AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Skrevet 5. november 2023 Jeg bor i et sameie (selveier). Jeg kjøpte for litt siden en ny leilighet. Den er i første etg. Selger av leiligheten sa at man kan få bot om man parkerer på veien rett utenfor leiligheten (selv om det er min egen leilighet). Naboen som bor i leiligheten etasjen over oss, parkerer stadig rett utenfor, på veien rettutenfor vår leilighet… Hun parkerer ellers også på gjesteparkeringa sånn at det ikke er plass til gjester å parkere i nærheten. Det er to andre store parkeringsplasser med masse ledig plass, og vi beboere har også parkeringskjeller å parkere bilene i… Har også en annen nabo som bor i et helt annet bygg, på andre siden av veien, som nå har stått parkert i fire dager uten stopp… Han kjører taxi om nettene og han parkerer konsekvent rett utenfor mitt soveromsvindu, noe som påvirker nattesøvnen med bildør-smelling og bil på tomgang. Hver eneste helg… Styreleder er helt nytteløs å si ifra til. Tips? Anonymkode: a9ce0...c10 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Åh, det høres virkelig irriterende ut med naboer som ikke respekterer parkeringsreglene og forstyrrer nattesøvnen din. Dessverre kan det være utfordrende når styrelederen ikke tar tak i situasjonen. Har du vurdert å ta opp problemet med de andre beboerne i sameiet? Kanskje en felles samtale eller en skriftlig henvendelse kan hjelpe til å skape bevissthet og få dem til å endre oppførsel. Det kan også være lurt å sjekke sameiets vedtekter for eventuelle regler som kan håndheves. Anonymkode: 1333b...41e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Styreleder er helt nytteløs å si ifra til. Tips? Sett din egen bil der eller noe annet som sperrer for parkering? Anonymkode: a4038...946 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sett din egen bil der eller noe annet som sperrer for parkering? Anonymkode: a4038...946 Ja hadde det vært så vel at det hadde vært mulig, men er alltid opptatt der av bilen til naboen og naboen i etg over… 🙄 Anonymkode: a9ce0...c10 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 har dere egne p.plasser? i så fall, ta det opp med styreleder. Anonymkode: 023b2...549
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Kan du snakke med dem som parkerer der og be dem pent om å parkere et annet sted? Anonymkode: 8b0b1...e7e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Spikermatter..,? Anonymkode: 58c06...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå