene eller det andre, at han ser at badet må vaskes og velger å gjøre det på eget initiativ. Det handler om at man er et tospann, to voksne selvstendige personer som velger å dele. Altfor ofte setter menn seg på "forsørgerhesten" og mener at siden de tjener mest så har de mer rett på det ene eller det andre. De har aldri lært å dele, å avlaste, å sette seg inn i alle de små tingene som kreves for å drive en familie. De ser ikke at det er viktig for datter på 6 å kunne gi en pen bursdagsgave til venninna si, de ser ikke hvor mye dette kan gjøre utslag for hennes sosiale liv på skolen eller i fritiden. De ser ikke hvor mye det betyr for sønnen på 12 at pappa har oversikt over hvilket spill som er det viktigste i gutteflokken, eller at guttungen trenger hjelp med mattematikkleksa. Det ender med at mamma påtar seg alle disse små, sinnsykt viktige oppgavene, å ha oversikt over den enkeltes emosjonelle, psykologiske, sosiale, utviklingsmessige behov. Så overbelastes hun. Det første som forsvinner er overskuddet til noe som oppleves som "uviktig". Hun får ikke dekket sine emosjonelle behov for omsorg, å føle at hun har en å dele med, en likeverdig voksen. Hun føler at sex blir enda et behov som hun skal dekke, for NOEN ANDRE. Han. Sex blir bare enda et gjøremål på lista. Hun får ingenting igjen for det. En orgasme kan hun jo fikse selv. Den dype følelsen av samhørighet derimot, den er ikke der. Da forsvinner lysta. Etterhvert forsvinner følelsene for han og. Så er sirkelen fullendt og han sitter og lurer på om hun har lyst hvis han støvsuger oftere.... så dumt at man blir sliten. Anonymkode: 45a16...83f 6 4
Enmanelskeråhate Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Spiller ingen rolle hvor mye husarbeid du gjør nei stemmer det
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 Tenk deg om. I starten av forholdet så var hun kanskje villig til å komme for sent på skole/jobb fordi hun ville ha sex med deg. Hun var villig til å reise langt. For deg. (Som sikkert du også var). Nå er barna produsert og jobben ferdig. Du kan strekke deg og ydmyke deg og overbevise deg selv om at hun er en magisk maskin hvor alle planetene må line opp samtidig som du balanserer på en stram line med barnepass og husvask. Som er akkurat der hun vil ha deg for å tyne deg mens hun fremdeles har deg på kroken. Eller så kan du si at «dette gidder jeg ikke», ha ungene 50% av tiden og så kan hun få pleie sin sarte seksualitet på egen hånd. Anonymkode: 08465...43b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Jeg leser av dette at kona di har en ganske slitsom arbeidshverdag i turnusjobb. På jobben er det sikkert mye ubehagelige ting (helsevesenet?). Hun drømmer om visuell ro. Jeg har selv en mann som blir u-tent når det feks ikke er ryddig/system (selv om det er reint og andre oppgaver gjort). Så jeg prøver å ihvertfall innimellom ta en turn og snu huset mot det han ønsker. Det merker jeg at han setter pris på. Det innebærer at jeg må velge vekk andre ting og prioritere dette. Kan du spørre kona di hva hun konkret savner at blir gjort eller blir sliten av å utføre? Det kan jo være det finnes løsninger. Det kan selvsagt være helt andre grunner til at hun er sliten eller mindre interessert i sex. Få i gang kommunikasjonen. Da merker du om hun er passiv eller ønsker å finne løsninger sammen med deg. Anonymkode: f395b...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 Folk har forskjellig sexlyst i utgangspunktet, og da er det dessverre slik at noen må være ekstremt godt uthvilt for å ha lyst, mens andre har lyst med jevne mellomrom uansett. Noen kvinner (og menn) er rett og slett veldig krevende å tenne, absolutt alle forhold må ligge til rette for at de skal føle lyst. Selv er jeg en kvinne som tenner lett og trenger sex med ganske jevne mellomrom. Jeg prioriterer sex høyt og foran det meste, bortsett fra barnet, selvsagt. Mannen min har taklet farsrollen dårlig og bidrar minimalt, så jeg er ofte veldig sliten selv, men jeg må vel omtrent være død før jeg slutter å ha lyst på sex. Anonymkode: 3d87c...311 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk deg om. I starten av forholdet så var hun kanskje villig til å komme for sent på skole/jobb fordi hun ville ha sex med deg. Hun var villig til å reise langt. For deg. (Som sikkert du også var). Nå er barna produsert og jobben ferdig. Du kan strekke deg og ydmyke deg og overbevise deg selv om at hun er en magisk maskin hvor alle planetene må line opp samtidig som du balanserer på en stram line med barnepass og husvask. Som er akkurat der hun vil ha deg for å tyne deg mens hun fremdeles har deg på kroken. Eller så kan du si at «dette gidder jeg ikke», ha ungene 50% av tiden og så kan hun få pleie sin sarte seksualitet på egen hånd. Anonymkode: 08465...43b Det er menn som også er "sarte maskiner". Min mann er sånn, og min morfar var ekstremt sånn. Morfar kunne ikke en gang hvile middag før oppvasken var tatt. Så ekstrem er ikke min mann. Men han liker ikke at det f.eks står tørr oppvask som ikke er satt på plass. Nå har jeg ei hylle som ble kjøpt for flere uker sia og ikke satt opp/ satt sammen. Det er best at jeg fikser det i dag så han ikke klikker og blir u-kåt 🙃 Han er også sart på om jeg "forstår ham og er der for ham", slik også mange kvinner er. Jeg er vel sånn sett mer som "mannen i forholdet", for jeg vil bare at han skal sette av tid & lyst til å knulle og prate. Ps. Kommer man for seint på jobb for mange ganger har man fort ingen jobb, får avskjed på grått papir og 3 mnd karantene på dagpengene. Og det er vel ikke sexy? Spesielt ikke i våre dager når alt er så dyrt. Kanskje vurderer hun tom å jobbe overtid og/eller er irritert fordi mannen bare jobber 100 %? Mange med vanlige eller tom godt lønnede jobber har tatt seg deltidsjobb om dagen. Jeg jobber selv ca. 140 % og jeg har ikke barn å forsørge en gang. Anonymkode: f395b...5ee
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Jeg hadde gått. Anonymkode: 356ae...5c6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Du er flink, men det er jo kona også. Forskjellen er at en mann som tar seg av hus og barn er flink. Kona bare gjør det, og hverken forventer, eller får, kred for det. Se henne, både for det hun gjør, og det hun er, og si det, uten å forvente sex. Kanskje hun overrasker deg. Anonymkode: 7dcac...edf 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ps. Kommer man for seint på jobb for mange ganger har man fort ingen jobb, får avskjed på grått papir og 3 mnd karantene på dagpengene. Og det er vel ikke sexy? Anonymkode: f395b...5ee Det er noe med å forstå ordene i en tekst, men ikke forstå teksten… Anonymkode: 08465...43b 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 2.13): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Sex gir energi, så om hun har det slitsomt burde hun prøve. Enig i det siste du skriver - desverre. Anonymkode: ac414...236
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #17 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 2.13): Det er så mye snakk om at for kvinner så må andre ting være på stell før man orker sex. Påvirker husarbeidet / rotet også om dere tenner på mannen i seg selv? Eller er det slik at dere tenner på mannen, men ikke klarer å fokusere/sette av tid? Evt hva er minimum av husarbeid som må være gjort, enten i det hele tatt eller av mannen for at dere skal orke romantikk/sex? Skjønner dere spørsmålet? Jeg har 100% jobb, har ofte ungene på kveld pga kona jobber da. Jeg lager middag, rydder, vasker og støvsuger, vasker og legger inn klær. Jeg tar i tillegg hånd om sånt som biler, plen osv ute. Jeg kjører og henter unger på trening hver uke. Jeg tror selv at jeg er ganske flink, men kona mener jeg gjør «ingenting» og at ho er så utslitt av å være husmor at ho ikke orker sex/romantikk Min påstand er at dette bare er tull, og at hun ikke tenner på meg eller er glad i meg lenger. Hva mener dere? Anonymkode: eef09...39e Hva med å igjennom hva dere gjør og hvordan? Dere har jo tydeligvis en ulik oppfatning om egen innsats så da er det jo greit å ta en samtale på det og kalibrere hva dere selv oppfatter. Anonymkode: 4f4f0...e99 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #18 Skrevet 6. november 2023 For meg (kvinne) har ikke husarbeid noe med sexlyst å gjøre. Overhodet. Den dagen jeg plutselig ikke har lyst på mannen min lengre fordi oppvasken ikke er tatt er det noe alvorlig galt et sted, er mannen deilig så er han deilig uavhengig av antall skitne kopper liksom. Anonymkode: 7bd1f...95d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #19 Skrevet 6. november 2023 Jeg kan fint ha sex om gulvet ikke er vasket. Men jeg klarer ikke at kjøkkenet er stappfullt av panner og tallerkener og gris fra middag og kvelds når jeg kommer ned til frokost neste dag, så dette må jeg gjøre om ingen andre tar det. Og er det mye med fritidsaktiviteter med ungene, matlaging, nødvendig rydding, klesvask etc og lite søvn, så er det vanskelig å bli kåt. Ikke fordi gulvet ikke er vasket, men fordi jeg er så trøtt, og vet samtidig at jeg må stå grytidlig opp neste dag. Jeg skjønner at det er kjipt når hun sier at du gjør ingenting. Ut i fra dine beskrivelser, så høres det ut som du tar din del. Men hun kan fortsatt være sliten og trøtt og ikke ha overskudd til å bli kåt. Men kan selvsagt være helt andre grunner også. Anonymkode: 08b47...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #20 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Handler ikke om husarbeid eller noe annet. Handler om å "bli sett", at han er en del av familien, at han ser at ungene trenger det ene eller det andre, at han ser at badet må vaskes og velger å gjøre det på eget initiativ. Det handler om at man er et tospann, to voksne selvstendige personer som velger å dele. Altfor ofte setter menn seg på "forsørgerhesten" og mener at siden de tjener mest så har de mer rett på det ene eller det andre. De har aldri lært å dele, å avlaste, å sette seg inn i alle de små tingene som kreves for å drive en familie. De ser ikke at det er viktig for datter på 6 å kunne gi en pen bursdagsgave til venninna si, de ser ikke hvor mye dette kan gjøre utslag for hennes sosiale liv på skolen eller i fritiden. De ser ikke hvor mye det betyr for sønnen på 12 at pappa har oversikt over hvilket spill som er det viktigste i gutteflokken, eller at guttungen trenger hjelp med mattematikkleksa. Det ender med at mamma påtar seg alle disse små, sinnsykt viktige oppgavene, å ha oversikt over den enkeltes emosjonelle, psykologiske, sosiale, utviklingsmessige behov. Så overbelastes hun. Det første som forsvinner er overskuddet til noe som oppleves som "uviktig". Hun får ikke dekket sine emosjonelle behov for omsorg, å føle at hun har en å dele med, en likeverdig voksen. Hun føler at sex blir enda et behov som hun skal dekke, for NOEN ANDRE. Han. Sex blir bare enda et gjøremål på lista. Hun får ingenting igjen for det. En orgasme kan hun jo fikse selv. Den dype følelsen av samhørighet derimot, den er ikke der. Da forsvinner lysta. Etterhvert forsvinner følelsene for han og. Så er sirkelen fullendt og han sitter og lurer på om hun har lyst hvis han støvsuger oftere.... så dumt at man blir sliten. Anonymkode: 45a16...83f Meget godt formulert! Spot on! Akkurat dette som tok knekken på vårt forhold Anonymkode: 656e4...c91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå